ניהול תוכן: 5 פעולות חיוניות לחשיפה אפקטיבית של המאמר לקוראים. לראות. להתחבר. להתקשר.

בחלומותיו של כל כותב תוכן, ברגע שבו מסתיימת מלאכת הכתיבה – יוצאת בת קול ומבשרת לעולם על המאמר החדש, וכולם נוהרים מכל עבר לקרוא ולהגיב. מה חבל שבחיים האמיתיים זה ממש לא עובד כך. טרחתם? כתבתם? השקעתם את הנשמה והלב? סורי גייז… זה לא מספיק. עכשיו צריך לוודא שהתוכן המעולה שלכם יגיע לעיניים הנכונות. וזאת המשימה שלכם. מה צריך לעשות אחרי שמסיימים את הכתיבה, כדי שהתוכן שלכם באמת-באמת יעשה את העבודה ויחולל את ההשפעה החשובה שלשמה כתבתם אותו? על מה להקפיד ומה לא לשכוח בשום אופן? על כך בכתבה חדשה בבלוג "בת התוכן". מוזמנים לקרוא, לשתף וכמובן – ליישם. בהצלחה.

בשבוע שעבר הסברתי למה הלב של כל הפעילות השיווקית שלכם חייב להיות הבלוג, וציידתי אתכם ב-5 רעיונות זמינים לכתיבת מאמרים מושכי לקוחות. אבל לכתוב – זה רק חצי עבודה, כי אחרי שהכתיבה מסתיימת, מגיע זמן חשיפה.

אם עץ נופל ואין אף אחד שרואה…
שיווק באמצעות תוכן – פירושו: תהליך יצירה והפצה של תוכן רלבנטי ובעל ערך, בצורה עקבית ובחינם, במטרה למשוך, לרכוש ולשמר קהל מטרה ספציפי, על מנת לייצר התנהגות צרכנית מניבה. יצירה והפצה. גם לכתוב וגם לוודא שתוצרי הכתיבה שלכם מגיעים לאנשים שכל כך זקוקים לידע ולעצות הטובות שלכם. גם לייצר וגם לחשוף את המאמרים בצורה נכונה ולגרום ללקוחות פוטנציאליים לקרוא, להתחבר ולהתקשר.

וזה לא יקרה מעצמו
בניגוד למה שחלקנו חושב ומאמין, אנשים כבר לא סתם קופצים לאתר שלנו לביקור, וגם פייסבוק – אם כבר מדברים – כבר לא ויראלי כמו שנדמה לכם… אם לא תעשו כמה פעולות חיוניות וקריטיות להצלחת השיווק שלכם – הם לא יבואו, וגם אם התוכן שלכם משנה חיים – הם לעולם לא יידעו על כל הדברים הנפלאים שאתם יכולים לעשות בשבילם. הם יישארו בחושך, וגם אתם…

ולא רק להביא. להביא לדבר הנכון
אבל גם להביא לא מספיק. כי לא פחות חשוב, להבטיח שהמאמר שלכם כתוב בצורה שיווקית – מושכת ומזמינה, ויגרום לקוראים … לקרוא. אתם יודעים… הזמן יקר והמשימות מרובות, וזה מה-זה-הכי-לא-מובן-מאליו… אז יש כמה טקטיקות פשוטות אבל אפקטיביות, שיגרמו לקוראים לעזוב הכל ולהקדיש את מלוא תשומת הלב למאמר שלהם. ואם לא תדעו – זה לא יקרה…

ולכן, השבוע, אני רוצה לצייד אתכם ב-5 פעולות חיוניות שכל כותב תוכן חייב לעשות, כדי להבטיח לתוכן שלו את התהודה המגיעה לו. זהו אחד הנושאים החשובים ביותר בשיווק, ואני ממליצה לכם לקחת כמה דקות ולקרוא עד הסוף, כי המאמר הזה – יכול לשנות לכם את התוצאות העסקיות שלכם.

פעולה חיונית מס' 1: שימו דגש על כותרת שעוצרת

pic-1

עם יד על הלב: גם אם כתבתם מאמר משנה חיים, כדי שהקוראים שלכם יוכלו ליהנות מהידע שבו – הם חייבים לקרוא אותו, וכדי לגרום להם לקרוא – אתם קודם כל חייבים לגרום להם לעצור.

מה זה אומר הלכה למעשה?

  • קחו את הזמן להנדס כותרת שיווקית מאוד, מפתה ומושכת לקריאה
  • התפקיד היחידי של הכותרת הוא לעצור את הקוראים. אל תנסו להיות מקוריים ומיוחדים. זה לא באמת עובד…

הנה נוסחה פשוטה אך יעילה לכותרת מעולה: [מספר] + [תואר מעצים] + [ביטוי מפתח] + [תועלת] (למשל: 5 טיפים מהממים לכתיבת בלוג שתזרים לעסק שלכם לקוחות נלהבים 24/7). 

פעולה חיונית מס' 2: אמצו את עקרון המגלשה החלקלקה

pic-2

עצרתם את הקוראים? התחלה טובה. עכשיו – אתם חייבים להפעיל את אותו העיקרון, מפסקה לפסקה, עד שהקורא שלכם ייכנס למומנטום של קריאה ויתנתק מהמציאות שסביבו. בשפה המקצועית קוראים לזה "מגלשה חלקלקה".

מה זה אומר הלכה למעשה?

  • התחילו מפתיח מבטיח. הציגו את הבעיה והבטיחו לה פתרון בהמשך המאמר
  • עברו פסקה-פסקה וודאו שבכל אחת מהן יש סיבה טובה לקורא להמשיך לקרוא

הקורא שלכם מאוד זקוק לעצות הטובות של התוכן שלכם, אבל הוא מוקף בהסחות דעת רבות שמתחרות על תשומת הלב שלו… תנו לו סיבות טובות להישאר. מה למשל? על זה נדבר בטיפים הבאים. אל תפספסו!

פעולה חיונית מס' 3: בלי זה – אין סיכוי שמישהו יקרא את זה

pic-3

יש לכם המון מה להגיד לקורא. ברור. אתם הרי מקצוענים אל"ף-אל"ף. אבל בדרך לסיוע – קחו אוויר. תנו לו את הידע שלכם במנות קטנות וקלות לעיכול. אל תפילו עליו מונחים בלטינית, וגם לא משפטים מורכבים של 5 שורות. הוא יילך לאיבוד, או גרוע מזה. יעבור לתוצאת החיפוש הבאה…

מה זה אומר הלכה למעשה?

  • כתבו את המאמרים שלכם בשפה שמתאימה לילדים בכיתה ה'. לא, הקוראים שלכם לא טיפשים. הם עמוסים
  • קצרו את המשפטים. פשטו את הרעיונות. הפרידו בין הפסקאות. קצרו את השורות.

אם הבעיה שבה עוסק המאמר שלכם עמוקה ומורכבת – נסו לחלק את המאמר לכמה מאמרים קטנים יותר. לקורא יהיה יותר קל לפנות את הזמן ולהפיק את התועלת, ואתם תרוויחו הרבה יותר חשיפה.

פעולה חיונית מס' 4: אל תחכו לקוראים. הביאו אותם בעצמכם

pic-4

אחת הטעויות הגדולות של בעלי עסקים שמתחילים לכתוב – באתר, בבלוג או ברשתות החברתיות, היא להניח, שברגע שהכתיבה הסתיימה – המאמר שלהם גלוי לעיני כל. הוא לא. התפקיד שלכם, ככותבים, הוא לצאת למקומות הנכונים ולהביא את הקוראים במו ידיכם.

מה זה אומר הלכה למעשה?

  • סיימתם לכתוב? הפיצו את הקישור למאמר במקומות הנכונים, והקדימו לו כמה שורות שיגרמו לקוראים לרצות להגיע
  • הנה נוסחה למודל הזימון האידיאלי: [כאב] + [הפתרון הרצוי] + [הפניה למאמר = קישור]

שיווק נכון של המאמר ייצור תנועה מסיבית של קוראים לבלוג ויוביל לשיפור משמעותי של מיקום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.

פעולה חיונית מס' 5: רצוי מאוד שתדעו לאן כל זה מוביל

pic-5

כתבתם. ערכתם. התאמתם את התוכן לקוראים וגם לקחתם אותם ביד והבאתם אותם אל המאמר. ומה עכשיו? האם זה באמת משרת את העסק שלכם? האם הכנתם פתרון לקוראים שיתרשמו מהמקצועיות שלכם וירצו להעמיק את הקשר אתכם?

מה זה אומר הלכה למעשה?

  • הוסיפו בסוף כל מאמר סיבה טובה לקוראים להשאיר לכם את הפרטים שלהם
  • לפני שאתם לוחצים "פרסם" – בדקו: האם המאמר משרת את היעד האסטרטגי לשמו נכתב

תוכן הוא שיווק באמצעות תוכן רק אם הוא עונה על שלושה קריטריונים: לכתוב. לעזור. למכור. אם מתחשק לכם סתם לכתוב מאמרים רק בשביל הכיף – זה על הכיפק, אבל אם אתם כותבים מאמרים כדי לשווק את העסק ולאפשר ליותר אנשים שזקוקים לכם – למצוא אתכם – חשוב שתדעו לאן המאמר שלכם מוביל, ולמה.

בשורה התחתונה:
כמו שיכולתם להבין מהמאמר, אין ארוחות חינם באינטרנט ושום פיות קסומות לא מזרימות לידים ולקוחות יש מאין. מצד שני, בעבודה נכונה, עם הבנה טובה של הכוחות המניעים את השיווק הדיגיטלי, תוכלו ליהנות מבלוג עסקי שיזרים לכם קוראים מעוניינים, ייתן להם סיבות טובות להפוך ללקוחות מתעניינים, ויעמיק את הקשרים ביניכם ממאמר למאמר, עד שיהפכו מקוראים לקונים.

עכשיו אתם:
איך אתם מקדמים את הבלוג שלכם כדי להצמיח את העסק ולהביא לקוחות חדשים? אנא, שתפו אותנו בתגובות פה למטה, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

ומה עכשיו?
רוצים עוד טיפים ורעיונות טובים להשראה וליישום? אם עדיין לא הורדתם את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – הנה ההזדמנות שלכם לקבל ממני 38 דפים של הסברים ברורים, הדרכה מעשית והמון טיפים ועצות טובות על כתיבת והפצה של תוכן לשיווק וצמיחת העסק. כדאי שתורידו אותו עכשיו – כי בקרוב מאוד הוא ייעלם.

להורדת המדריך לגמרי בחינם – הקליקו עכשיו:
https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=31684-791593056-691

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

2 Comments

  1. קריא קליל מעניין
    רצף רעיונות מועילים
    בהצלחה בהמשך
    תיווך גליקסון

השאר תגובה