ניהול תוכן: 5 סיבות טובות לכתוב את התוכן שלכם בבלוג עסקי משלכם (ואז להפיץ אותו בפייסבוק)

אגדת הוויראליות החינמית של פייסבוק מתה מות קדושים בסוף חודש מאי 2012, כאשר פייסבוק הונפקה בבורסה, ומי שהייתה עד אז רשת חברתית מזמינה ומחבקת, הפכה לחברה ציבורית שנמדדת בשורת הרווח למשקיעים, או במלים אחרות: שם המשחק הפך להיות "לא שילמת – לא נחשפת". נשמע מוכר? האם גם אתם גיליתם שמקמפיין לקמפיין אתם נדרשים להשקיע בפייסבוק הרבה יותר תקציב תמורת הרבה פחות חשיפה? האם גם אתם מתחילים להרגיש את המחיר בכיס והייתם רוצים למצוא חלופה יותר זולה ויציבה שתהיה בשליטתכם? קבלו מאמר חדש בבלוג "בת התוכן": 5 סיבות טובות להעלות את התוכן שלכם לבלוג עסקי משלכם (ורק להפיץ אותו בפייסבוק). מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף עם החברים.

כבר למחרת ההנפקה צנחה המניה של פייסבוק שהוכתרה בתואר "אסון" בכ- 40% משוויה, והמשקיעים המתוסכלים קראו את צוקרברג לסדר וקבלו על שיטת "דברו אל הלמפה" של פייסבוק (נשמע מוכר… מישהו?), אבל כמו שכתב "אחד שיודע" בתגובות לכתבה שהתפרסמה ב"כלכליסט" ביוני 2013: "… פייסבוק מכניסה סוגי פרסום נוספים ויקרים והכסף נכנס וייכנס הרבה יותר… ". אני חושבת שכולנו מבינים היום בדיוק למה הוא התכוון אז…

החשיפה האורגנית בפייסבוק רחוקה מאוד מהתדמית הוויראלית שהוצמדה לרשת החברתית בראשיתה, וגם המונה של החשיפה הממומנת לא עוצר לרגע… זאת, בזמן שבלוג עסקי, שהוא חלק בלתי נפרד מאתר הבית שלכם, יכול להיות חלופה יציבה, זולה ואמינה לחיבור בין לקוחות פוטנציאליים לבין התכנים שלכם – אם רק תאפשרו לו לעזור לכם.

עוד מעט נראה מה הסיבה החשובה ביותר שבגללה אתם רוצים לפרסם את המאמרים שלכם בבלוג שלכם, אך תחילה – הנה הסיבה הראשונה.

סיבה קריטית מס' 1: פייסבוק שייכת למשקיעים. הבלוג – שלכם

ההבדל בין כתיבת בלוג לבין סטטוסים בפייסבוק הוא ההבדל שבין דירה בבעלותכם לדירה שכורה. במונחים של כסף, כמו שיגיד לכם רו"ח מתחיל, זה ההבדל שבין השקעה להוצאה. אבל זה הרבה מעבר לעניין הכספי. כי כדיירי המשנה בפייסבוק, אתם לעולם ועד נתונים לחסדיהם של בעלי הנכס:

• הדף העסקי שלכם לא באמת שלכם
• בסופו של יום – הוא לא בשליטתכם
• והתוצאה היא, שכל גרוש שהוצאתם ותוציאו על שדרוג הדף – עלול, במוקדם או במאוחר, להתברר ככסף זרוק.

עסק שרוצה לבנות לעצמו נוכחות שיווקית יציבה ואפקטיבית, חייב לשלוט שליטה מלאה בנכסים השיווקיים שלו. זאת בדיוק המשמעות של בלוג שהוא חלק מאתר הבית.
קניתם אחסון (לא בשמיים), רכשתם דומיין (כסף קטן), שילמתם על הקמת האתר (אתר וורדפרס הוא פתרון זמין, מעולה ולא יקר) – זה שלכם! זה בבעלותכם! אתם הבוס!

סיבה קריטית מס' 2: פייסבוק משתנה כל הזמן. הבלוג – יציב

אני בטוחה שלא אפתיע אתכם אם אומר, שפייסבוק משנה את כללי המשחק חדשות לבקרים. אנשי הפיתוח של פייסבוק לא שואלים אף אחד מאיתנו מה אנחנו רוצים… והם עושים בה כבתוך שלהם (אה… אופס… זה באמת שלהם…):

• פיצ'רים באים והולכים וכפתורים צצים ונעלמים
• הגבלות מהגבלות שונות צצות יש מאין (לרוב, לטובת המשקיעים)
• ומה שהיה עד אתמול מוסכם וידוע, הופך בן לילה לעבירה חמורה שעלולה לגרום להשבתת הדף העסקי ואפילו לסגירתו / מחיקתו.

עסק שרוצה לייצר חשיפה מניבה באינטרנט שתתמוך באסטרטגיה העסקית שלו, לא יכול להפקיד את ניהול התוכן שלו בידיים זרות, שלא לומר, מונעות ופועלות משיקולים זרים.
כשאתם מנהלים בלוג עסקי באתר שלכם, אתם ורק אתם בעלי הבית. אתם מחליטים מה לכתוב, מתי לכתוב, למי לכתוב, למה וכמה. אתם קובעים את כללי המשחק בהתאם לצרכים שלכם ולהעדפות שלכם. השיווק שלכם נמצא בידיים שלכם, וגם השינויים וההתאמות, לפי הצרכים שלכם ובשליטה מוחלטת שלכם!

סיבה קריטית מס' 3: פייסבוק פרוצה להשמצות. הבלוג – בשליטתכם

מדיניות הפרטיות (הפרטיות?) של פייסבוק מאפשרת לכל אחד, אמיתי או מפוברק, להיכנס לדף שלכם, להשמיץ, ללכלך, ולנצל את הבמה הפרוצה לכל – לשפוך רעל, לעתים בניסיון להשיג טובות הנאה או נקמנות לשמה (או במלים אחרות, סחטנות).
מה אתם אומרים? תתלוננו? פחחח… גם אם תתלוננו מהיום ועד מחרתיים, הסיכוי שפייסבוק תתערב לטובתכם – שואף לאפס, ומה שחמור שבעתיים הוא, שאין באמת עם מי לדבר.

• בכיכר העיר כמו בכיכר העיר – כל דאלים גבר
• מחקתם את ההשמצה מהקיר שלכם? הצחקתם אותם…
• למזלכם, הוויראליות האורגנית של פייסבוק שואפת לאפס. אבל עדיין לא אפס…

בבלוג שלכם, רק אתם קובעים מי יגיב ואיך. ולא… אני לא ממליצה לחסום תגובות באופן גורף. להיפך, גם תגובות ביקורתיות עשויות לפתוח את הדלת לשיח אינטראקטיבי פורה ומפרה, אבל שום עסק לא יכול ולא צריך לנווט את מהלכיו בין טיפות של ארס וסחטנות מילולית בלתי נשלטת. היכולת לאשר או לשלול תגובות, כמו גם היכולת לערוך שגיאות כתיב ותחביר לקוי – למען כבודם של המגיבים, היא חלק מהבעלות על הנכס האינטרנטי שלכם, והיא הדבר הנכון במקום הנכון.

סיבה קריטית מס' 4: החשיפה בפייסבוק עולה כסף. בבלוג – היא חופשית

כשהמשקיעים של צוקרברג יושבים לו על הווריד ורוצים לראות כמה שיותר החזר על ההשקעה – מה שמנהל את מנגנוני החשיפה בפייסבוק הם מודלים עסקיים שתפקידם להכניס כמה שיותר כסף, ומהר. תשכחו מכמות האוהדים בדף העסקי. אין לה כל משמעות ויראלית יותר. הכלל פשוט מאוד: לא תשלמו – לא תתקדמו!

• רוצים שיראו את הפוסט שלכם? תשלמו כסף
• רוצים שיגיבו למסרים שלכם? שימו מודעה בתשלום
• מי שחושב שבזה זה הולך להסתיים – שיקום!

בלוג עסקי במערכת וורדפרס, לעומת זאת, הוא אופציית החשיפה הכי כדאית באינטרנט, במונחים של עלות-תועלת. כל מה שנדרש מכם, זה להעלות תוכן מועיל ובעל ערך, ולהפיץ אותו במקומות הנכונים. כן, זה דורש מיומנות. כן, זה צורך זמן. אבל כשעושים את זה בצורה נכונה ובעקביות – מרוויחים חשיפה הרבה יותר גדולה, תנועה ממוקדת ומעוניינת לאתר, ושיפור מיידי ומתמשך במיקום שלו בתוצאות החיפוש. וכן… בהחלט כדאי להפיץ אותו גם בפייסבוק, רק תזכרו להקצות לזה תקציב, כי אין בפייסבוק ארוחות חינם!

שום מאמר שבוחן את ההבדלים בין פייסבוק לבין בלוג עסקי אתר לא יהיה שלם בלי הסיבה הקריטית החמישית, והיא החשובה מכולן.

סיבה קריטית מס' 5: תכני הפייסבוק לא בגוגל. הבלוג – מככב

אם אתם צריכים ולו רק סיבה אחת להעדיף כתיבת בלוג על פני סטטוסים בפייסבוק, הנה היא: התכנים שאתם כותבים בפייסבוק לא נמצאים בתוצאות החיפוש של גוגל. הבלוג שלכם, לעומת זאת, זוכה ליחס מועדף, ולמיקומים הרבה יותר גבוהים, הרבה יותר מהר. ולמה זה כל כך חשוב?

• למעלה מ-90% מהחלטות הקנייה מתחילות במנוע חיפוש
• גוגל היא באופן חד משמעי ערוץ השיווק היעיל ביותר שיש
• לכתוב רק במחשכי הפייסבוק ולא לאפשר לתוכן שלכם להיחשף – זו טעות שיווקית קריטית!

הסיבה היחידה, ה-י-ח-י-ד-ה, לכך שאנחנו מייצרים תוכן, היא כדי לאפשר ללקוחות פוטנציאליים שמחפשים תשובות ברשת – להגיע אלינו, להתרשם מהידע שלנו, להתחבר אלינו, ובסופו של יום, להפוך ללקוחות בפועל. בשלוש מילים: לכתוב. לעזור. למכור.
בהיבט העסקי, להשקיע את כל האנרגיה והתובנות בפלטפורמה שלא נותנת לנו חשיפה ארוכת טווח – זה לירות לעצמנו ברגל, ולפעמים – ישר בראש. פלא שהתוצאות השיווקיות שלכם רחוקות ממה שציפיתם?

בשורה התחתונה

הרבה מאוד בעלי עסקים משתמשים בפייסבוק בתור הפלטפורמה השיווקית העיקרית של העסק, ומפקידים למעשה את הנכס השיווקי החשוב ביותר שלהם בידיה של רשת חברתית שמשנה את כללי המשחק חדשות לבקרים.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, יש לפחות 5 סיבות טובות לבנות לעצמכם פלטפורמת תוכן יציבה ואמינה אצלכם באתר, ולהשתמש בפייסבוק כדי להעמיק את ההיכרות עם לקוחות פוטנציאליים, למשוך אותם לאתר ולייצר תנועה. רק בלוג עסקי משלכם, ורצוי שיהיה בלוג מבוסס וורדפרס, נמצא בבעלותכם, מקנה לפעילות השיווקית שלכם בסיס יציב, נותן לכם שליטה מלאה על התכנים, מאפשר לכם חשיפה ללא תשלום ומאונדקס על ידי גוגל, כל שיותר גולשים יכולים למצוא אתכם בתוצאות החיפוש ולהגיע אליכם לאתר, ישירות.

עכשיו אתם

עד כאן מניתי 5 סיבות קריטיות שבגללן כדאי לכם מאוד להקים באתר שלכם בלוג ולהעלות אליו את כל המאמרים המועילים שלכם. עכשיו תורכם. איזו עוד סיבה טובה תוכלו להוסיף על 5 הסיבות שכתבתי? מוזמנים לחלוק ולשתף בתגובות, פה למטה, כדי שכולנו נלמד ונצמח ביחד.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם החברים. רוצים לקבל ממני עוד הרבה טיפים, עצות שוות והדרכה מעשית לניהול תוכן משפיע ומניע לפעולה? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו את מדריך "כוח המשיכה"- במתנה ממני ולגמרי בחינם.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

6 Comments

  1. היי עידית, אני נהנה לקרוא את ההתוכן שלך.
    המאמר הזה כל כך נכון!

    • תודה איציק. המאמר הזה עוסק בנושא שאני מאמינה בו בכל לבי, וזה כנראה עובר דרך המלים. אין ספק שזה נכון מאוד. 🙂

  2. התגובה שלך כאן
    מאד משכנע

    • תודה טלי. הרבה בעלי עסקים מעלים תוכן בפייסבוק כי זה כל כך קל וזמין כמו "פאסט פוד", בלי לעצור לחשוב לאן זה באמת לוקח אותם והאם הנוחות הזאת באמת משרתת אותם…

  3. למדתי משהו חשוב , תודה

השאר תגובה