ניהול תוכן: 5 טיפים מבריקים שיעזרו לכם לצחצח את המסרים השיווקיים שלכם

פחות משבוע לליל הסדר, ובתורים לקופות הסופר עומדות עגלות עמוסות חומרי ניקוי ומצרכים לחג. נשמע מוכר? האם גם אתם מגויסים להברקת חלונות ולמרדפים אחר פירורי חמץ חמקנים? כי על הדרך, אם כבר – אז כבר, עדיין לא מאוחר לנצל את תנופת הניקיון העונתית כדי לצחצח גם את הנוכחות השיווקית שלכם און ליין, להיפטר ממטענים עודפים, למרק את הכותרות ולתת לתוכן שלכם הזדמנות חדשה לעשות עיניים ללקוחות חדשים ומבטיחים. במיוחד בשבילכם אספתי 5 טיפים מעולים לניקיון תוכן אביבי, ואני מזמינה אתכם לקרוא, ליישם ולשתף עם חברים.  

פסח בפתח, האוויר מלא בניחוחות של חומרי ניקיון ותרסיסי חיטוי, וזהו זמן נהדר להתלבש גם על התוכן שלכם ולצחצח גם אותו, בעזרת 5 טיפים מבריקים וסופר יעילים, שיעזרו לכם להחזיר את הניצוץ לנוכחות האינטרנטית שלכם.

טיפ מבריק מס' 1: מה שלא צריכים – משליכים!

לכולנו יש נטייה להתאהב במלים של עצמנו. אנחנו מגלגלים רעיון מתוך רעיון, קושרים דבר בדבר, נותנים למחשבות להוליך אותנו כרצונן… וכל המרבה לספר ביציאת מצרים – הרי זה משובח… מה, לא? אז זהו, שממש לא.

אז מה לעשות?

  • לשחרר! הגידו יפה שלום לכל המלים המיותרות, להצטעצעות המכבידה, לתוארי השם הכפולים, ולמשפטים המסורבלים האלה, שמלהגים את המסר השיווקי שלכם לדעת
  • סוד הקסם האמיתי של המסרים שלכם נמצא בתמצות: קצר. ממוקד. לעניין. ומובן. הרבה יותר מובן!

ידידי טוד ויטלנד קורא לזה "להרוג את הצ'יר לידר", או במלים שלי: אל תתנו להתלהבות היצירתית שלכם, להרוג את האפקטיביות של התוכן שלכם. ואיך יודעים מה העיקר, מה לזרוק ומה להשאיר? על זה נדבר מחר. ובינתיים – התחילו למחוק ולזרוק!

טיפ מבריק מס' 2: פחות זה הרבה יותר

אז איך יודעים מה לזרוק ומה להשאיר? מה טפל ומה עיקר? מה מבריק ומה מעיק? פשוט מאוד, ועכשיו אני הולכת לגלות לכם את הסוד.

אז מה לעשות?

  • תשאלו את עצמכם מה מטרת התוכן? (לכל מסר חייבת להיות מטרה, ורק אחת ויחידה)
  • עכשיו, תבדקו עם עצמכם מה הנושא המרכזי? (לכל מסר יכול להיות רק ציר תוכן מרכזי אחד)

כל מה שחורג – הורג (את האפקטיביות של המסר). ומה עושים עם זה? אם אתם לא יכולים לוותר – העבירו למסר אחר. ומה אם זה לא כזה מוצלח? לפח!

טיפ מבריק מס' 3: קחו אחריות על המלים

אחרי שהעפנו את הצ'יר לידר, ויישרנו קו עם המסרים העיקריים של התוכן שלנו, הגיע הזמן להיפטר מעוד מטען עודף. מכירים את "לעניות דעתי"? אתם בוודאי מכירים את "אולי", "לפעמים", "ייתכן", "יש אומרים" ודומיהם. במקום שממנו אני באה, קוראים להם "ביטויים מחלישים", כי אלה כל הביטויים שאנחנו דוחפים לטקסט בשביל להיות בסדר עם כולם. ככה לא כותבת אוטוריטה!

אז מה לעשות?

  • רוצים להיות אוטוריטה? להוביל בתחומכם? להנהיג? קחו אחריות גם על המסרים שלכם
  • מה זה אומר? הגידו מה שיש לכם לומר – חזק וברור.

גם אם לא כולם יסכימו איתכם – זה בסדר. העיקר שתשמרו על הגיון פנימי ויושרה מקצועית
למען האמת, דווקא למסרים שנויים במחלוקת יש אפקט ויראלי משובח. אז… לכו על זה. 

טיפ מבריק מס' 4: עשו לקוראים סדר בעיניים

עברתם על הארונות? הוצאתם פריטי לבוש שלא לבשתם כמה עונות וסתם מקמטים את אלה שכן? עכשיו לכו אל התוכן שלכם, ושחררו גם אותו מדברים מיותרים. כן, אמרנו שכותבים כמו שמדברים… אבל אחרי שכותבים – צריך לערוך.

אז מה לעשות?

  • תנו עוד מבט: האם המשפטים שלכם קריאים וברורים, או שלקוראים שלכם נגמר האוויר הרבה לפני שנגמר המשפט?
  • וגם, האם שמתם נקודות בסופי משפטים, או שהכל מתחבר לרצף מבולבל שמקשה על הבנת הנקרא?

זמנם של הקוראים שלכם יקר ותשומת הלב שלהם מוגבלת. משפטים לא ברורים או מסרים ארוכים מדי עלולים להקשות על הקריאה ולהרחיק את הקוראים שכל כך התאמצתם להביא…

טיפ מבריק מס' 5: השאירו רק את הסיפורים הטובים באמת

אחרי שבדקנו אם לזרוק או לא לזרוק, מגיע הרגע לשאול: להשאיר או לא להשאיר, ומה?
וזה בדיוק המקום לחשוב "הגדה של פסח". יש דרמה. יש אקשן. יש טובים ורעים. אחלה סיפור. ומי שכתב אותו ידע בדיוק מה הוא עושה. עכשיו תורכם.

אז מה לעשות?

  • להשאיר דוגמאות ספציפיות שממחישות ומחזקות את המסרים שלכם
  • בשום אופן לא לוותר על סיפורים חזקים, שיתרמו לקשר שלכם עם הקוראים ויחזקו את האוטוריטה המקצועית שלכם.

מסר שיווקי טוב הוא קודם כל סיפור טוב, שמאפשר לקורא להזדהות עם הגיבור, ולייצר את הטרנספורמציה הרגשית שתהפוך אותו בסופו של יום מקורא לקונה.

בשורה התחתונה

ערב פסח, כשכל עם ישראל טרוד ועסוק בניקיונות וסידורים, הוא זמן מצוין להרחיב את מבצעי הניקיון גם לעולם הווירטואלי. כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, יש לפחות 5 דברים שאתם יכולים לעשות, בלי להתאמץ יותר מדי, כדי לנער את התוכן שלכם, לתת לו ניראות חדשה ורעננה, ולאפשר לו לעשות בשבילכם עבודה שיווקית טובה יותר.

עכשיו תורכם

חלקתי אתכם 5 טיפים שיעזרו לכם לנצל את תנופת הניקיון של האביב כדי לאוורר גם את המסרים השיווקיים שלכם, ולתת להם חיים חדשים. עכשיו הבמה כולה שלכם. האם יש לכם רעיונות נוספים לריענון התכנים בבלוג ובאתר? אנא, שתפו אותנו פה למטה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים. רוצים לקבל ממני עוד המון טיפים, רעיונות ועצות חכמות לשיווק שמביא תוצאות? במיוחד בשבילכם כתבתי את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" ואני מזמינה אתכם להוריד אותו עכשיו – באהבה ממני ולגמרי בחינם! להורדת המדריך שיגלה לכם כל מה שצריך כדי לכתוב מסרים שיווקיים אפקטיביים בקלות ובמהירות – לחצו עכשיו על הקישור.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

2 Comments

  1. היי עידית, טיפים נהדרים ושימושיים מאוד,
    תודה רבה!

השאר תגובה