איך שיווק מבוסס תוכן יכול לחסוך לך הרבה כסף

אין דרך לברוח מהמציאות: שיווק עולה כסף. למען האמת, שיווק עולה הרבה כסף. גם אם מטרת השיווק, בסופו של יום, היא לייצר הכנסות – הרי שמטבע הדברים, ההוצאות הכרוכות בשיווק מקדימות את ההכנסות, ולעיתים, עולות עליהן

מה הפלא, איפוא, שבעלי עסקים רבים נרתעים מפעילות שיווקית… מצד שני, שיווק הוא נשמת אפו של העסק, הצינור שנועד להזרים לו חמצן, להצמיח לו כנפיים ולהניע אותו קדימה. במילים אחרות: שיווק הוא פעילות חובה עסקית. אז איך בכל זאת אפשר לעשות שיווק בלי לאבד את המכנסיים? הדרך היעילה ביותר במונחי עלות/תועלת היא לעשות שיווק מבוסס תוכן. והנה 7 סיבות טובות:

נתחיל מהסטטיסטיקה: הצרכן המודרני צורך למעלה מ- 10 שעות תוכן ביום (כן, זאת לא טעות: 10 שעות תוכן ביום ויותר) באמצעי התקשורת השונים. כדי להגיע אליו, עליך להימצא במקומות שבהם הוא נמצא, ולדבר בשפה שבה הוא מדבר. מבחינה מעשית, פירושו של דבר הוא, שכדאי לך מאוד לייצר תוכן במדיות בפלטפורמות השונות, ולחבר את כל התכנים לתכנית שיווקית כוללת, שתיתן מענה לקהלי יעד רחבים ככל האפשר.

באופן "מסורתי", הייתה חשיפת המוצר או השירות שלך לקהלי יעד, כרוכה בשירותי שיווק ופרסום עתירי הוצאה, כמו: מודעות, שירותי יחסי ציבור, פרסום, תקשורת שיווקית, פליירים, דיוור ישיר, טלמרקטינג ועוד ועוד. עידן האינטרנט, ויותר מכך עידן השיתוף האינטרנטי, פתח בפניך שער לעולם אינסופי כמעט של מדיות, פלטפורמות וכלים, חינמיים או כמעט חינמיים, שמגיעים אל קהלי היעד שלך ברחבי הרשת, ופוגשים אותם בדיוק, אבל ב-ד-י-ו-ק, במקום שבו הם מחפשים מענה, פתרונות, תשובות ובמילה אחת – תוכן.

מה יוצא לך מזה?
במיוחד בשבילך ליקטתי 7 הזדמנויות של שיווק מבוסס תוכן, שיובילו אותך להישגים שיווקיים מרשימים, בעלות מינימלית:

1.      הגברה של המיתוג
בכל מקום שבו בחרת לפרסם את התוכן השיווקי שלך, סביר להניח שהתוכן הזה יעצים את הפעילות המיתוגית שלך, ושההעצמה הזאת תעלה הרבה-הרבה פחות מכל מהלך פרסומי או שיווקי אחר שניתן היה לבחור בו בעידן הקודם. אגב, כדי שהמהלך הזה יוביל באמת לחשיפה אפקטיבית במיוחד, רצוי מאוד שהוא יהיה מתואם עם כלל מהלכי המיתוג העסקי שלך, ויתבצע מתוך ראייה אסטרטגית גלובלית

 2.      הרחבת החשיפה לקהלי יעד
בכל מקום שבו בחרת לפרסם את התוכן השיווקי שלך, בין שהעלית את התוכן לאתר שלך, לבלוג שלך, לבלוג של אחרים או לרשת חברתית כזאת או אחרת, אין כמעט גבול לאופציות החשיפה שלו, ולאפשרות שיזכה להתגלגל הלאה כבאזז ויראלי נחשק, בחסות מגמת השיתוף המאפיינת את צרכני האינטרנט של עידן הרשתות החברתיות. קרוב לוודאי (והבחירה במילים המסייגות נעשית אך ורק מתוך חובת הזהירות) ששום מודעת פרסום בתשלום, לא הייתה נותנת לתוכן שלך כנפיים ויראליות קסומות שכאלה, וגם לא אחסון חינמי באתרי שיתוף, כמקובל במחוזות הרשת.

 3.      תמיכה בתהליכי מכירה
הצרכן המודרני כמעט ולא קונה דבר, מבלי לערוך תחילה סקר שוק יסודי און ליין. אם חשוב לך להיות חלק מסביבת ההחלטה הצרכנית, עליך להיות שם, עם מידע על המוצר או השירות שלך, עם מפרטים, מדריכים, הוראות שימוש ותוכן תומך, שיעורר בקונה הפוטנציאלי את המחויבות הכל כך חיונית ליצירתה של תחושת ההדדיות המובילה לקנייה. כל זאת, בעלויות פחותות בהרבה בהשוואה לכל אלטרנטיבה אחרת מעולמו של השיווק המסורתי.

אגב, אחד הכלים החשובים והאפקטיביים ביותר לשימוש בתוכן לתמיכה בתהליכי מכירה, הוא עדויות חיוביות (ויותר עדיף שיהיו נלהבות) של קונים ותיקים, שכבר התנסו במוצר או בשירות שלך, בהצלחה. בשיווק קוראים לזה "הוכחה חברתית", ובעידן השיתוף של האינטרנט – שיווק מבוסס תוכן של עדויות של קונים אנונימיים עשוי להניב לך הרבה הכנסות, במינימום הוצאות.

4.      סיוע לקידום במנועי החיפוש
תוכן שמבוסס על מילות מפתח וביטויי חיפוש, כמו  דפי מוצר, שאלות ותשובות, מאמרים, תמונות וסרטוני וידיאו עם תיאורים מבוססי SEO, הוא חלק מהותי של כל תכנית שיווק מבוססת חיפוש. האמת היא, שאם ערכת מחקר מילות מפתח כמו שצריך (נדבר על זה בהרחבה בהזדמנות קרובה. שווה לעקוב…), כתבת תוכן מקורי ואיכותי כמו שצריך, והקפדת על כל הכללים והמצוות של קידום אתרים – קלה כחמורה, גוגל כבר תעשה בשבילך את רוב העבודה, ותקדם את הנוכחות האינטרנטית שלך על בסיס התוכן שלך. אם היה עליך לשלם עבור הנוכחות האינטרנטית הזאת – זה היה עלול להכאיב בכיס עד כדי דמעות… הסוד הגדול למשוך את תשומת הלב של גוגל ולהגיע לחשיפה בתוצאות החיפוש הראשונות, הוא שימוש עקבי וחכם בתוכן איכותי ומקורי. גם אם יהיה עליך להשקיע שעות או מעות ביצירת התוכן האיכותי הזה – זה יעלה הרבה פחות לעומת כל אלטרנטיבה, ויביא ככל הנראה לתוצאות ניראות הרבה יותר אפקטיביות.

 5.      משיכת אוהדים
חשבת פעם למה לכוכבי רוק יש מעריצים ולעסקים יש לקוחות? האם היית רוצה שהלקוחות שלך ילכו אחריך ויחפשו אותך ואת המוצרים או השירותים שלך כמו שמעריצים הולכים אחרי כוכבי רוק, בעיניים עצומות? הדרך לאסוף סביבך אוהדים נלהבים, היא לתת להם עוד ועוד דרכים להתנסות במוצרים או בשירותים שלך, באמצעות תוכן תומך, שמוותר ככל שניתן על מסרים מכירתיים, לטובת חוויית שיתוף, התנסות, העשרה  ומעורבות. האינטראקטיביות של האינטרנט עובדת בעניין הזה שעות נוספות, והכיף הגדול באמת הוא, שאף אחד לא דופק לך כרטיס בדרך.

6.      עידוד קוראים כותבים
דרך נוספת להפוך את הלקוחות שלך לתומכים הכי נלהבים שלך, בתקציב אפס ובמקסימום תוצאות, היא לאפשר להם לפרסם בנכסים האינטרנטיים שלך את התוכן שלהם. לקוח מעורב הוא לקוח נלהב, ולקוח נלהב הוא לקוח ששמח לקנות כל מה שבאפשרותך להציע לו. התלהבות שכזאת – אין סיכוי להצמיח על הקרקע הכבדה, התובענית (והיקרה)  של השיווק המסורתי.

 7.      תמיכה בפעילות היח"צ שלך
אפשר לשלם אלפי שקלים בחודש כדי להגיע לחשיפה תקשורתית בעזרת יח"צנים מקצועיים, ואפשר להעלות תוכן טוב, רלבנטי, מעניין וחדשני לבלוג, לעמוד הפייסבוק, לאתר מאמרים בעל תפוצה רחבה ולצמתים מרכזיים רבים אחרים ברחבי הרשת. ואז? ואז צריך פשוט לתת לתוכן לעבוד עבורך שעות נוספות, מעצמו. חכמינו זיכרונם לברכה אמרו פעם, שיותר משהעגל רוצה לינוק, רוצה הפרה להניק. גם הצורך של אבירי המעצמה השביעית (העיתונאים) בחומרים טובים, אינו קטן מהרצון שלך בחשיפה תקשורתית. תוכן איכותי יוביל אותם אליך על מגש של זהב – ללא השקעת כסף.   

אז מה היה לנו?
מיתוג משופר, חשיפה גדולה יותר, תמיכה בתהליכי מכירה, השענות על גוגל באמצעות טקטיקה של ביטויי חיפוש, קשר אינטראקטיבי עם האוהדים, מתן במה לקוראים כותבים, פיזור פיתיונות מידע אטרקטיבי לעיתונאים תאבי חדשנות ועניין, וכל זאת – בהשקעה מינימלית ובמקסימום אפקטיביות, בהנחה שפעלת על פי הכלים והכללים של שיווק מבוסס תוכן, כמובן.

איך יודעים?
לשאלה הזאת חיכיתי מהמשפט הראשון של הפוסט… דרך אחת, היא להזין את הפרטים פה למעלה, מימין, ולהתחיל לקבל את סדרת השיעורים האינטרנטית שכתבתי, שתלמד אותך כל מה שצריך לדעת על שיווק באמצעות תוכן – בחינם! 

אשמח לשמוע ממך, מה עוד ברצונך לקרוא, ללמוד ולדעת על שיווק מבוסס תוכן ועל כתיבת תוכן שיווקי.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

אין תגובות עדיין

השאר תגובה