ניהול תוכן: 5 דברים סופר חשובים שכל בעל עסק חייב לדעת על שיווק באמצעות תמונות

נתחיל משתי עובדות חשובות: האחת, תמונות הן סוג התוכן המושך ביותר ברשת. והשנייה, לכל אחת ואחד מאתנו יש מצלמה משוכללת ממש בקצות האצבעות. השאלה הגדולה היא כמובן מה אנחנו עושים עם זה… האם גם אתם משווקים את העסק שלכם באמצעות תוכן? והאם גם אתם מוציאים הרבה כסף על תמונות מאגר יקרות או מבזבזים המון זמן על איתור תמונות חינמיות מתאימות יותר או פחות למה שרציתם? אם עניתם בחיוב – סדרת מאמרים חדשה הולכת לחולל שינוי דרמטי לטובה בפעילות השיווק שלכם, לתת לכם כלים סופר יעילים לטיפול בתמונות, ולחסוך לכם הרבה כסף והמון שעות עבודה מבוזבזות. ממליצה לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף.

אחד המשפטים האהובים עליי בהרצאות בנושא שיווק באמצעות תוכן עסק בנושא הצילום בסמרטפון. "לכל אחת ואחד מאתנו", כך נהגתי לומר, "יש ככל הנראה יותר כוח מחשוב בכיס, משהיה לאדם הראשון שדרך על הירח". כך נהגתי לומר, עד שיום אחד מצאתי בבלוג שלי תגובה ארוכה ומפורטת, שבה הוכיח לי אחד הקוראים באותות ובמספרים, שזה המצב לאשורו, ונתן לי אישור כתוב להחליף את האמירה הזהירה בקביעה עובדתית חד משמעית.

ניל ארמסטרונג – מאחוריך!
אז שתדעו, שלכל אחת ואחד מכם יש בכיס (או ביד… או ליד המטה…) מכשיר בעל עוצמת מחשוב גדולה פי כמה מזו שהייתה לחללית שהביאה את ניל ארמסטרונג לירח. ומה בדיוק יש לכם לעשות עם המידע הטריוויאלי הזה, חוץ מלצקצק בלשונכם בהתפעלות? לצקצק בהתפעלות זו התחלה טובה מאוד, בהתחשב בעברו הפחות מרשים של הטלפון הנייד, לדורותיו.

אחד הרגעים האפלים ביותר ביחסיי עם הטלפון הנייד חזר על עצמו שוב ושוב, כל אימת שלקוחותיי היקרים היו שולחים לי תמונות שצולמו בנייד, על מנת לשבץ אותן במגזין התקופתי המהודר של הארגון… וכל כך מדוע? מפני שהתמונות, שהיו העדות היחידה עלי אדמות לרגעים מסעירים וחד פעמיים בהחלט בחיי החברה, היו באיכות כל כך ירודה, שאי אפשר היה לעשות אתן דבר, לבד מלצעוק בתסכול, למרוט את שערות ראשי האדמדמות ולהשליך את העדויות המרשיעות לפח, ללא חלופה הולמת שתקשט את עמודי המלים במגזין… ועכשיו, לכי תמצאי תמונה…

כל התמונות שצריך – בקצות האצבעות
למזלי, בעוד אתם מצקצקים בהתפעלות נוכח העוצמה הטכנולוגית ששוכנת בטח בכיסיכם, אני יכולה להעביר בסיפוק רב יד ענוגה על בלוריתי האדמדמה, שצומחת לה סוף-סוף באין מפריע… משום שבד בבד עם עוצמת המחשוב שגדלה, השתפרה פלאים גם איכות המצלמות במכשירים הניידים. לא מריטת שערות, לא פח ולא נעלים. או כמו שאמר סטיב ג'ובס: "המצלמה הכי טובה היא זאת שנמצאת עליך". ברוב המקרים, זאת המצלמה הזערורית אך העוצמתית בטירוף שיושבת בתוך הסמרטפון שלכם, והתמונות שאתם מצלמים בה יכולות וצריכות להיות חלק בלתי נפרד מהפעילות השיווקית שלכם.

מצלמה איכותית לא מבטיחה תמונות איכותיות
מצלמה איכותית בכיס היא ללא ספק נקודת פתיחה טובה, אבל כדי להפוך אותה לכלי עבודה אפקטיבי – צריך להכניס למשוואה עוד כמה וכמה פרמטרים. למשל:

  • צריך להכין תכנית פעולה מסודרת לתמונות הדרושות לפעילות השיווקית
  • צריך להחליט מה רוצים או כדאי לצלם כדי לתמוך בתועלת השיווקית
  • צריך לדעת להשתמש במצלמה בצורה נכונה כדי להפיק ממנה תמונות איכותיות
  • צריך לדעת לבנות קומפוזיציות נכונות – כדי להבטיח תמונה איכותית ומושכת
  • צריך להבין איך להכין את התמונה לשימוש אינטרנטי אופטימלי

ועוד ועוד – שיקולים מסוגים שונים שבלי להפעיל אותם, הטלפון שלכם אולי יהיה חכם אבל התמונות שתפיקו בעזרתו יהיו חסרות תועלת…

סטיב ג'ובס אמר: "המצלמה הכי טובה היא זאת שנמצאת עליך". ברוב המקרים, זאת המצלמה הזערורית אך העוצמתית בטירוף שיושבת בתוך הסמרטפון שלכם, והתמונות שאתם מצלמים בה יכולות וצריכות להיות חלק בלתי נפרד מהפעילות השיווקית שלכם.

אז אם נמאס לכם לכתת אצבעות בין מאגרי תמונות חינמיים או לשפוך כסף על מאגרי תמונות בתשלום – אני ממליצה לכם לעקוב אחר הטיפים שלי בשבועות הקרובים, כי הם הולכים לחסוך לכם המון כסף והמון זמן. מוכנים? הנה, יצאנו לדרך.

טיפ מס' 1: תמונה אחת שווה 1000 מלים

PIC-1

נתחיל מהבייסיק. עדיין לא משוכנעים בחשיבות הקריטית של תמונות ליעילות הפעילות השיווקית שלכם? הנה קצת טריוויה שתעזור לכם לתפוס את הראש המתאים ולטפח את המוטיבציה הדרושה:

  • מאמרים עם תמונות זוכים ל- 94%  יותר צפיות בהשוואה למאמרים ללא תמונות
  • עדכוני פייסבוק עם תמונות מייצרים פי 2.3 אנגייג'מנט בהשוואה לעדכונים ללא תמונות
  • כך זה נראה באחוזים: 104% יותר תגובות, 84% יותר המרות ו-54% יותר לייקים
  • הוספת תמונה בהודעה לעיתונות מגדילה את הצפיות בלמעלה מ- 45%
  • שילוב של תמונה בתוצאות חיפוש מקומיות יגרום ל-60% מהצרכנים ליצור קשר
  • באתרי סחר, 63% מהצרכנים יקבלו החלטת רכישה על סמך התמונות המוצגות, לעומת 54% שיתרשמו מתיאור המוצר ו-53% בלבד שיקבלו החלטה על סך המלצות.

עכשיו, כשאתם מכירים את הנתונים ומבינים מה הערך המוסף האדיר של תמונות לתוכן שלכם, כלומר: לשיווק העסק שלכם, אני מניחה שתתאמצו קצת יותר להגיע לתמונות הנכונות.

טיפ מס' 2: לא כל תמונה מתאימה לכל מטרה

PIC-2

גם כשכל הברזלים הווירטואליים בסביבה, עדיין נטל בחירת התמונה הוא עליכם, וכדאי מאוד שתבחרו אותה כך, שהיא תעשה בשבילכם עבודה שיווקית טובה:

  • אף אחד לא באמת מתחבר לדמויות בלון הייטקיסטיות ונטולות נשמה. לא להתקרב!
  • אנשים מתחברים לאנשים. תוודאו שבתמונה שלכם יש גם בני אדם, ולא רק חפצים וטבע דומם
  • תוכן ותמונה הם כמו חתן וכלה. כדאי מאוד שיהיה ביניהם קשר.

המנצחים הגדולים של האנגייג'מנט הם תינוקות, חתולים וכלבים, וכמובן זריחות ושקיעות. אבל כדי לגלות איך להעביר בעזרתם מסר שיווקי אפקטיבי שמושך לקוחות – תצטרכו לקרוא את הטיפ הבא…

טיפ מס' 3: תמונה עם מלים שווה אלף תמונות

PIC-3

אם עדיין לא השתכנעתם בעניין התרומה הקריטית של תמונות למסרים השיווקיים שלכם, הנה עוד חומר למחשבה. מסתבר שהמוח האנושי מצליח לזהות תמונות תוך 13 אלפיות השנייה בלבד. אבל גם היתרון הקוגניטיבי עלול ללכת לאיבוד בים המסרים שבו כולנו מוצפים.

זוכרים את התמונות של הילדים, חיות המחמד והשקיעות? אז אני רוצה להציע לכם לחזק את כוח המשיכה של התמונה עם תוספת של מסר כתוב:

  • הוספה של טקסט כתוב על גבי התמונה מעלה את כמות התגובות ב- 14%
  • טקסטים מועדפים: משפטי חוכמה אוניברסליים או אמירות פואנטה – בקיצור ולעניין
  • כדי שהעסק יעבוד – הקפידו על ניראות טובה בין הטקסטים לבין תמונת הרקע.

באנגלית קוראים לזה meme (או מם בעברית), וזה אחד התכנים המשותפים ביותר ברשת. נו, ואיך מכינים תמונת מם איכותית בלי להתרגז על תכנת canva שלא תומכת בכתיבה מימין לשמאל? על כך – בשבוע הבא… הירשמו לדף "פתרונות תוכן לשיווק מנצח" כדי שלא תפספסו!

טיפ מס' 4: אין הזדמנות שנייה למבט ראשון

PIC-4

צילמתם? בחרתם תמונה? הוספתם כיתוב? הדבר האחרון שאתם רוצים שיקרה הוא, שהמסר המושך שלכם ייבלע וייעלם מעבר לגבולות הנראים של התמונה. כדי שזה לא יקרה כדאי שתקפידו על הכללים הבאים:

  • התאימו תמיד את ממדי התמונה לממדי המסגרת שלתוכה היא תוכנס – בבלוג, באתר ובכל מקום אחר
  • ברוב הפלטפורמות האינטרנטיות יש עדיפות לתמונות רוחב. קחו את זה בחשבון כשאתם מצלמים או בוחרים תמונה, ובוודאי כשאתם מתכננים את הכיתוב
  • לא פחות חשוב – להעלות תמונות באיכות טובה דיה – כדי שהתמונה תראה במיטבה, אבל קלה דיה – כדי שלא לפגוע בניראות האתר.

איך עושים את זה? נתחיל בבחירה של איכות התמונה בסמרטפון שלכם. ומה הלאה? על זה נדבר בטיפים הבאים, ולא רק נדבר – גם נלמד להכיר ולהשתמש בתכנות חינמיות שיעשו בשבילכם את העבודה הקשה.

טיפ מס' 5: עשיתם ולא צילמתם – כאילו לא עשיתם…

PIC-5

חוק מס' 1 בשיווק אומר: "עשיתם ולא שיווקתם – כאילו לא עשיתם". עכשיו בואו נכניס לתוך המשוואה את עניין הצילום, מפני שכמו שכבר הבנו – בעידן החשיפה החברית – שיווק אפקטיבי הוא קודם כל מה שרואים… אז:

  • עשיתם ולא צילמתם – כאילו לא עשיתם (אני מודה שלפעמים זה מרגיש לי די מטופש… אבל אלה הם כללי המשחק, ואם רוצים לנצח – לפני ששוברים את הכלים, צריך לשחק לפי הכללים
  • צילמתם ולא העליתם לפייסבוק – כאילו לא צילמתם
  • העליתם לפייסבוק ולא תייגתם? – כאילו לא העליתם (תזכורת: לא מתייגים מי שלא בתמונה)

עשיתם, צילמתם, העליתם לפייסבוק, תייגתם ולא הזמנתם את החברים לפרגן בלייק, להגיב או לשתף? נו באמת… הנה כלל אצבע שמתאים לכתיבה, לשיווק וגם לאהבה: אם לא תגידו – זה לא יקרה… אז תגידו!

בשורה התחתונה:

תמונות הן התוכן המבוקש ביותר והמושך ביותר באינטרנט, והן מעלות משמעותית את כמות הקוראים והאנגייג'מנט של התכנים שלכם. במושגים של שיווק, כאשר שם המשחק הוא חשיפה מירבית, יש לתמונות, ובעיקר לתמונות הנכונות, משמעות שעשויה להימדד בלקוחות ובהכנסות. ולכן, כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי להפיק את מירב התועלת השיווקית והעסקית מהתמונות שלכם – אתם חייבים לנווט בחוכמה את השימוש בהן ולשלוט בתהליך היצירה שלהן.

עכשיו תורכם

מה אתם עושים כדי להעצים את התכנים שלכם בתמונות המתאימות? אתם מוזמנים לשתף אותנו בתגובות, פה למטה, כדי שכולנו נלמד ונצמח!

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את הטיפ עם החברים. רוצים עוד הרבה טיפים מועילות, עצות שוות והדרכה מעשית לשיווק אפקטיבי באמצעות תוכן? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו עכשיו את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – באהבה ממני ולגמרי בחינם: https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=31684-791593056-691

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

אין תגובות עדיין

השאר תגובה