ניהול תוכן: 5 טיפים מעולים מסיפור יציאת מצרים שיובילו אתכם לפריצת הדרך העסקית שתמיד רציתם

בימים של לפני הפסח יצא לי לראות לא מעט פוסטים שהתענגו על הלהטוטנות הלשונית של המעבר מחמץ – שלצורך ענייננו מסמל את החמצמצות של ההחמצה, למצה – שמסמלת שילוב אופטימי ומבטיח של מיצוי, מציאה והמצאה. אז אני לא בטוחה שמול הפירורים על השולחן וכאבי הבטן אחרי 7 ימי אכילת מצות – זה מה שיעבור לכם בראש, אבל במאמר שלפניכם, אני רוצה לקחת את הלהטוטנות הזאת צעד אחד נוסף קדימה: ממיצוי החלומות אל פריצת הדרך הגדולה – לעסק שתמיד רציתם ולהצלחה שמגיעה לכם. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף

פסח הסתיים. כל המטאפורות והדימויים הקשורים אליו נארזו עד השנה הבאה. אבל האמת היא, שסיפור יציאת מצרים הוא קודם כל סיפור טוב על מנהיגות. אז מעבר לכל ענייני המצות וההגדה, ליקטתי מתוכו 5 טיפים מעולים שיעזרו לכם לעשות את הצעד הבא לפריצת הדרך העסקית שתמיד רציתם:

טיפ מס' 1: לקבוע מטרות ברורות

כשקוראים את ההגדה, ברור לגמרי שיציאת מצרים התנהלה על פי תכנית פעולה סדורה וברורה, שתוכננה לפרטי פרטים ויושמה הלכה למעשה, צעד-אחר-צעד, עד להשלמת המשימה בהצלחה. כמה חבל שכל כך הרבה בעלי עסקים, שמנסים להוציא את העסק שלהם ממצרים, לא מגדירים לעצמם מטרות ברורות ואבני דרך לתהליך. והתוצאה היא שהם עובדים נורא קשה, מבזבזים המון זמן ואנרגיה, ממש קריעת ים סוף, אבל התוצאות לא משהו.

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – לתכנן. צעד אחר צעד. בדיוק כמו התכנון המדוקדק של ליל הסדר ושל יציאת מצרים
  • תכננתם? מעולה. עכשיו אפשר להתקדם אל היעד בצורה מסודרת, ועל הדרך גם לבחון את אופן ההתקדמות ו/או את תוצאותיה.

מהיום, לפני שאתם רצים קדימה – עצרו. חשבו לאן ברצונכם להגיע. חשבו מה הדרך הכי נכונה שתיקח אתכם לשם. חשבו איך תעשו את מה שצריך הכי נכון והכי פשוט. ועכשיו – לכו על זה!

טיפ מס' 2: לכוון ללקוחות הנכונים

בספר שמות י"ב, מורה אלוהים לבני ישראל לשחוט שה תמים ולסמן בעזרת דמו את בתי היהודים, כדי להבטיח שיפסח עליהם בזמן מכת הבכורות. הזיהוי המדויק של קהל המטרה היה חלק כל כך משמעותי ביציאת מצרים עד שנתן לחג את שמו… אלא שגם במקרה זה, בעלי עסקים רבים מדי, שמנסים להוציא את העסק שלהם מעבדות לחירות, מדלגים על השלב הכל כך קריטי של הגדרת קהל מטרה ספציפי, ומוצאים את עצמם טוחנים לעייפה מסרים נטולי ייחוד, שמדברים אל כולם ו… עוברים לכולם מעל הראש…

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – להגדיר מי קהל המטרה הכי טוב עבורכם. בשפה השיווקית קוראים לזה "הלקוח האידיאלי"
  • הגדרתם? מעולה. עכשיו, הוסיפו עוד מאפיינים של גיל, השכלה, תכונות אופי, תחומי עניין וכל מה שהופך אנשים רגילים לחברים אהובים.

מהיום, בכל פעם שאתם כותבים – אתם מכוונים אל הלקוח/ה האידיאלי/ת שלכם. זה הכוח האמיתי של תוכן מוכוון קהל מטרה. זה מה שהציל את בני ישראל, וזה בדיוק מה שיוביל אליכם את הלקוחות הנכונים.

טיפ מס' 3: לרכוש את המיומנויות הדרושות

הרבה מים זרמו ביאור בין החלומות של יוסף ועד התכל'ס של משה, שהבין תיכף על ההתחלה שמלים והבטחות זה נחמד, אבל כדי לבנות מנהיגות אמיתית צריך מיומנויות פרקטיות וכלים מעשיים (כמו מים שהופכים לדם ומטה שהופך לנחש… מעשיים, נו…). גם בעניין הזה, יש הרבה מדי בעלי עסקים שמעדיפים את הקלות הבלתי נסבלת של החלומות על פני ההתמודדות הנחושה עם הכלים הפרקטיים והמיומנויות המעשיות, וזאת אחת הסיבות לכך שהעסק שלהם תקוע.

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – לעשות מיפוי עומק ולהבין מה המיומנויות הדרושות לכם כדי להתקדם לשלב הבא בפעילות
  • מיפיתם? מעולה. עכשיו לכו תסתכלו טוב-טוב מה השוק מציע ותבחנו כל תכנית לעומקה, עד שתמצאו את המקום שבו תקבלו את המענה הנכון ביותר עבורכם.

השאלה הרלבנטית היחידה באמת שעליכם לשאול את עצמכם בשלב הזה, היא: מה אתם צריכים כדי להצליח. אתם. לא מלאך ולא שרף. רק אתם וההצלחה של העסק שלכם.

טיפ מס' 4: ליישם הלכה למעשה, ובגדול!

תדמיינו… רק תדמיינו מה היה קורה אם במקום להתייצב מול פרעה, מכה אחר מכה, בנחישות ובאומץ, היה משה ממשיך לבהות בסנה הבוער ולחכות למיינדסט המתאים שיקנה לו את תעצומות הנפש להוציא את אבותינו מסיר הבשר… וזה לא שהמיינדסט לא חשוב. מיינדסט נכון הוא התחלה מצוינת, אבל אני רואה סביבי המון בעלי עסקים שרצים מקורס לקורס ומרעיון לרעיון ומחלום לחלום ו… לא עושים עם זה כלום… ומה לעשות, שרק מי שמיישם – מתקדם.

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – לקבוע לוח זמנים ברור וריאלי ליישום הפרוייקט – שלב אחר שלב
  • קבעתם? מעולה. עכשיו לכו ללוח השנה שלכם, סגרו את הזמן הדרוש לכם כדי לבצע כל מה שנדרש על מנת להוציא את התכניות מהכוח אל הפועל, ועמדו במשימות!

לרישום מסודר ביומן יש 2 יתרונות חשובים: הראשון, שברגע שסגרתם זמן ביומן – התירוץ של "אין לי זמן" כבר לא עובד… והשני, שברגע שסגרתם זמן ביומן – פיניתם את הראש לדברים אחרים.

טיפ מס' 5: להתחבר למקצוענים שידחפו אתכם קדימה

בכל סיפור טוב יש רגע שבו הגיבור שמתבקש לצאת למשימה – מקבל רגליים קרות, ונדרש מישהו שיעמוד לצדו וייתן לו את הכוח והעידוד לצאת לדרך. כשמשה משקשק, אלוהים מצמיד לו את אהרון להיות לו לפה ולעמוד לצדו מול העם ומול פרעה – ברגישות אך בנחישות. לרוע המזל, בעלי עסקים רבים מעדיפים להקיף את עצמם באנשים מבינים ורחומים, שמשחררים להם חוט ארוך של סלחנות… רק שאין דרך בטוחה יותר להיתקע, להנמיך ציפיות, לדרוך במקום ולהרים ידיים.

טוב, אז מה צריך לעשות?

  • קודם כל – חפשו מצליחנים ומקצוענים שכבר עשו את הדרך בגדול, והיצמדו אליהם
  • נצמדתם? מעולה! עכשיו, נצלו כל רגע בסביבה המעשירה והמחזקת שסביבכם, כדי לפרוש את הכנפיים כמה שיותר רחב וכמה שיותר רחוק.

האנשים שסביבכם מגדירים את מרחב התעוזה והציפיות שלכם מעצמכם. ככל שתקיפו את עצמכם יותר במצליחנים ובמקצוענים – תגדילו את המוטיבציה להתקדם ותרחיבו את גבולות ההצלחה.

בשורה התחתונה

הרבה בעלי עסקים שזקוקים לשיווק כדי להגיע ללקוחות מחפשים אותם, פועלים על אוטומט, ללא חשיבה אסטרטגית מקדימה, לא מגדירים את הלקוחות הרצויים, לא רוכשים את הכלים הדרושים ליישום ונתקעים בסופו של יום עם הרבה חלומות ועם הרבה מאוד אכזבות ותסכול.

כמו שיכולתם לראות בסיפור יציאת מצרים, וכמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, יש 5 דברים קריטיים שחשוב לעשות בדרך להצלחה: לקבוע מטרות ברורות, לכוון ללקוחות הנכונים, לרכוש את המיומנויות הדרושות, ליישם הלכה למעשה ולהתחבר למקצוענים, כדי שידחפו אתכם קדימה, להצלחה מתמשכת ולפריצת הדרך הגדולה.

עכשיו אתם

חלקתי אתכם את 5 המרכיבים הקריטיים שמובילים כל עסק להצלחה. עכשיו הבמה כולה שלכם. מה המרכיב שבו אתם נעזרים בדרך לצמיחת העסק שלכם? אנא, חלקו את ניסיונכם עם הקוראים, כאן למטה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם החברים! רוצים לקבל ממני עוד תובנות מאירות עיניים, הדרכות מתקדמות לשיווק פורץ דרך והמון עצות טובות ומעשיות לכתיבה קלה ומהירה של תוכן לשיווק העסק? במיוחד בשבילכם כתבתי את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – 37 עמודים עמוסים בהנחיות פרקטיות, נוסחאות וטיפים שווים-שווים לשיווק אפקטיבי במיוחד והוא שלכם – באהבה ממני ולגמרי בחינם! אז אם עדיין לא הורדתם את המדריך – הקליקו פה עכשיו. ושיהיה בהצלחה!

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

6 Comments

  1. את מדהימה !
    תודה רבה.

    • תודה מיכל. אני מאוד נהניתי להגות את המאמר ולכתוב אותו. שמחה שנהנית לקרוא. ושוב הוכח שמה שיוצא מהלב – נכנס אל הלב.

  2. כתיבה יפה מאד. עצם המחשבה לקחת נושא המוכר הן לקורא הכללי והן לקורא הספציפי יוצר תחושה של היקשרות והנעה לפעולה. יישר כח!

    • תודה אמיר. מה שבא מהלב – נוגע בלב. וזה חשוב ונכון בשיווק בדיוק כפי שזה חשוב ונכון בכל תחום

  3. התגובה שלך כאן
    אחרי חג שמח עידית!
    נהניתי מהמאמר ומהקריצה התנ"כית.

    • תודה יקרה! אחרי חג שמח גם לך ולכל אהובי נפשך

השאר תגובה