ניהול תוכן: 5 שלבים לתכנון מאגר תמונות שיווקי משלכם (ולחסכון של שעה ביום!)

אחת השאלות שאני נשאלת שוב ושוב היא, על איזה מאגר תמונות אני ממליצה. ובכן, אני לא. אני לא ממליצה משום שההיצע הוא עצום, תנאי השימוש מוגנים במסמכים משפטיים באנגלית, שרובנו לא טורחים לקרוא, הם עולים המון כסף וכל יום – יותר, וכל זאת, בשעה שלרובנו, אם לא לכולנו, יש מצלמה מאוד משוכללת ביד, שאם נלמד לעשות בה שימוש נכון – נוכל לייצר בעצמנו את כל התמונות שאנחנו צריכים לפעילות השיווק. נשמע מוכר? האם גם אתם מבזבזים שעות על חיפושי תמונות (חינמיות או קנויות) ברשת, רק כדי לגלות שהתמונה שאהבתם בכלל לא מתאימה למקום שאליו היא מיועדת? או שתוך כדי חיפוש גיליתם משהו מעניין ועוד אחד… ויום עבודה שלם התבזבז על שיטוטי סרק באינטרנט? במאמר שלפניכם תמצאו פתרון אולטימטיבי לתכנון והקמה של מאגר תמונות שיווקי משלכם, ולניהול נכון שלו, כך שתוכלו לחסוך (מוכח מניסיון) לפחות שעה ביום, שהם 15 ימים בשנה. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

האינטרנט מלא מאגרי תמונות כחול אשר על שפת הים

יש מאגרים בתשלום ויש מאגרים בחינם. יש מאגרים בחינם ששולחים למייל תמונות על בסיס יומי ויש כאלה שיש להם מנוע חיפוש שמאפשר לאתר תמונות חינמיות בנושאים ספציפיים. יש מאגרים חינמיים שהם באמת חינמיים ואחרים מחייבים לשים את שם הצלם או לתת קרדיט לאתר. יש כל כך הרבה אפשרויות וכל כך הרבה התניות, חוקים ותנאי שימוש – שההמלצה הגורפת היחידה שלי היא: במקום להשתמש בתמונות של אחרים – קחו אחריות על התמונות שלכם.

במקום להוריד תמונות בצורה לא חוקית מהאינטרנט, לנבור בהיצע לא רלבנטי של תמונות חינמיות, או לשלם מחירים גבוהים על תמונות מאגר, שאחר כך תראו אותן אצל המתחרים. ולא רק אתם, גם הלקוחות… פשוט צלמו את התמונות הדרושות לכם בעצמכם.

איך לצלם, על מה להקפיד ואיך להכניס את השיווק לתמונות

על כל אלה ועוד כבר דיברנו בעבר. השבוע, אני רוצה להראות לכם איך לבנות מאגר תמונות אסטרטגי, שגם יחזק את המסרים השיווקיים שלכם, גם יחסוך לכם הרבה כסף, וגם, וזה השוס הגדול מכולם, יחסוך לכם לפחות שעה ביום – שזה 30 שעות בחודש, או 360 שעות בשנה, או שבועיים ימים של שכרון חושים… אז אם חיפשתם דרך "לקנות" לעצמכם 15 ימים של אקסטרה פנאי למיליון הדברים שבא לכם לעשות ואף פעם אינכם מוצאים בשבילם זמן – הנה מה שאתם הולכים לעשות.

צעד # 1 לחסכון מטורף בזמן – סוף מעשה במחשבה תחילה

pic-1

לכל עסק יש מרחב תוכן של נושאים רלבנטיים שבהם הוא עוסק בדרך לעזור ולמשוך לקוחות פוטנציאליים. ברור, שכדאי מאוד להרחיב את המעגל ככל שניתן, כדי לא להעיק על הקוראים שוב ושוב עם אותם נושאים וטיעונים. האם אתם יודעים מה מרחב התוכן של העסק שלכם? יופי! 

מה אתם הולכים לעשות מעכשיו?

  • דבר ראשון – הכינו רשימה של 10-20 נושאים שקשורים לפעילות העסקית שלכם
  • דבר שני – הכינו רשימה של כל יעדי התמונות שלכם ורשמו את נתוני האורך והרוחב בפיקסל/אינטש
  • ועכשיו – פתחו במחשב ספריית תמונות, והכינו בתוכה תיקייה צהובה לכל אחד מהנושאים

עבודה שיטתית והיערכות מקדימה מסודרת – הם אחת הדרכים היעילות ביותר לחסכון בזמן. וזה נכון במיוחד לגבי עבודה ממוחשבת, כשכל התיקיות מסתתרות בבטן המחשב. ככל שתעבדו מסודר יותר – כך תבזבזו פחות זמן על חיפוש ותהייה.

צעד # 2 לחסכון מטורף בזמן – קחו אחריות על הביצוע, הלכה למעשה

pic-2

אחרי שהבנו שתמונה מגדילה את התגובה למסרים השיווקיים שלנו ב- 50% (!), אין מצב שנעלה מסר לשיווק העסק, ולא משנה לאן, מבלי שנלווה אותה בתמונה. עד היום, בכל פעם שכתבתם משהו – יצאתם לחפש תמונה מתאימה, ועל הדרך גנבתם קצת זמן פייסבוק ועוד קצת זמן סיפורי כל מיני… היה-נגמר.

מה אתם הולכים לעשות מעכשיו?

  • מכינים רשימה של אלמנטים וויזואליים לכל תחום פעילות, והופכים אותה לתכנית צילום מעשית
  • מקציבים לעצמכם זמן צילום יומי או שבועי ומתמקדים בצילום בדיוק על פי התכנית שבניתם
  • אל תהססו לביים תמונות. אתם לא בענייני תיעוד דוקומנטרי, אלא בשביל הייצוג השיווקי המיטבי.

ואל תחסכו ביצירתיות. את תמונת הטיפ צילמה ורדה טנא, תלמידה מצטיינת בקורס "ניהול תוכן למקצוענים" שאלתרה לוח עץ מהחצר, ושלפה את הירקות מהמקרר בסטיילינג מעורר השראה – עבודת יד.

צעד # 3 לחסכון מטורף בזמן – תנו לאפליקציה לעבוד בשבילכם ביג טיים!

pic-3

אחרי שצילמתם את כל התמונות שרציתם לפי תכנית העבודה, צריך להעביר אותן למחשב כדי שיהיו זמינות לשימוש בזמן הכון ובמסר הנכון. אם אתם כמו רוב האנשים שאני מכירה, עד היום, כדי להעביר את התמונות מהנייד למחשב, נעזרתם בכבלUSB  וישבתם רגל על רגל לחכות עד שיירדו… לא עוד!

מה אתם הולכים לעשות מעכשיו?

  • דבר ראשון – אתם לוחצים על הקישור הזה: https://db.tt/XevOiVFv ומצטרפים בחינם לשירותי הענן של dropbox.com
  • התקנתם את תיקיית ה-dropbox  במחשב (בדיוק לפי ההנחיות)? יופי. עכשיו היכנסו לחנות האפליקציות בסמרטפון והורידו את האפליקציה של dropbox
  • ברגע ששני התהליכים יושלמו, תיפתח לכם במחשב תיקיית "camera uploads", כל התמונות שתצלמו בסמרטפון – יעברו ישירות לתוכה, וחסל סדר כבל!

הסידור הזה עם שירות הענן של dropbox הוא לא פחות מגאוני בעיניי, משום שעל הדרך אתם מרוויחים גם גיבוי חינם לתיקיות חשובות במחשב, גם קישור לכל קובץ שתשימו בתיקיית ה- dropbox וגם זמינות מיידית לכל התמונות שצילמתם בסמרטפון.

צעד # 4 לחסכון מטורף בזמן – התאימו את התמונות ליעדן. עכשיו. עכשיו!

pic-4

צילמתם בסמרטפון? סביר להניח שהתמונות שלכם גדולות מדי, כבדות מדי ולא בפרופורציות המתאימות ליעדן הסופי. כדי שתוכלו לשלוף אותן במהירות ברגע המתאים, חשוב מאוד להכין אותן מבעוד מועד, עד טיפת הפיקסל/אינטש האחרונה. אחרת, חברים, לא חסכתם דבר.

מה אתם הולכים לעשות מעכשיו?

  • מעלים את התמונות שצילמתם לעורך התמונות של pixlr.com
  • עורכים את התמונה אחת-אחת בהתאם לנתונים ברשימת יעדי התמונות
  • שומרים את התמונות המעובדות, במשקל הנכון ובפרופורציות במתאימות, בתיקיית הנושא המתאימה.

ברכותיי. זה עתה סיימתם את ארבעת הצעדים הראשונים לבניית מאגר תמונות זמינות ומותאמות שיווק לעסק שלכם. אני מאוד מקווה שכשתכתבו את המסר השיווקי הבא שלכם, התמונה הנכונה כבר תהיה ממש בקצות האצבעות. אבל רגע… זה עוד לא הכל….  יש עוד צעד חשוב. מאוד.

צעד # 5 לחסכון מטורף בזמן – הכניסו את ניהול המאגר ללו"ז השבועי

pic-5

כשאני מדברת על ניהול תוכן – על זה בדיוק אני מדברת. כדי שמאגר התמונות שלכם יהיה אפקטיבי, וייתן לכם את המענה הנדרש, באמת, יש לטפח אותו על בסיס קבוע ולנהל אותו בצורה שיטתית ומסודרת לאורך זמן.

אז מה אתם הולכים לעשות מעכשיו?

  • הכניסו את ניהול מאגר התמונות שלכם לרשימת המטלות השבועית (תכנון, צילום, עיבוד)
  • ודאו שאתם מרעננים את המאגר בכל מגוון הנושאים של מרחב התוכן שלכם
  • כדי למנוע כפילויות, שימוש תמונות שכבר עשיתם בהן שימוש – בתיקייה נפרדת.

ניהול תוכן שיטתי שמתבסס על תכנון אסטרטגי ומותאם לקידום היעדים השיווקיים של העסק, ובכלל זה גם ניהול מאגר התמונות שלכם, הוא מתכון בטוח לניהול זמן אפקטיבי, שיאפשר לכם לייעל את הפעילות השיווקית ולפנות לעצמכם הרבה זמן להרבה מאוד דברים נוספים.

בשורה התחתונה

במקום לסמוך על מאגרי מידע, ולבלות שעות בקריאת תנאי הרכישה או באיתור תמונה "חינמית" רק כדי לגלות רשימת התניות לשימוש באותיות הקטנות – הדבר הנכון, הפשוט והיעיל ביותר הואל הקים לעצמכם מאגר תמונות ייעודי לצרכי השיווק שלכם. אם תעשו את הדברים כמו שהמאמר מציע, תוכלו לעשות זאת מאוד בקלות, צעד-אחר-צעד, ולחסוך לעצמכם לא רק הרבה כסף, אלא בעיקר – המון זמן, שהוא המשאב היקר ביותר והבלתי הפיך של כולנו.

עכשיו אתם

עד כאן מניתי את 5 השלבים לבניית מאגר תמונות ייחודי לפעילות השיווקית ולחסכון אדיר בזמן. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזו עצה טובה תוכלו לתת לקוראים כדי לייעל את פעילות השיווק ולפנות לעצמם זמן לפעילויות רצויות? אנא, שתפו אותנו בתגובות, למטה, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את הטיפ עם החברים. מרגישים שהטיפים שלי עוזרים לכם, אבל מה שדרוש לכם זו עזרה מעמיקה וממוקדת לשיווק אפקטיבי של העסק שלכם? הקליקו על הקישור והצטרפו אליי לקורס הקרוב של "ניהול תוכן למקצוענים" שבו נבנה ביחד תשתית שיווקית מושלמת לעסק שלכם תוך 10 שבועות בלבד: https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=31839-795465576-691

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

אין תגובות עדיין

השאר תגובה