ניהול תוכן: 5 טיפים לכתיבת מסרים קצרים אך מפתים

אחת השאלות שאני נשאלת שוב ושוב היא השאלה: מה האורך הנכון של מאמר. והתשובה היא? תלוי מה רוצים להגיד ותלוי איפה אומרים את זה… האם גם אתם תוהים מה האורך הנכון למאמר איכותי ובעל ערך שיוביל אליכם את הלקוחות הנכונים, ואיך בדיוק זה יקרה? ברוכים הבאים למועדון המיליון של כותבי התוכן, שזו שאלת המיליון דולר שמעסיקה את רובם… והבשורה הטובה במיוחד היא, שתוכן מושך לקוחות לא חייב להיות ארוך. הוא יכול בהחלט להיות קצר ומדויק, והכי חשוב: אפקטיבי. אז איך עושים את זה נכון? במיוחד בשבילכם כתבתי מאמר ובו 5 טיפים מועילים במיוחד לכתיבת מסרים קצרים אך מפתים. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

כשהקוראים שלכם מחפשים פתרונות לבעיות, הם לא רוצים לקבל תקצירים על רגל אחת, אלא תשובות מעמיקות, עם הסברים מפורטים ודוגמאות שימחישו להם בדיוק מה ואיך צריך לעשות. מצד שני, לא בכל פעם שאנשים מחפשים מידע באינטרנט, הם רוצים שיחפרו להם ויעמיסו עליהם את כל פרטי הפרטים ודקויות הנושא…

לכל אחד מסוגי המסרים יש מקום, זמן וצורך של קהל שמחכה לו, וכל אחד מסוגי המסרים מחייב מיומנויות אחרות ודגשים שונים לגמרי. אני מזמינה אתכם לעצור לרגע ולחשוב, איפה אתם ומה מתאים לכם יותר. מה לדעתכם יותר מאתגר לכתוב, מסרים ארוכים או מסרים קצרים?

מתחילים שנה – משנים כיוון
התחלה של שנה חדשה היא זמן מצוין להרעיף על קהל המטרה שלכם ניצוצות של מקצועיות שיאירו את דרכם להתחלות חדשות ומבטיחות. במלים אחרות, זוהי הזדמנות נהדרת להתארגן על כמה מסרים קצרים, מושכים וקולעים, שתוכלו לתקתק בקלות, להעלות לאוויר בצ'יקצ'ק, ולייצר לעצמכם מקסימום ויראליות, מקסימום חשיפה ומקסימום תהודה –אחלה התחלה לשנה חדשה!

ולכן, השבוע אני רוצה לצייד אתכם ב-5 טריקים מדליקים לכתיבה יעילה ומדויקת של מסרים קצרים אך מאוד מאוד מפתים.

טריק מדליק # 1 – זכרו מה המטרה של המסר שלכם

pic-1

מסרים קצרים הם כמו מתאבנים. תפקידם אינו להשביע אלא לעורר את התיאבון. במונחים של שיווק ומכירות – הם לא מוכרים. הם נותנים לקוראים סיבה טובה להמשיך אתכם הלאה, לתחנה הבאה, שבה תובילו אותם למכירה. לכן, חשוב לתת לקוראים סיבה להמשיך, ולא להעמיס עליהם על ההתחלה את כל המידע שברצונכם להעביר.

למשל:

  • מודעת פייסבוק לא מוכרת את המוצר או את השירות. היא מובילה את הקוראים לדף נחיתה או מכירה, ששם הם יקבלו את כל המידע הדרוש לקנייה
  • שורות נושא במייל לא מספקות את כל הפרטים. הן מטפחות את סקרנות הקוראים כדי לפתוח את המייל ולהקליק על הקישור שבתוכו

אז אל תנסו להכניס למסר קצר את כל העולם ואשתו. זאת לא המטרה. זה לא באמת אפשרי. ובסופו של יום, זה יחבל במאמצי השיווק שלכם.

טריק מדליק # 2 – תנו לכותרות לעשות לכם סדר בראש

pic-2

הנה דרך מהירה ויעילה לרכוש מיומנות סופר מקצועית לכתיבת מסרים קצרים, מפתים ומושכים במיוחד. מעכשיו, התחילו לשים לב לכותרות ושורות נושא שגורמות לכם לעצור ולהקליק.

למשל:

  • 25 רעיונות טובים לרדת במשקל בלי לעשות דיאטה
  • מה משחקי הליגה יכולים ללמד אתכם על מנהיגות

עכשיו, כל מה שנשאר לכם לעשות, זה לשמור את הכותרות שהכי-הכי עשו לכם את זה, לחבר אליהן תמונות מושכות לא פחות, ו… אתם מסודרים למסרים שמתאימים במיוחד לסלולר ולפייסבוק.

טריק מדליק # 3 – החליטו מראש למי אתם פונים

pic-3

כשאנחנו מכירים מישהו היטב, באמת מכירים, ואנחנו פונים אליה או אליו – אין מצב שאנחנו לא יודעים מה ואיך להגיד, ובמינימום המלים שאפשר. הם יבינו. הם יבינו בדיוק מה אנחנו רוצים.

איך עושים את זה:

  • תחשבו על האסוציאציות שמשותפות לכם ולקהל המטרה שלכם
  • תחשבו על נושאים משותפים שיש לכם עם קהלי מטרה ספציפיים

אבל זר לא יבין זאת… ולכן, אם לא תגדירו  מראש למי אתם פונים – יהיה לכם קשה עד בלתי אפשרי לומר את זה במעט מלים שאומרות המון… אומרות המון לאותו קהל מטרה, אבל לא לכל אחד סתם…

טריק מדליק # 4 – קודם שופכים. אחר כך חותכים

pic-4

כמו שכל עיתונאי מתחיל יודע, הרבה יותר קל למרוח כתבה של 1000 מילה, מאשר  לכתוב ידיעה תמציתית ומדויקת של 100 מלים ולא מילה אחת נוספת. גם כותבי תוכן רבים חייבים ללמוד איך לסנן רק את הפרטים החשובים כדי לא לאבד את הקוראים בדרך.

איך עושים את זה:

  • קשה לכם לכתוב "קצר ולעניין" – קודם תשפכו את כל הפרטים על הדף, בלי חשבון
  • עכשיו, בחרו מסרים קצרים על פי היעדים וקהלי המטרה שאליהם אתם מכוונים

אחת הטכניקות היעילות ביותר היא לבנות מודל של מסר, ואז, רק לשנות את החלקים הרלבנטיים, בהתאם לנושא שבו אתם עוסקים או לפורמט שאליו אתם מכוונים.

טריק מדליק # 5 – חשוב לתפור את המסר מסביב לתועלת הגדולה

pic-5

ככל שהכתיבה שלכם קצרה יותר ותמציתית יותר, היא חייבת להתמקד ולהיבנות סביב המסר החשוב ביותר… לקוראים שלכם. בשפה השיווקית קוראים לזה "התוצאה הסופית", או "התועלת הגדולה".

איך עושים את זה:

  • קודם כל רשמו לעצמכם, מהי התועלת הגדולה של המוצר או השירות עליו אתם מדברים
  • עכשיו, ורק עכשיו, חשבו מה הפרטים הנוספים שחייבים להיות שם, כדי למשוך את הקוראים.

ככל שתכוונו רחוק יותר, אל המחשבות והפתרונות הדרושים לקוראים שלכם, כך יהיה לכם יותר קל לזהות את הכיוון, לשים אותו במרכז המסר, ולעטוף אותו במלים הנכונות, שיגרמו להם לרצות לדעת עוד.

בשורה התחתונה:

כדי להפוך את כתיבת התוכן שלכם לסוכן המכירות הכי יעיל בעסק, אינכם צריכים לכתוב קילומטרים על קילומטרים של שורות תוכן מעיקות. אם זה מעיק עליכם – זה מעיק גם על הקוראים שלכם… כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, דווקא מסרים קצרים ומדויקים יעשו עבורכם ועבורם עבודה הרבה יותר טובה של יצירת קשר, בניית אמון, סקרנות וחיבור אפקטיבי לתועלת הגדולה המחברת ביניכם לבין הקוראים שלכם, בדרך להפוך אותם ללקוחות נאמנים.

עכשיו אתם

עד כאן מניתי את 5 טריקים מדליקים לכתיבת מסרים קצרים אך מפתים. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזו עצה טובה תוכלו לתת לקוראים כדי לייעל את הכתיבה, כך שתיגע ביותר לקוחות פוטנציאליים מבלי לגזול מהם שעות על גבי שעות? אנא, שתפו אותנו בתגובות, למטה, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את הטיפ עם החברים. מרגישים שהטיפים שלי עוזרים לכם, אבל מה שדרוש לכם זו עזרה מעמיקה וממוקדת לשיווק אפקטיבי של העסק שלכם? הקליקו על הקישור והצטרפו אליי לקורס הקרוב של "ניהול תוכן למקצוענים" שבו אנחנו בונים ביחד תשתית שיווקית מושלמת לעסק שלכם תוך 10 שבועות בלבד: https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=31839-795465576-691

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

אין תגובות עדיין

השאר תגובה