ניהול תוכן: 5 עקרונות לתקשורת אפקטיבית שכל בעל עסק חייב להכיר – במתנה ממני

עם יד על הלב, יש שני מיתוסים שמונעים מכם – בעלי העסקים – להתחיל לכתוב בלוג או אפילו להחליט שזה מה שאתם הולכים לעשות, ממחר… הראשון, אתם מאמינים שניהול בלוג יגזול מכם יותר מדי זמן ומאמץ. והשני, אתם חושבים שהכתיבה שלכם אינה טובה דיה, כדי שתחשפו את עצמכם ככותבים. נשמע מוכר? זה מה שעובר בראש גם לכם? אם כך, במאמר שלפניכם תמצאו גם את פתרון הקסם לשני המיתוסים שהזכרתי, וגם 5 עקרונות שיאפשרו לכם לממש אותו, בקלות ובהצלחה – "במתנה" ממני. מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן לשתף.

אז כן. יש לי הרבה מה להגיד, גם בעניין הזמן וגם בעניין היכולת, אבל השבוע, נדבר בעיקר על היכולת. ליתר דיוק, על החשש שמא היכולת אינה בהישג ידיכם. ונתחיל מרגע קטן אך משמעותי של צפירת הרגעה: אתם לא צריכים להיות סופרים של רבי מכר ברמה עולמית, כדי לנהל בלוג עסקי ברמה גבוהה. אתם אפילו לא צריכים לחשוב על עצמכם כעל סופרים. כתיבת בלוג עסקי היא בכלל לא כתיבה. היא פעילות שיווקית, ואני מרשה לכם, לכולכם, לקלף מהראש את מדבקת ה- "כותבים" שלכם.

או. קי. עידית. אם אנחנו לא "כותבים". אז מה אנחנו כן?
אתם השליח. מקור הידע. התפקיד שלכם הוא להעביר מסר בצורה ברורה ומובנת, כדי שקהל המטרה שלכם יבין. באמת יבין, איך אתם יכולים לעזור לו, או איך הוא יכול להיעזר ביכולות שלכם. וילמד לסמוך עליכם.

למשל, נגיד שאתם בונים צעצועי תינוקות בייצור ביתי. קהל המטרה שלכם הן אימהות בהיריון או אימהות לתינוקות שזה עתה נולדו. האם אתם צריכים להיות ארנסט המינגווי כדי לספר להן בבלוג שלכם דברים שיפתחו ביניכם אמון ויעניינו אותן די כדי לבדוק מה אתם עושים ומה יש לכם להציע להן? ממש לא.

חשבתם "פוליצר"? תחשבו שוב…
כדי לכתוב בלוג עסקי, אתם לא זקוקים למיומנויות של כתבי מגזין, ולא של סופרים ידועי שם, ובוודאי – כפי שהסברתי השבוע למרצה שפרשה לגמלאות מעבודתה באוניברסיטה, והתלבטה אם כתיבת בלוג לא תחייב אותה לשבת ימים ושבועות על מחקר מדעי מקדים – שאין צורך בכישורים ובהשקעת זמן של כתיבת עבודה אקדמית. כל מה שאתם צריכים זה להראות לקוראים שלכם שאתם מבינים איפה הם נמצאים ומה עובר להם בראש, ואז פשוט לתקשר להם את זה בצורה פשוטה ויעילה.

תקשורת אפקטיבית. זה כל הסיפור
במלים אחרות: כתיבת בלוג עסקי היא לא יותר מתקשורת אפקטיבית עם לקוחות פוטנציאליים. לדבר אתם יודעים? להסביר אתם יודעים? לעזור למי שצריך עזרה בתחום שלכם אתם יודעים? הדבר המתבקש הבא הוא לדעת איך לכתוב את זה… כלומר: לתקשר את זה לקוראים בצורה יעילה, מושכת לקריאה, פשוטה להבנה וקלה ליישום ואמינה. איך עושים את זה? בדיוק בזה עוסק המאמר שהעליתי השבוע לבלוג "בת התוכן".

5 עקרונות התקשורת האפקטיבית – במתנה
אני רוצה לתת לכם "במתנה" את 5 העקרונות של תקשורת אפקטיבית – שיעזרו לכם להעביר לקוראים שלכם את המסרים הנכונים בצורה הרצויה לכם, ללא כל כשרון כתיבה. שנצא לדרך? חגרו את החגורות. הנה אנחנו ממריאים.

עקרון מס' 1 לתקשורת אפקטיבית: בהירות בכתיבה היא מתכון להקשבה

pic-1

בהירות בכתיבה – פירושה להעביר את המידע מהראש שלכם לראש של הקוראים בצורה הכי יעילה האפשרית, באמצעות המילים המתאימות ביותר. וזה, ידידיי, יחולל נפלאות לתקשורת שלכם עם הקוראים שלכם.

הימנעו משפה גבוהה ומתנשאת ושמרו על שפה דיבורית ומובנת:

  • השתמשו בשפה מוכרת ובמילים פשוטות שמתאימות למצב
  • אם יש לכם אפשרות לבחור בין מילים ארוכות לקצרות – לכו על הקצרות
  • הימנעו משימוש בז'רגון מקצועי, ואם אתם ממש חייבים – הסבירו!

אתם לא צריכים להפגין יומרנות או שחצנות כדי שייקחו אתכם ברצינות. סופרים רבים מתאהבים ביכולות הלשוניות שלהם, ומאבדים את הראש ואת החיבור לקוראים… אבל אתם לא סופרים, זוכרים? וגם אם יש לכם אוצר מילים מפה עד מחרתיים – לא תשיגו שום תוצאה אם לא יבינו מה אתם אומרים.

עקרון מס' 2 לתקשורת אפקטיבית: מידע שלם חיוני להבנת הנקרא (והנראה)

pic-2

שום מאמר לא באמת שלם אם איננו מכיל את כל המידע שהקוראים צריכים על מנת להגיב כפי שאנחנו רוצים שיגיבו (ישתפו, ישאירו תגובה, יירשמו לבלוג או יקנו מוצר). בינינו, כשאתם כותבים מאמר – רק אתם מודעים למה שעובר לכם בראש. לקוראים אין שום מושג וברוב המקרים, הם לא יכולים לעקוב אחר המחשבות שלכם… לכן, נטל ההוכחה הוא עליכם:

  • האם הכנסתם סיפור רקע שנחוץ להבנת המאמר?
  • האם העליתם שאלה שהעסיקה אתכם ושבגללה החלטתם לכתוב?
  • האם ברורה המטרה שעמדה לנגד עיניכם בעת הכתיבה?

המאמר חייב לענות על כל השאלות. אלה שכתובות ואלה שמסתתרות בין השורות. תנו לקוראים את כל המידע, או שתסתכנו בכך שלא תובנו כהלכה.

עקרון מס' 3 לתקשורת אפקטיבית: תמציתי ולעניין כי חבל על הזמן!

pic-3

תמציתיות פירושה להגיד מה שצריך במינימום מילים, בלי להקריב את עקרונות התקשורת. וזה חשוב, כי כתיבה תמציתית לא תעלה ולא תוריד, אם לא תקפידו על מידע שלם, לא תתייחסו לבהירות המסר או לא תסבירו פנים לקורא (נדבר על זה מחר).

מסר תמציתי חוסך זמן, לכם – הכותבים, ולקוראים שלכם, גם יחד. יש לכם מה להגיד? תגידו. אל תמרחו. באופן לא מפתיע, ברגע שמנקים את השטח, קל יותר להתמקד בעיקר. אז…

  • הימנעו מהקדמות ארוכות והסברים טרחניים
  • מחקו חזרות שלא מקדמות את המסר
  • העיפו מילים מיותרות ובמיותד רשימות של שמות תואר מעייפים

תנו כבוד לקוראים שלכם. התמקדו במטרת המאמר. מאמרים ממוקדי מטרה הרבה יותר מועילים ומעניינים לקוראים.

עקרון מס' 4 לתקשורת אפקטיבית: נימוס ואדיבות בונים קשר ומעורבות

pic-4

האם אתם עונים לתגובות? האם אתם מודים לאנשים שמשתפים את הפוסטים שלכם? אדיבות כלפי האנשים שעצרו לרגע כדי לכבד את התכנים שלכם, היא חלק בלתי נפרד מנימוס אלמנטרי. וחוצמזה, ברגע שתסגלו לעצמכם את ההרגל להודות ולהוקיר את הקוראים – תוסיפו לרגש החיבה שירגישו כלפיכם. כחלק מהעולם החברתי שבו אנחנו פועלים.

  • היו נדיבים וגלו התחשבות
  • הציעו לקוראים את עזרתכם
  • הגיבו למגיבים והודו למתעניינים.

כשאנחנו כותבים בלוג, אנחנו לא רואים מול העיניים את פרס פוליצר, וגם לא את פרס נובל לספרות. אנחנו רוצים לבנות קהילה של אנשים שהמידע שיש לנו לתת הוא המכנה המשותף שלהם. ולכן, אנחנו רוצים לחלוק אתם את הערכים שמגדירים אותנו כבני אדם.

עקרון מס' 5 לתקשורת אפקטיבית: הקוראים תמיד במרכז הדברים!

pic-5

לא משנה מה אתם כותבים ועל מה אתם כותבים. יש דבר אחד שעליו אתם חייבים להקפיד כדי לבנות תקשורת נכונה עם הקוראים: שימו אותם במרכז! כתבו מתוך מחשבה עליהם. חשבו: מה הם צריכים? איזה שינוי המאמר שלכם עומד לחולל בחייהם? היו מודעים לתשוקות שלהם, לבעיות, לנסיבות, לרגשות ולציפיות.

שימו את עצמכם בנעליהם. המילה החשובה ביותר בתוכן שלכם היא "אתם" (הקוראים) ולא "אני" (הכותב/ת). איך עושים את זה?

  • הציגו את מה שיש לכם לומר דרך התועלות עבורם
  • במקום לדבר באופן כללי – דברו על מה שמעניין אותם וקשור אליהם
  • הפכו את התחביר של המשפטים. זה לא "אתם". זה מה שאתם עושים עבורם!

אתם לא כותבים כדי להראות כמה אתם חכמים ויודעים. אתם כותבים כדי לעזור. לעזור לקוראים שלכם. אם הם לא יבינו מהתוכן שלכם שמדובר בהם ומועיל להם – לא עשיתם דבר…

בשורה התחתונה
כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר שלפניכם, כתיבת בלוג היא קודם כל ולפני הכל דרך ליצירת תקשורת אפקטיבית עם הקוראים, בדרך להפוך אותם ללקוחות. כמו כל תקשורת, חלים עליה כללים ועקרונות, שנכונים למאמרים בבלוג בדיוק כפי שהם מתאימים לתקשורת ורבלית, לסרטוני וידיאו או למצגות באירועים. נתתי לכם את 5 העקרונות החשובים ביותר – במתנה: בהירות, מידע שלם, תמציתיות, נימוס ו… לשים את הקוראים במרכז. בלי זה – יש סבירות גבוהה ביותר שהמאמרים שלכם לא ייקחו אתכם לאן שאתם רוצים ולא יובילו אתכם למה שאתם יכולים להשיג באמצעות הבלוג.

עקרון מס' 6 לתקשורת אפקטיבית: הגהה. הגהה. הגהה
מכל העקרונות, זה העיקרון הכי חשוב והכי קל ליישום. להשמיע את קולכם הייחודי – אין פירושו לכתוב או לדבר בשגיאות. סלנג זה בסדר. שגיאות כתיב – לא. הקפידו על דקדוק תקין, סימני פיסוק ואיות נכון. בדקו את העובדות: שמות, מספרים, תאריכים וכד'. לכתוב כמו שמדברים זה מצוין. קצר. פשוט ולעניין. אבל פשוט זה לא פושט. אל תוותרו על הגהה:

  • סיימתם לכתוב? תנו עוד מבט
  • הניחו את המאמר בצד וחזרו אליו למחרת, לביקורת אחרונה
  • העיניים כבר לא רואות מה שאינן רוצות לראות? תנו למישהו אחר לקרוא…

התוכן שלכם הוא הדבר הראשון שלכם שהקורא פוגש. זה הבסיס לכל התקשורת ביניכם. אתם רוצים לפתוח את הקשר ברגל ימין!

עכשיו  אתם
האם אתם לוקחים לתשומת הלב את 6 העקרונות לתקשורת אפקטיבית כשאתם כותבים מאמרים לבלוג שלכם? אשמח לשמוע על ניסיונכם בתגובות, פה למטה.

והנה הצעד הבא שלכם להצלחה
אהבתם? שתפו את הטיפ עם החברים. רוצים עוד? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו עכשיו את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – לגמרי בחינם: https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=31684-791593056-691

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

אין תגובות עדיין

השאר תגובה