ניהול תוכן: 5 מיתוסים מעכבים על כתיבת מאמרים לשיווק העסק (ומה האמת)

כשהאינטרנט מציע שפע של ערוצים שיווקיים שהמכנה המשותף לכולם הוא מלים כתובות, שחור על גבי מסך; וכשאנשים שזקוקים לעזרה מחפשים תשובות ופתרונות ברשת ומה שהם מוצאים שם זה אך ורק מלים כתובות, שחור על גבי מסך… מי שרוצים להוביל אותם אל הפתרונות שלהם – חייבים להיות שם עם מלים כתובות… כן… שחור על גבי מסך. נשמע מוכר? האם גם אתם כבר מבינים שמאמרים (או "פוסטים" בשפה הדיגיטלית) הם הכלי היעיל ביותר כדי להגיע ולעזור ללקוחות שמחפשים אתכם? אז למה אתם לא כותבים? אולי בגלל שמשהו עוצר אתכם. משהו שהוא חזק מכם, שאתם לא מצליחים להתגבר עליו לבד. על 5 מיתוסים מעכבים בנושא כתיבת מאמרים לשיווק (ומה האמת שאתם חייבים להכיר) – במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף עם חברים.

 

כמו שראינו, כתיבת מאמרים היא הדרך היעילה ביותר לבסס את עצמכם כאוטוריטה בתחומכם, למשוך לקוחות מעוניינים ולהפוך את הקוראים לקונים. מאמרים הם הכוח המניע של השיווק, הדלק שמייצר את התנועה האורגנית לאתר, והדרך הקלה והזולה ביותר להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל במהירות. אז למה אתם ממסמסים את ההזדמנות לחשיפה מניבה ברשת, במקום להפוך את הידע שלכם למאמרים שמייצרים תוצאות עסקיות? אולי בגלל 5 המיתוסים שאנחנו הולכים עכשיו לחסל אחת ולתמיד.

 

עוד מעט נראה מה המיתוס שהכי מעכב את הכתיבה שלכם, ותחילה – הנה המיתוס הראשון.

 

מיתוס # 1 על כתיבת מאמרים: בשביל לכתוב מאמרים חייבים לדעת לכתוב

נשמע לכם מוכר? זהו אחד המיתוסים הכי נפוצים שאני שומעת מאנשים, כשאנחנו מדברים על כתיבת תוכן: "אני? לכתוב? אבל איך לי מושג איך כותבים"… ויש הרבה כאב בקול שלהם, כי הם נורא רוצים לכתוב, אבל המיתוס שיושב להם בראש – תוקע אותם ביג טיים.

ומה האמת?

  • בשביל לכתוב מאמרים לשיווק העסק שלכם – אתם לא צריכים "לדעת לכתוב".
  • לעזור ללקוחות שלכם אתם יודעים? זה כל מה שאתם צריכים לעשות במאמרים שלכם. לעזור!

בשביל לכתוב מאמרים מועילים לשיווק העסק אתם לא צריכים להיות ההבטחה הבאה לפרס נובל לספרות, כי לא זה העניין בכלל. אתם בסך הכל צריכים לחשוב איך אתם יכולים לעזור ללקוחות שלכם, ואז פשוט להעלות את זה על הכתב.

 

מיתוס # 2 על כתיבת מאמרים: בשביל לכתוב מאמר איכותי צריך להשקיע המון זמן

נשמע לכם מוכר? אנשים רבים מאמינים שכתיבת מאמר מקצועי לשיווק העסק זה עניין מורכב ומסובך, שיגזול מהם שעות ארוכות וזמן יקר (שאין להם)… והם נורא מתוסכלים, כי הם לא מבינים איך זה שהמתחרים שלהם מוצאים זמן לכתיבה ורק הם שקופים.

ומה האמת?

  • כתיבת מאמר איכותי שמושך את הלקוחות הנכונים לא צריכה לקחת יותר מחצי שעה, כולל תחקיר
  • כתיבה שתגזול מכם יום עבודה – רק תוביל למאמר ארכני, טרחני ומייגע, שהקוראים יתקשו לקרוא.

כתיבת מאמרים היא אמנם מרכיב קריטי בשיווק העסק, אבל תפקידה לשרת את העסק, ולא להשתלט על הזמן שלכם. כדי ליהנות משני העולמות, כדאי שתאמצו טכניקות כתיבה יעילות ותתחילו לכתוב בצורה מדויקת ואפקטיבית. זה טוב לניהול הזמן שלכם וזה טוב שבעתיים לקוראים.

 

מיתוס # 3 על כתיבת מאמרים: מאמר טוב חייב להיות ארוך

נשמע לכם מוכר? אנשים רבים מבלבלים אורך עם איכות, ולכן הם מאמינים שרק מאמרים ארוכים יאפשרו להם להעביר כמו שצריך את הידע שיש להם לחלוק עם העולם, ולגרום לקוראים להבין איך הם יכולים להועיל להם ומה הם יכולים לעשות עבורם.

ומה האמת?

  • לקוראים שלכם אין עודף זמן וגם הסבלנות שלהם כבר לא מי יודע מה
  • ולכן, אל תעמידו אותה במבחן של עודפי מלים, כי מה שחשוב באמת זה להוביל אותם לסוף המאמר.

מאמר שכתוב כמו שצריך, בשפה שיווקית נכונה ובמינון מדויק של ידע מועיל מהסוג שהקוראים שלכם מחפשים, יעשה בשבילכם עבודה מעולה גם ובעיקר אם תחסכו מלים מיותרות, ותובילו את הקוראים למקום הנכון שבו תאפשרו לו לקחת את הצעד הבא, להידוק הקשר ביניכם.

 

מיתוס # 4 על כתיבת מאמרים: הכי חשוב זה לתת הרבה ידע מקצועי

נשמע לכם מוכר? כי גם זה מיתוס מאוד נפוץ שאני שומעת שוב ושוב מאנשים שממלאים דפים עם המון ידע מקצועי רחב ועמוק, אבל שום כלום חשיבה שיווקית. והתוצאה? אז זהו, שאין תוצאות, כי בלי חשיבה שיווקית, זה אולי נורא מעניין, אבל זה לא מקדם את השיווק.

ומה האמת?

  • הקוראים שלכם לא מחפשים קורס אקדמי עם תיאוריות מופשטות, אלא ידע יישומי, שימושי ומעשי
  • ולכן, מאמרים עתירי ידע ועומק מקצועי יביאו לכם בעיקר אכזבה גדולה, מפני שהקוראים שלכם פשוט לא יוכלו להתמודד עם העומק ויטבעו בים המילים.

כדי לכתוב מאמרים שימשכו לקוחות פוטנציאליים ויגרמו להם לרצות לדעת מה עוד אתם יכולים לעשות בשבילם, גם בתשלום, אתם חייבים לשים על השולחן את המומחיות המקצועית שלכם, ויחד עם זאת לזכור שזו לא עבודה סמינריונית אלא שיחת מבוא לשיחת מכירה. וזה ממש לא אותו דבר.

 

מיתוס # 5 על כתיבת מאמרים: חייבים להכניס למאמר כמה שיותר ביטויי חיפוש

נשמע לכם מוכר? אנשים רבים מאמינים שהדבר שיוביל למאמר שלהם את הקוראים זה שימוש מסיבי בביטויי חיפוש – כמה שיותר, כמה שיותר בולט וגם בכתיב שגוי, העיקר שגוגל הגדולה תוכל להבין מה חשוב במאמר, ולהזרים למאמר המוני קוראים.   

ומה האמת?

  • העמסה של ביטויי חיפוש זאת אחת הדרכים הבטוחות לתת למאמר שלכם מכת מוות
  • לא זו בלבד שהוא יהיה בלתי קריא, גוגל הגדולה שונאת העמסת מילות מפתח ואתם עלולים להיענש, ובגדול!

התבלין הסודי האמיתי של כתיבת מאמרים נכונה הוא שיבוץ של מילות מפתח בצורה טבעית ואותנטית, כמו שקיפודים עושים אהבה: לאט, לאט ובזהירות רבה… אך ורק במקומות אסטרטגיים, שיעשו עבודה נכונה – גם מול גוגל וגם מול הקוראים שלכם.

בשורה התחתונה

כתיבת מאמרים היא דרך מעולה לבסס את עצמכם כאוטוריטה בתחומכם, לייצר תנועת קוראים לאתר ולהתקדם בתוצאות החיפוש בצורה אורגנית כדי להגיע לעוד ועוד לקוחות פוטנציאליים. הבעיה היא, שבעלי עסקים רבים חוששים לכתוב, הרבה בגלל 5 מיתוסים מעכבים שמונעים מהם להפיק את התועלת הרבה מערוץ השיווק היעיל ביותר במאה ה-21.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כשאנחנו מדברים על כתיבת מאמרים – אנחנו לא מתכוונים למאמרים בהיקף של עבודה סמינריונית וגם לא מתכננים לכתוב מחדש את "מלחמה ושלום". אנחנו בסך הכל רוצים לדבר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו דרך מלים כתובות, כי זו הדרך היחידה שבה אנחנו יכולים להיפגש באינטרנט. מאמר טוב הוא כמו שיחה עם לקוח: שימושי, מועיל, מדבר בשפה מובנת ובגובה העיניים, נותן פתרון ממוקד לבעיה ספציפית ומשתמש במלים ובביטויים שמתארים את הנושא בצורה הטובה ביותר. זה הכל. בשביל זה לא צריך להיות דליה רביקוביץ'. רק להיות קשובים ללקוחות ופשוט לכתוב כדי לעזור להם.

עכשיו אתם

עד כאן תיארתי בפניכם 5 מיתוסים על כתיבת תוכן לשיווק העסק, שגורמים לבעלי עסקים רבים לוותר מראש על היתרונות הרבים והנפלאים של הכתיבה. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? איזה עוד מיתוס הייתם רוצים להפריך? מוזמנים לכתוב את הברים פה למטה, כדי לאפשר לקוראי המאמר ליישם גם את עצתכם הטובה בדרכם להצלחה. 

 

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את הטיפ עם החברים. רוצים לקבל ממני עוד הרבה טיפים, עצות שוות והדרכה מעשית לכתיבת תוכן משפיע ומניע לפעולה? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו את מדריך "מאמרים שמוכרים"– במתנה ממני ולגמרי בחינם.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

אין תגובות עדיין

השאר תגובה