ניהול תוכן: 5 כללי הזהב שילמדו אתכם לבחור רק את התמונות הנכונות (ולחסוך הרבה כסף)

שימוש בתמונות מגדיל ב-50% את מספר הקוראים, את התגובות ואת היעילות הכוללת של פעילות השיווק. האם אתם משתמשים בתמונות בתוכן שלכם? האם אתם משתמשים בתמונות הנכונות בתוכן שלכם – תמונות באיכות הנכונה, שבאמת משדרגות את האפקטיביות שלו, מבלי לפגוע בניראות, באיכות או בדירוג הכל כך חשוב במנועי החיפוש? אם אינכם בטוחים מה התשובה – אני מזמינה אתכם לקרוא מאמר חדש, ובו 5 כללי זהב שיעזרו לכם לבחור את התמונות הנכונות, ועל הדרך – לחסוך לא מעט כסף, תסכול וזמן. מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן לשתף.

בשבוע שעבר הבנו שתמונות הן תוכן מאוד אפקטיבי לשיווק באינטרנט. דבר נוסף שלמדנו היה שלכל אחת ואחד מכם יש בקצות האצבעות מצלמה מאוד משוכללת, שיכולה לסייע לכם לבנות לעצמכם מאגר תמונות ייחודי ומותאם בדיוק לצרכים שלכם. אבל לפני שנאמץ את מצלמת הסמרטפון, כדאי שנכיר כמה מושגים שיאפשרו לנו להפיק את התמונות הנכונות ביותר עבורנו.

הטובים לטיס – הטובות לטייסים?

מהמקום שבו אני מסתכלת על זה, "טוב" הוא לא פרמטר רלבנטי לכלום. מה שטוב לאחד לא בהכרח טוב לשני, ומה שמגדיר "טוב" כ"טוב" בנסיבות מסוימות, אינו בהכרח אבסולוטי ומדיד. בעולם המושגים השיווקיים שלי – אין "טוב". יש "נכון" או "מתאים". רק אם זה נכון ומתאים למה שצריך – זה גם יתגלה בסופו של יום גם כ"טוב" – על פי סולם הערכים השיווקי, שמבוסס על תחושות בטן וחוויות רגשיות.

ועכשיו, נחזור לתמונות
לפני שאנחנו מצלמים בסמרטפון שלנו, ובוודאי לפני שאנחנו שופכים כסף על תמונות מאגר, שעלולות להצטבר להוצאה עסקית כבדה, וגם לפני שאנחנו שורפים שעות על חיפוש מייגע של תמונות מאגר חינמיות – יש כמה שאלות שאנחנו חייבים לשאול את עצמנו, כדי להבטיח שעמלנו יוביל באמת לתמונות הנכונות והמתאימות. על השאלות הללו אנחנו הולכים לדבר השבוע. מוכנים? יצאנו לדרך.

כלל זהב # 1: שאלו את עצמכם בשביל מה אתם מצלמים

pic-1

או במלים אחרות: לאן מיועדת התמונה. ולמה השאלה הזאת כל כך חשובה? כי רק אם תשאלו את עצמכם את השאלה, על שלושת מרכיביה – תדעו להתארגן היטב על הצילום הנכון.

וזה הולך ככה:

  • האם אנחנו צריכים צילום אורך או צילום רוחב?
  • האם אנחנו צריכים איכות גבוהה (יותר איכות = פחות מקום בכרטיס) או שאפשר להסתפק באיכות מינימלית?
  • האם הקשר לתוכן ברור או שהוא פרי דמיוננו היצירתי (שלא לומר הקודח)?

כדי לפתור את עניין ההקשר – לפני שאתם מצלמים, ערכו רשימה של צילומים נדרשים ושאלו את עצמכם, איך זה קשור לנושא והאם הקשר מובן. כדאי שתרשמו את התשובות, לפני הצילום. כי רק כשרואים – מבינים… כך תחסכו לעצמכם צילומים מיותרים ותוכלו להתמקד בעיקר. ביתר – נטפל בהמשך.

כלל זהב # 2: שאלו את עצמכם: צילום גובה או צילום רוחב?

pic-2

השאלה הזאת חיונית למי שמצלם בסמרטפון, אבל לא פחות מכך למי שמוריד תמונות מאגר בתשלום, כי אין מתסכל יותר מלהשקיע כסף בתמונה שלא תשרת אתכם בנאמנות, כי היא לא תתאים ליעד שבשבילו רכשתם אותה.

איך יודעים?

  • בגדול, רוב התמונות בפלטפורמות אינטרנטיות הן תמונות רוחב (ואם תרצו להראות גם את השפיץ של מגדל אייפל – זה יבוא על חשבון התקריב…)
  • לעומת זאת, בפייסבוק ובפינטרסט (נדבר עליה בהזדמנות) אין לתמונות גבול עליון של גובה. אם אתם מכוונים לשם – תתפרעו
  • קחו בחשבון שגם כאשר חותכים את התמונה לממדים הרצויים (תיכף. נלמד…) לא כל תמונה ניתן להתאים בצורה טובה לכל פרופורציה…

המסקנה: גם אם התמונה שמצאתם היא תמונת חלומותיכם – תשאלו את עצמכם לאן היא מיועדת והאם היא מתאימה – לפני הרכישה! אם לא תקדישו לנושא מחשבה – אתם עלולים לגלות שדווקא מה שהיה בעיניכם הכי חשוב או יפה – נשאר מחוץ לפריים.

כלל זהב # 3: קחו בחשבון את איכות התמונה הדרושה לכם

pic-3

איכות של תמונה נמדדת ב- DPI. מה זה אומר? פשוט מאוד: קחו עט ונייר, ציירו עיגול קטן על דף, ועכשיו התחילו למלא אותו בצבע. לא… לא במריחות, בנגיעות. נקודה-מקודה. טיק טיק טיק… מתיש, מה?

זאת המשמעות של DPI – Dots Per Inch:

  • ככל שמספר הנקודות בתוך העיגול גדול יותר = התמונה תהיה דחוסה יותר
  • ככל שהתמונה דחוסה יותר – היא כבדה יותר
  • ככל שהיא כבדה יותר – היא איכותית יותר, כי המשמעות בפועל היא, שניתן להגדיל אותה על פני שטח גדול יותר – בלי לפגוע בניראות שלה

ולמה זה כל כך חשוב? כי תמונות קלות מדי – עלולות לצאת "מפוקסלות", ואילו תמונות כבדות מדי – יקשו על פתיחת האתר ועלולות להשפיע על הדירוג שלו בגוגל. והמסקנה: חשוב מאוד לדעת לבחור באיכות האופטימלית, שתתאים ליישום התמונה, בפועל.

כלל זהב # 4: כך תבחרו את האיכות המתאימה לתמונות שלכם

pic-4

ובכן, מעבר לעניין התפעולי, ככל שהתמונה איכותית יותר – היא יקרה יותר (במאגר) או תופסת יותר מקום (במצלמה). מנחשים מה כלל האצבע שצריך להנחות אתכם? בדיוק:

התאימו תמיד (ומראש) את איכות התמונה ליעד:

  • מצלמים תמונה למוצר דפוס (עיתון, פלייר וכד')? בחרו רזולוציה של 300 DPI
  • מצלמים תמונה לאינטרנט? בחרו רזולוציה של 72 DPI (או 96 DPI שמתחיל להסתמן כפרוטוקול התמונות החדש של הרשת)
  • וזאת גם הסיבה הטכנית, מעבר לעניין של זכויות יוצרים, לכך שלא ניתן לקחת תמונות מהאינטרנט כדי לשלבן במוצר דפוס.

וזה בדיוק השלב הבא: להתאים גם את גודלה הפיזי של התמונה (בסנטימטרים או בפיקסלים) לגודלה הסופי הרצוי (וזכרו שתמיד טוב שיהיה קצת יותר גדול, כדי לתת לכם גמישות לשינויים של הרגע האחרון, בלי לצלם שוב או לרכוש אותה תמונה בגודל גדול יותר).

כלל זהב # 5: איכות איכות… אבל מה עם הגודל הסופי?

pic-5

איכות התמונה זה דבר אחד, אבל בסופו של דבר אתם צריכים לשאול את עצמכם גם מה יהיה הגודל הסופי של התמונה. אם אתם צריכים תמונה להדפסה על הקיר מעל גשר איילון – תצטרכו תמונה בגודל אחד, ואם אתם צריכים תמונה לשער של עיתון – תצטרכו תמונה בגודל אחר, ואם אתם מחפשים תמונה לפלייר שיווקי בגודל 5A – תצטרכו תמונה הרבה הרבה יותר קטנה… למרות ששלושתן יהיו ברזולוציה של 300 DPI.

אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל להבין, שלהקטין תמונות זה כמו לעשות דיאטה. מלהכניס את הבטן פנימה (או להקטין את שטח התמונה הנראה לעין) – לא באמת יורדים במשקל
  • לזכור שזה ממש חשוב, כי גודל התמונה משפיע על המשקל שלה, והמשקל שלה משפיע על מהירות הפתיחה של האתר, שהוא פרמטר קריטי לקידום שלו
  • ועכשיו – שני כללי אצבע:
    * כשמדובר במוצר דפוס – חפשו תמונה בגודל הרצוי ועוד קצת – שיהיה לכם מרחב לשינוי והתאמה
    * כשמדובר בתמונה לאתר או לפייסבוק – בחרו תמונה ברוחב של עד 1000     פיקסל/אינטש. זה יביא אתכם למקום טוב באמצע.

שימו לב, שאיכות התמונה נמדדת תמיד בפיקסל/אינטש – גם אם גודלה הפיזי נמדד בסנטימטרים! למה? אולי מפני שמולדת המחשבים היא ארה"ב, ושם הכל נמדד עדיין באינטשים… אז אל תתבלבלו! ואנחנו נתראה בשבוע הבא עם כלים קלים וזמינים להתאמת התמונות שלכם בדיוק למה שאתם צריכים…

בשורה התחתונה:

צילום או רכישת תמונות הוא חלק קריטי בהצלחת הפעילות השיווקית שלכם, וכדאי מאוד להקדיש לנושא את תשומת הלב המרבית. אחד הפרמטרים החשובים ביותר לניראות נכונה ואיכותית של תמונות, הוא איכות התמונה, הנמדדת ב- DPI. כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, למושג "איכות" יש כמה וכמה פרמטרים, והם באים לידי ביטוי בשלבים שונים של תכנון והזנת התמונות בתוכן שלכם. אני ממליצה לכם לעבור על המאמר פעם נוספת, ולרשום לכם את הפרמטרים החשובים ביותר, כדי ליישם ביעילות ולהפיק את מירב התועלת מהידע שזה עתה קיבלתם.

עד כאן אני. ומה אתכם?

איפה הצורך בשיבוץ התמונות כדי למקסם את הפעילות השיווקית פוגש אתכם? מה אתם יכולים לחלוק עם כולנו מניסיונכם? קדימה. הבמה כולה שלכם! הגיבו למטה, בתגובות, שכולנו נלמד ונצמח ביחד.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם החברים. רוצים עוד הרבה טיפים מועילות, עצות שוות והדרכה מעשית לשיווק אפקטיבי באמצעות תוכן? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו עכשיו את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – באהבה ממני ולגמרי בחינם: https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=31684-791593056-691

 

 

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

אין תגובות עדיין

השאר תגובה