ניהול תוכן: 5 טעויות קריטיות שהורגות את האפקטיביות השיווקית של התוכן שלכם

91% מכלל העסקים משתמשים היום בתוכן כדי לשווק את העסק. מה זה ”תוכן"? תוכן זה כל מה שכותבים כדי להגיע לקוראים מתעניינים, במטרה להפוך אותם ללקוחות משלמים. נשמע לכם מוכר? האם גם אתם כותבים מאמרים ומעלים אותם לאתר הבית? או שאתם שולחים לרשימת הדיוור שלכם ניוזלטרים מלאים וגדושים דברי חוכמה וחומרים מקצועיים רציניים? ו…? לאן זה לוקח אתכם? האם אתם מצליחים לתרגם את התוכן שלכם לצמיחה עסקית, או שאתם שורפים שעות וימים על כתיבה, ובמקום המחאות אתם מקבלים רק מחמאות? במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא על 5 טעויות קריטיות שהורגות את האפקטיביות השיווקית של כל תוכן (כן, גם את האפקטיביות השיווקית של התוכן שלכם), ומה צריך לעשות אחרת, כדי שהתוכן שאתם מייצרים יהיה סוכן המכירות היעיל ביותר בעסק. מוזמנים לקרוא. ליישם. ולשתף.

למה זה לא עובד לי?

זאת השאלה שאני שומעת הכי הרבה מבעלות ובעלי עסקים מתוסכלים שאני פוגשת בהרצאות, במפגשי נטוורקינג ובשיחות המיון לקורס "ניהול תוכן למקצוענים". זה לא שהם לא עושים. הם עושים ואפילו הרבה. הם כותבים – וזה לוקח שעות. הם מפרסמים – וגם זה גוזל לא מעט זמן. הם משקיעים את הנשמה בכל מאמר וגם כמויות אדירות של ידע ושל מלים… ולמרות הכל – הלקוחות לא מגיעים. ואם כן, אז הרבה פחות מהציפיות והרבה-הרבה פחות ביחס להשקעה העצומה.

תוכן עושים בחוכמה או שלא עושים בכלל

כולנו כבר יודעים שחומוס עושים באהבה או לא עושים בכלל. אני יכולה לחשוב על עוד הרבה מאוד דברים שאם לא עושים אותם באהבה – עדיף לא לעשות בכלל, וזה בוודאי נכון גם עם כתיבת תוכן. אבל לא רק. גם בגלל עם אהבה לא הולכים למכולת. אבל בעיקר מפני שיותר נכון לשמור את האהבה כדי להרעיף אותה על הלקוחות. וכדי שתוכלו לעשות את זה – את התוכן שלכם, כדאי שתעשו קודם כל ולפני הכל – בחוכמה.

אז מה את מציעה, עידית?

בדרך לכתיבה חכמה של תוכן שמייצרת שיווק חכם לעסק, צריך קודם כל להסתכל ישר בעיניים ל-5 הטעויות הקריטיות שהרבה מדי בעלי עסקים עושים, ופשוט הורגים במו ידיהם את האפקטיביות של התוכן שהם מייצרים. זה בדיוק מה שאנחנו הולכים לעשות השבוע, ואני מזמינה אתכם לקרוא ולגלות, האם גם אתם עושים את 5 הטעויות הקריטיות הללו (ומה לעשות במקום!).

טעות קריטית # 1: לא מחברים את התוכן ליעד עסקי

הטעות הראשונה שרוב בעלי העסקים שכותבים תוכן עושים, זה לכתוב בלי לחשוב למה בכלל הם כותבים, וזאת טעות גדולה שעלולה להוביל לבזבוז זמן יקר ולהרבה מאוד תסכול ומפח נפש.

מה הדבר הנכון לעשות?

  • רשמו לעצמכם את היעדים העסקיים אליהם ברצונכם להגיע בחודש-חודשיים הקרובים
  • עכשיו גלגלו אחורה את "הסרט", ובנו את התכנים שיובילו אתכם אל היעד

תמיד, תמיד, תמיד התחילו מהיעדים העסקיים של העסק שלכם. התוכן הוא השיווק, ואין טעם לכתוב תוכן שלא משקלל, משרת ומקדם את האסטרטגיה העסקית שלכם.

טעות קריטית # 2: עפים על עצמם במקום לשים את הלקוח במרכז

הטעות השנייה שרוב בעלי העסקים שכותבים תוכן עושים, היא לדבר על עצמם ולא על הקוראים שלהם. האמת היא שרוב הכותבים כבר יודעים שלעוף על עצמם בטקסט זה משהו מאוד לא רצוי, אבל… אין להם מושג מה זה אומר בתכל'ס.

מה הדבר הנכון לעשות?

  • חשבו למי אתם רוצים לפנות, וכתבו עליהם ואליהם
  • ככל שתשתמשו יותר במלים שלהם ובאופן שבו הם חושבים ומדברים – כך תעבירו את המסר טוב יותר

לקוראים שלכם לא באמת אכפת כמה אתם גדולים, ותיקים, עתירי פרסים או בעלי חזון מפוצץ במלים גדולות. יש רק דבר אחד שמעניין אותם: הם ומה שהם צריכים. אם לא תכתבו להם – הם לא יקראו!

טעות קריטית # 3: לא מתרגמים את הידע המקצועי לתועלת מעשית

הטעות השלישית שרוב בעלי העסקים שכותבים תוכן עושים, היא לכתוב מאמרים ארוכים ומפורטים עם טונות של חכמה ותיאוריות נשגבות, שלקוראים אין באמת מה לעשות איתם, חוץ מלהירדם, מתוסכלים.

מה הדבר הנכון לעשות?

  • תחשבו "פרקטי, מועיל, עוזר, קל ופשוט ליישום".
  • זה שאתם מומחים בתחומכם – זאת נקודת המוצא. אבל הדבר החשוב באמת הוא איך המומחיות הזאת משרתת את הקוראים.

רק כאשר תפנימו את ההבדל הגדול שבין "ידע" ל-"יישום", ותשנו את המיינדסט שלכם, בהתאמה ובאמת, תתחילו לראות הבדל גם בתגובות של הקוראים ובאפקטיביות השיווקית של הכתיבה.

טעות קריטית # 4: מתעקשים להמציא את הגלגל מחדש בכל מאמר

הטעות הרביעית שרוב בעלי העסקים שכותבים תוכן עושים, היא להתחיל בכל פעם מההתחלה, ולבזבז זמן יקר והמון אנרגיה מיותרת על כתיבה לא יעילה, שבאה על חשבון דברים חשובים אחרים, ועלולה לגרום להם להרים ידיים ולהשאיר הרבה כסף על השולחן.

מה הדבר הנכון לעשות?

  • להשתמש בתבניות תוכן מתוחכמות כדי לכתוב תוכן מדויק, שעונה על הכללים הנדרשים, שוב ושוב
  • למצוא קיצורי דרך מועילים, כדי לייצר יותר נוכחות ויותר חשיפה אפקטיבית בפחות זמן ומאמץ.

כשכתיבת תוכן היא כלי השיווק היעיל ביותר בעסק, וכאשר פעילות השיווק מחייבת כתיבת תוכן בהיקפים גדולים ועל בסיס קבוע – אתם חייבים למצוא דרכים לייעל את הכתיבה, לקצר תהליכים ולהספיק הרבה יותר בהרבה פחות זמן.

טעות קריטית # 5: מעלים תכנים לאתר ומצפים שהלקוחות יבואו בריצה

הטעות החמישית שרוב בעלי העסקים שכותבים תוכן עושים היא לבנות אתר, למלא אותו בתוכן, ולצפות שעוף השמים (או גוגל) יובילו את הקול והקוראים יבואו בריצה. וזאת טעות ענקית שגובה מהם מחיר יקר – פעמיים: בפעם הראשונה, כשהם שופכים כסף על אתר מיותר, ובפעם השנייה, כשהאתר הזה לא מביא להם כל תועלת.

מה הדבר הנכון לעשות?

  • לבנות אך ורק אתר עם בלוג פעיל שבו מעלים מאמרים מועילים ומושכים, על בסיס קבוע
  • ואז, לא לחכות לגוגל, שיש לה מיליוני דפים חדשים לטפל בהם מדי יום ביומו, אלא להביא את הקוראים, במו ידיכם.

אתר אינטרנט הוא כלי חשוב ומרכזי בשיווק העסק, רק אם וכאשר הוא חלק מתשתית שיווק שלימה, שמבוססת על תוכן חינמי, מייצרת תנועה מניבה של קוראים מעוניינים, ונותנת להם סיבות טובות לרצות להיות לקוחות משלמים.

בשורה התחתונה

אין טעם לעשות תוכן רק כי אמרו לכם שצריך או כי שמעתם שהתוכן הוא המלך.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, התוכן הוא המלך, אבל כתיבה נכונה היא המלכה. מה פירוש כתיבה נכונה? כתיבה שחייבת לקחת בחשבון את המטרות העסקיות האסטרטגיות שלכם, לדבר אל הלקוחות בשפה שהם מבינים ועל הנושאים שחשובים להם, ולהיות מועילה ושימושית. בצד הביצועי, רצוי מאוד מאוד שכל התהליך יתבצע בצורה חכמה ושיטתית, כדי שבאמת ייצר לכם כמה שיותר לידים נכונים, בכמה שפחות זמן ומאמץ, ושתדעו מה לעשות כדי להביא את הלקוחות אליכם, מפני שאם תשבו ותחכו שגוגל תעשה בשבילכם את העבודה – תחכו הרבה זמן… הרבה מאוד זמן…

עכשיו אתם

עד כאן מניתי 5 טעויות קריטיות שהרבה מדי בעלות ובעלי עסקים עושים כשהם מייצרים תוכן, ופוגעים במו ידיהם באפקטיביות השיווקית של התוכן שהם מייצרים. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזו עצה טובה תוכלו לתת לקוראים בדרך לכתיבה נכונה של תוכן נכון שמביא לקוחות נכונים? אנא, שתפו אותנו בתגובות, למטה, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את הטיפ עם החברים. רוצים עוד? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו עכשיו את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים"  עם 38 עמודים מלאים בידע מועיל, כלים מעשיים, עצות טובות וטיפים שיעזרו לכם לכתוב תוכן אפקטיבי ומושך לקוחות – באהבה ממני ולגמרי בחינם.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

אין תגובות עדיין

השאר תגובה