כתיבת מאמרים: 5 סיבות טובות להשקיע בכתיבת מאמרים מקצועיים נכונים לשיווק העסק שלכם

אני מוכנה להמר ולומר שיש היום כבר מעט מאוד בעלי עסקים שעדיין לא יודעים שכתיבת תוכן היא האמצעי הכי יעיל לשיווק העסק. או במלים אחרות: להפוך לאוטוריטה בתחומכם, לאפשר ללקוחות פוטנציאליים להבין מה אתם יכולים לעשות בשבילם ולמשוך לעסק בדיוק את הלקוחות הנכונים.

מה קורה אצלכם? האם אתם כותבים מאמרים מקצועיים לשיווק העסק שלכם? האם כתיבת מאמרים היא חלק מתכנית העבודה השבועית שלכם? ו… מה שחשוב באמת… האם אתם מרגישים שהמאמרים שלכם באמת עושים עבורכם את העבודה?

בגדול, אפשר לדבר על 5 סיבות טובות שבגללן כדאי מאוד ואפילו חובה להשקיע בכתיבה שיווקית נכונה של מאמרים מקצועיים, ואת כולם ריכזתי במאמר שלפניכם, כדי לתת לכם את הרוח הגבית שכל כך חשובה לכתיבה עקבית ואיכותית. מוזמנים לקרוא, לאמץ ולשתף.

אז כמו שאמרנו, יותר ויותר בעלי עסקים פותחים אתר ומשקיעים שעות רבות בכתיבת תוכן. אבל… וזה האבל הגדול… הם ממלאים עמודים על עמודים בידע חשוב, עמוק ומקצועי לעילא, שמעשיר את הקוראים בתיאוריות נשגבות, הסברים מעמיקים וטונות של עובדות מרתקות, אבל לא מקרב אותם אפילו צעד אחד קטנטן להחלטת קנייה. אז מה הטעם?… 

אז מה צריך לעשות, עידית?

אה, שמחה ששאלתם. אז ככה:

  • קודם כל צריך להבין את ה"למה". למה כתיבת תוכן זה דבר כל כך חשוב ומה המטרה הגדולה של הכתיבה
  • אחר כך, צריך להבין את ה"איך". איך חייבים לכתוב, כדי שהתוכן שלכם באמת יעבוד בשבילכם וימלא את התפקיד הנכון שלו
  • ואז, יש עוד משהו חשוב ואפילו קריטי להצלחת הכתיבה… אבל עליו אנחנו נדבר באחד השבועות הקרובים (ואני ממליצה לעקוב, כי זה הדבר הכי חשוב… ).

אבל דבר ראשון, ולפני הכל, בואו נדבר על 5 הסיבות הכי חשובות שבגללן אתם ממש רוצים להשקיע בכתיבת מאמרים מקצועיים נכונים לשיווק העסק שלכם. לא סתם לכתוב, לא סתם למלא עמודים בידע, לא סתם להשקיע שעות. אלא לשווק את העסק שלכם בעזרת תוכן נכון. 

סיבה טובה # 1 לכתיבת מאמרים מקצועיים: לאפשר לקוראים להתחבר

אחד התפקידים החשובים ביותר של כתיבת מאמרים מקצועיים הוא להיות שם בשביל הקוראים עם ידע שימושי ובעל ערך. אבל ידע לבדו לא יעשה עבורכם את העבודה השיווקית. מאמר מקצועי צריך גם להעביר את הקוראים את התהליך הרגשי הנכון, שהוא (ורק הוא) יוביל אותם לרכישה.

איך עושים את זה בתכל'ס?

  • קודם כל, אתם חייבים להבין מי בכלל הלקוחות שמחפשים אתכם, ולמה
  • ואז, אתם חייבים לעטוף אותם בהרבה מאוד הבנה ואמפתיה, כדי שירגישו שאתם מבינים אותם.

בשפת השיווק קוראים לזה KLT (Know – Like – Trust) או בעברית: להכיר, לחבב ולתת אמון. בלי לכתוב באופן שיחולל את השינוי הרגשי הזה – אתם תעבדו נורא קשה על כתיבת התוכן שלכם, אבל לקוחות לא ייצאו ממנו.

סיבה טובה # 2 לכתיבת מאמרים מקצועיים: לקדם את האתר

כתיבת מאמרים היא הכלי השיווקי החשוב ביותר, בין היתר בגלל שזוהי הדרך היחידה שבה גוגל יכולה להבין לא רק במה עוסק האתר שלכם, אלא להתרשם מכלי ראשון שיש בו עניין רב לקוראים –  ולחבר בינו לבין הלקוחות הפוטנציאליים שמחפשים אתכם.

איך זה קורה בתכל'ס?

  • כשאתם כותבים מאמרים – אתם נותנים לקוראים שלכם סיבה טובה להגיע לאתר ולשהות בו
  • בשפה של גוגל קוראים לזה "טראפיק" ו- "זמן אתר" – שני פרמטרים מאוד משמעותיים לדירוג האתר בתוצאות החיפוש.

ככל שהמאמר שלכם יעניין יותר את הקוראים וימשוך אותם להישאר באתר זמן ממושך יותר, על מנת לקרוא את המאמר מתחילתו ועד סופו – גם גוגל תבין שיש לה פה עסק עם אתר איכותי. היא תקדם אותו למקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש, ותאפשר ליותר קוראים שמחפשים אתכם למצוא אתכם, בקלות.

סיבה טובה # 3 לכתיבת מאמרים מקצועיים: לחשוף את המומחיות

כתיבת מאמרים בונה לכם שם של מומחים, כי כשאתם מעלים לבלוג שלכם מאמר מקצועי, ואתם חולקים את המומחיות שלכם עם הקוראים – הידע שהם מקבלים מכם מעיד על היכולות המקצועיות שלכם.

איך עושים את זה בתכל'ס?

  • חשוב מאוד שהמאמר שלכם יגיש לקוראים את הידע בקונטקסט של שימושיות מעשית
  • לשם כך, יש להדגיש את הערך של הידע עבור הקוראים, ולא להציג ידע לשם ידע בלבד!

הקורא האינטרנטי מגיע אליכם בחיפוש אחר פתרונות מידיים ומעשיים, ולא בשביל לקבל קורס אקדמי ברומו של עולם. תנו לו מאמרים עם ידע יישומי, בשפה ברורה ובהתאמה מירבית לצורך שלו. זה מה שיחזיר אותו אליכם אחר כך, כלקוח.

סיבה טובה # 4 לכתיבת מאמרים מקצועיים: למקד את המומחיות

תסתכלו רגע על כרטיס הביקור שלכם. האם האנשים שיקראו את הסלוגן היצירתי שעליו – יבינו ממנו מה אתם עושים ואיך זה יכול לעזור להם? אז הנה עוד סיבה נהדרת לכתוב מאמרים מקצועיים. הם מאפשרים לכם להסביר במילים פשוטות מה בעצם אתם עושים ולמי זה יכול להועיל. 

איך עושים את זה בתכל'ס?

  • פשוט מאוד. במאמר, יש לכם המון מקום ומרחב לספר את הסיפור של העסק שלכם
  • דרך הסיפור הזה, גם מי שלא הבין את התואר או את הקופירייטינג המבריק, יוכל להבין ולהתחבר.

כל מה שנשאר לכם לעשות זה לסיים את המאמר בקריאה אפקטיבית לפעולה, כדי שהאסימונים שסוף סוף נפלו, יובילו אליכם בדיוק את מי שהמקצועיות שלכם יכולה לשנות להם את החיים.

סיבה טובה # 5 לכתיבת מאמרים מקצועיים: לתת למקצועיות לדבר

לצרכן החדש לא אכפת מי אנחנו וכמה אנחנו גדולים, חשובים, ותיקים או מעולים (מחקו את המיותר). כלומר, אכפת לו, אבל רק אם נמצא דרך אחרת להעביר לו את המסר. למשל, באמצעות מאמרים מקצועיים שכתובים בצורה שיווקית נכונה ומציגים תיאור מקרה של לקוח מרוצה.

איך עושים את זה בתכל'ס?

  • במקום לכתוב כמה אתם גדולים מהחיים, ספרו את הסיפור של לקוח שעזרתם לו
  • דרך הסיפור, יוכל הקורא להתרשם מהמקצועיות שלכם, מבלי שתגידו ולו מילה אחת על עצמכם

מאמרים מאפשרים לכם לתת למקצועיות שלכם לדבר דרך סיפורי הצלחה של לקוחות. כך, אתם מאפשרים ללקוחות פוטנציאליים להזדהות עם הלקוחות המרוצים, ולהבין איך אתם יכולים לעזור גם להם.

בשורה התחתונה

כמו שכבר אמר סת' גודין, מי שנחשב לגורו המוביל בעולם בתחום השיווק: שיווק באמצעות תוכן הוא השיווק היחידי שעדיין עובד. וזה בדיוק העניין. מה שיביא את הלקוחות זה לא התוכן. זה השיווק באמצעות תוכן (בדגש גדול על המלה "שיווק"). וזה ממש, אבל ממש, לא אותו הדבר. כי כמו שכתבתי קודם, אם התוכן שלכם לא מקדם את הקוראים שלכם להחלטת קנייה – אתם אולי עושים תוכן. אבל אתם לא עושים שיווק. בשורה התחתונה: אולי תקבלו מחמאות, אבל לא המחאות… ועם מחמאות לא הולכים למכולת…

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, זה בדיוק מה שעושים בשבילכם מאמרים שכתובים בצורה שיווקית נכונה: הם בונים קשר עם הקוראים, מקדמים את האתר בתוצאות החיפוש, יוצרים לכם נוכחות של מומחים, מבהירים לקוראיך איך המומחיות הזאת יכולה לעזור גם להם, ועושים את כל הדברים הנפלאים האלה בלי מילה אחת של התרברבות מצדכם. פשוט מושלם!

עכשיו תורכם

עד פה מניתי את 5 היתרונות הגדולים של כתיבת מאמרים מקצועיים לשיווק העסק. עכשיו אתם. איזה יתרון תוכלו להוסיף על הרשימה מניסיונכם? אנא, שתפו בתגובות, פה למטה, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולהתקדם.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו! מנסים לכתוב מאמרים אבל נתקעים? מרגישים שאתם חייבים עזרה, כדי להפוך את המאמרים שלכם לכלי שיווקי אפקטיבי? במיוחד בשבילכם בניתי את "מישהו לכתוב איתו" – סדנה מעשית לכתיבת מאמרים בהדרכה צמודה, צעד-אחר-צעד.

לכל הפרטים על הסדנה שתראה לכם איך לכתוב מאמרים מקצועיים שבאמת מושכים לקוחות – הקליקו עכשיו על הקישור: http://bit.ly/1UT4bsm 

מספר המקומות מוגבל! 

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

2 Comments

  1. יופי של מאמר. איישם.
    בהזדמנות זאת – תודה רבה עידית על כל הטיפים, המידע והערך הרב שאת מעניקה לנו ככותבים.
    איתן

    • תודה לך, איתן, על המלים הטובות. שמחה לעזור.

השאר תגובה