ניהול תוכן: 5 עצות מקצועיות שבלי ליישם אותן אין סיכוי שהתוכן שלכם יביא לקוחות

כולם כבר יודעים שתוכן הוא הלב של כל פעילות שיווקית. רבים עדיין לא מבינים למה, והם מייצרים תכנים שאף אחד לא באמת קורא. אני רואה את זה אצל בעלי העסקים שמגיעים לקורס "ניהול תוכן למקצוענים" ואני רואה את השינוי הגדול בכתיבה כבר אחרי 2-3 שיעורים, כשהם מבינים למה כותבים תוכן, ומה התוכן הנכון שבאמת מחולל את השינוי הגדול – בחיי הקוראים שלהם אבל לא פחות מכך, בחייהם-שלהם.

נשמע מוכר? האם גם אתם משקיעים שעות בכתיבת תוכן לשיווק העסק, והוא דווקא נראה לכם מצוין, אבל הוא לא מביא את התוצאות העסקיות הרצויות? יכול להיות שכמה עצות מקצועיות יעשו לכם סדר במחשבה ויעזרו לכם לייצר תוכן משמעותי שבאמת ייגע בלקוחות שאליהם אתם מכוונים. בזה בדיוק עוסק המאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

כמו שאמרנו, לא כל תוכן הוא תוכן אפקטיבי, ולפעמים, כל מה שמפריד ביניכם לבין הלקוחות שמחפשים אתכם, אלה 5 עצות מקצועיות, שיעשו את ההבדל בין תוכן משמים לתוכן מדהים, והנה הן לפניכם:

עצה מקצועית # 1: אתם חייבים להכיר ולהבין את הקוראים שלכם

מה המטרה שבשבילה אתם כותבים תוכן? ליצור מודעות למוצר או לשירות שלכם, לבסס לעצמכם אוטוריטה, לשפר את מיקומכם במנועי החיפוש, לייצר נוכחות במדיה ה חברתית או לגייס לידים חדשים לעסק? לא משנה למה התחלתם, המטרה האולטימטיבית שלכם תמיד ובכל מצב היא להוביל למכירה, או כמו שאני תמיד אומרת לתלמידים שלי: אנחנו פה בשביל ההמחאות, ולא בשביל המחמאות (והאמינו לי… משווקים רבים נוטים להתעלם מזה).

אז מה צריך לעשות, עידית?

  • תשאלו את עצמכם, מהן ההתנגדויות והשאלות שאתם פוגשים בכל אחד משלבי המכירה?
  • ועכשיו תשאלו את עצמכם, מי הלקוחות שעומדים מולכם, והאם התוכן שלכם עונה על ההתנגדויות ועל השאלות שלהם בכל אחד מהשלבים?

תוכן אפקטיבי חייב להתבסס על היכרות עמוקה והבנה אמיתית של הקוראים שאתם רוצים להפוך ללקוחות, ולא פחות מכך, על הבנת המשמעות של תהליך המכירה והתכנים שחייבים להיות חלק ממנו.

עצה מקצועית # 2: אתם חייבים להפריד בין השיווק והמכירות

שיווק הוא כל מה שאנחנו עושים בעסק כדי להגיע למעמד של מכירה, אבל מכירה זה כבר שלב אחר, וכך גם התוכן שמתאים לכל אחד מהשלבים. לכן, יש הכרח ליצור תכנים שונים לכל אחד מהשלבים – תוכן שידבר על ויפנה אל הצרכים הייחודיים של הקוראים שלכם. 

אז מה צריך לעשות, עידית?

  • לזהות באופן ספציפי את הפניות של המתעניינים ברכישה ולמפות את המאפיינים שלהם
  • ואז להתאים לתוכן את הקריאה המתאימה לפעולה, שתוביל אותם לשלב הבא בתהליך

הדרך היעילה ביותר למצוא את התכנים הנכונים ביותר היא… להקשיב… ולרשום. רק כך תוכלו להבין מה חסר לקוראים שלכם כדי לקחת את הצעד הבא, מהתעניינות לרכישה.

עצה מקצועית # 3: אתם חייבים לבנות נוכחות רחבה ברשת

כשזה מגיע לשיווק באמצעות תוכן, שם המשחק הוא "נוכחות מניבה". אבל את הנוכחות הזאת חשוב מאוד לבנות – גם בתוך גבולות ברורים ויעילים של תקציב הגיוני, וגם במקסימום חשיפה שתתאים לערוצי השיווק המועדפים על הקוראים השונים שלכם.

אז מה צריך לעשות, עידית?

  • לבחור את התכנים המצליחים והמועילים ביותר שלכם, אלה שקיבלו את מקסימום השיתופים והתגובות הנלהבות
  • ואז להתאים אותם לפלטפורמות נוספות, כדי שיגיעו ליותר עיניים ביותר דרכים (למשל: כתבתם מאמר? קחו 2-3 אמירות משמעותיות מתוכו, הפכו אותם לציטוטים, שלבו אותם בתמונות, והעלו לפייסבוק).

קוראים לזה "מינוף תוכן", ועם קצת יצירתיות ומחשבה מקדימה, תוכלו להפוך כל תוכן שלכם למדגרת נוכחות, שמעשירה את החשיפה השיווקית שלכם ומגיעה להרבה יותר קוראים צמאים, במקומות שבהם הם נמצאים ומחכים לתוכן שלכם.

עצה מקצועית # 4: אתם חייבים לתת מקום גם לתוכן של אחרים

נכון שכל מפגש עם לקוח וכל שאלה של לקוח עשויים להיות המאמר הבא שלכם, אבל גם כשהעסק מתנהל על סטרואידים – לא כל יום פורים (איזה מזל!). כדי להתגבר על תקופות של "יובש" – היעזרו בתכנים של אחרים. קוראים לזה "אצירת תוכן" וזה חלק לגיטימי וחשוב של תכנית התוכן שלכם.

אז מה צריך לעשות, עידית?

  • לשתף. אתם תצאו גדולים בזכות הקשרים, ועל הדרך תביאו ברכה וחשיפה לקולגות ועמיתים
  • גם תיבת האימייל שלכם היא מקור לא אכזב לידע מקצועי מעולה.

כשאתם אוצרים תוכן אתם מחזקים את מיצוב המומחיות שלכם, חוסכים לעצמכם זמן עבודה, ומביאים לקוראים שלכם ידע פורץ דרך, חדשני ומרתק. רק זכרו תמיד להביא דברים בשם אומרם יחד עם הקישור המקורי.

עצה מקצועית # 5: אתם חייבים להיעזר בטכנולוגיה כדי להגביר את היעילות

לשווק באמצעות תוכן זאת עבודה שדורשת זמן ומחויבות, אבל אפשר לקצר את הזמן משמעותית אם עובדים בצורה אסטרטגית ומתוכננת, עם יעדים ברורים, לוחות זמנים מוגדרים, ושימוש בכלים שמקצרים את הדרך ומיעלים את הפעילות.

אז מה צריך לעשות, עידית?

  • דבר ראשון – לתלות על הקיר לוח עבודה שנתי ולהכניס את כל הפעילות, התכניות והחלומות פנימה. אני קוראת לזה "לשים דגל על הלוח"
  • עכשיו – לבנות תכנית תוכן אסטרטגית תקופתית ולהיעזר כמה שיותר בתוכנות חכמות, בתזמונים מקדימים ובשיטת "קופי-פייסט".

האינטרנט מלא כלים טכנולוגיים ידידותיים למשתמשים לא טכנולוגיים, שיודעים לתת מענה לצרכי השיווק בצורה פשוטה וזמינה. קחו לעצמכם זמן להתיידד עם כמה מהם. זאת הולכת להיות תחילתה של ידידות מופלאה!

בשורה התחתונה

בעלי עסקים רבים כותבים וכותבים ו… כותבים… אבל בהיעדר הבנה אסטרטגית או הדרכה יעילה ומאירת עיניים – זה לא נותן לעסק שלהם שום יתרון תחרותי, וחבל.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, מה שיעשה את ההבדל בין תוכן משמים לתוכן מדהים זה בסך הכל 5 דברים: להכיר ולהבין את הלקוחות, להפריד בין תוכן שיווק לתוכן מכירות, לשים דבש על נוכחות מניבה ורחבה ברשת, ולהרשות לעצמכם להיעזר – גם התוכן של אחרים וגם בטכנולוגיה.

רק כך תוכלו לאתר את התוכן הנכון, לפנות אל הלקוחות הנכונים, ובעיקר להקל על עצמכם כל הדרך לצמיחה ולהצלחה של העסק.

עכשיו אתם

חלקתי אתכם 5 עצות טובות לצמיחה עסקית בעזרת תוכן יעיל ומועיל. עכשיו, הבמה כולה שלכם. איזה עצה טובה תוכלו אתם לחלוק עם הקוראים, מניסיונכם? אנא, שתפו אותנו בתגובות, פה למטה, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח ביחד.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את הטיפ עם החברים. רוצים עוד? הקליקו עכשיו על הקישור והורידו עכשיו את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים"  עם 38 עמודים מלאים בידע מועיל, כלים מעשיים, עצות טובות וטיפים שיעזרו לכם לכתוב תוכן אפקטיבי ומושך לקוחות – באהבה ממני ולגמרי בחינם.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

3 Comments

  1. תודה עידית!
    כמו תמיד מאמר מאלף עם ערך.
    הערה לגבי "אצירת תוכן": לא כל כך נראה לי נכון לשתף תוכן של מתחרים. אפשר ונכון מאוד לשתף תוכן של נותני שירותים משיקים לשירות שלי אבל לא תוכן של מתחרים שנותנים את אותו השירות.

    ועוד שאלה – למה "אצירה" ?

    • הי איתן ותודה על המחמאה. אז ככה. כשאנחנו משתפים תוכן של קולגות (מתחרים יש רק בראש, לא באמת… לטעמי) – אנחנו מציבים את עצמנו בתור מומחי המומחים,
      כי רק מי שבטוח בעצמו ומוביל את השוק – יכול לתת במה לאחרים. גם לקולגות (מה שחלקנו קוראים במצבים שונים "מתחרים"). אז כמובן שצריך לעשות זאת
      בשיקול דעת – אבל… מאוד מומלץ.
      לעניין האצירה – באנגלית content curation – כמו אצירה של אמנות במוזיאונים ומלשון "אוצר". האוצר הוא זה שבוחר מה יוצג ולמה, מגדיר את הנושא ובוחר את
      התמונות. גם אנחנו, כאוצרי תוכן – בוחרים מאין לקחת את התכנים ומה להציג (ולמה). מקווה שמובן יותר. חג שמח

  2. הי עידית
    תודה על התשובה המפורטת.
    הרעיון של "אצירה" מקסים בעיניי.
    חג שמח גם לך 🙂
    איתן

השאר תגובה