ניהול תוכן: 5 מפתחות זהב לבלוג עסקי מושך לקוחות שכל בעל עסק חייב להכיר וליישם

בשבוע שעבר כתבתי פה שהמקום היחידי שבו הצלחה באה לפני עבודה הוא המילון. ועכשיו בואו נדבר על בלוג, כי בלוג מופיע גם לפני עבודה, וגם לפני הצלחה, ולא במקרה. בלוג הוא ללא ספק כלי העבודה החשוב ביותר להצלחה שלכם בשיווק העסק בעידן הדיגיטלי. וזה מביא אותי לשאלה המתבקשת… האם יש לכם בלוג עסקי? או שגם אתם עדיין נמנית על אותם בעלי עסקים שבטוחים שבלוג זה רק בשביל מי שנולד עם מכונת כתיבה ביד ו/או יש לו המון זמן פנוי לכתוב מאמרים מבוקר עד ערב? כי אם זה מה שעומד ביניכם לבין הבלוג שיזרים לכם את הלקוחות שתמיד רציתם – אני רוצה להראות לכם כמה זה הרבה יותר פשוט ממה שנדמה לכם, ולא פחות מכך – קריטי להצלחה העסקית שלכם. וזה בדיוק הנושא שבו עוסק המאמר שלפניכם: 5 מפתחות זהב לבלוג עסקי אפקטיבי, שיעזרו לכם להגיע בדיוק ללקוחות הפוטנציאליים שלכם. מוזמנים לקרוא ולשתף.

כמו שיכולתם להבין מהפתיח, בלוג עסקי הוא לא עוד קישוט שיווקי. הוא הכוח המניע של פעילות השיווק שלכם והסיבה הכי טובה לגרום ללקוחות פוטנציאליים להגיע לאתר שלכם, כמו גדולים. אבל כדי שזה יקרה, עליכם להקפיד על 5 מפתחות זהב שהם הא"ב של כל בלוג עסקי אפקטיבי באמת.

מפתח זהב מס' 1 בדרך לבלוג עסקי אפקטיבי: אני ואתה נשנה את העולם

כבר אמרתי ואני אחזור כי זה כל כך חשוב שאני רוצה לוודא שכל אחת ואחד מכם שם לב לעניין ולקח אותו לתשומת לבו: הבלוג הוא נשמת אפו ולבו הפועם של השיווק באינטרנט. בעוד שהאתר שלכם הוא כרטיס ביקור סטטי אי שם באוויר, מה שיהפוך אותו לנכס עסקי אמיתי – זה אך ורק בלוג עסקי פעיל ובעל ערך.

אבל איך עושים את זה?

  • הבלוג שלכם חייב להיות חלק בלתי נפרד מהאתר שלכם – אצלכם, שלכם ובבעלותכם
  • והוא חייב להיות פעיל, מחובר לעסק וללקוחות שלו, בעל ערך אמיתי ומושך מספיק כדי לגרום לאנשים לרצות להגיע אליו.

הבלוג הוא אוגדן המאמרים שלכם און ליין, וכלי השיווק הטוב ביותר שלכם למשוך את הלקוחות שאתם רוצים, אם רק תעשו בו שימוש ושימוש נכון!

מפתח זהב מס' 2 בדרך לבלוג עסקי אפקטיבי: והעיקר לא לפחד כלל

מניסיוני, אחת הסיבות שבגללה בעלי עסקים מוותרים על התועלת המדהימה של בלוג עסקי היא הפחד הגדול שלא יהיה להם על מה לכתוב. אז כן, אין ספק שזה באמת מטריד… אבל כל כך קל לפתור את זה שזה הרבה יותר מטריד להרים ידיים מראש ולוותר על ההזדמנות העסקית הכי טובה שלכם!

אבל איך עושים את זה?

  • למשל, לכו תעשו רשימה של כל השאלות שלקוחות שאלו אתכם לאורך השנים
  • עכשיו – תענו עליהן. אחת לאחת. ברוחב לב, עם דוגמאות וסיפורי לקוחות מהשטח

זה מה שמעניין את הקוראים שלכם וזה המידע שיהפוך אותם מקוראים לקונים, וזה לא בשמים. זה אצלכם בראש. וזה מידע שמתחדש כל הזמן, אם רק תקשיבו… ולא תפחדו לעשות את הצעד הראשון!

מפתח זהב מס' 3 בדרך לבלוג עסקי אפקטיבי: אסטרטגיה עסקית   

אני מכירה לא מעט מקצוענים בתחומם שכותבים מאמרים מעמיקים, רציניים ומאוד מקצועיים, שמעבירים ידע ברמה הכי גבוהה שאפשר, אבל לא מכניסים בכלל לקוחות לעסק, והסיבה היא, שהעומק המקצועי חייב להיות מגובה באסטרטגיה עסקית ברורה ומוכוונת תוצאות עסקיות.

אבל איך עושים את זה?

  • דבר ראשון, תשאלו את עצמכם מי הלקוחות שלכם ולאן ברצונכם להוביל אותם
  • עכשיו, ורק עכשיו, חברו מה צריך להיות בתוכן שאתם כותבים, כדי שהקריאה תעשה עבורכם את העבודה.

כתיבה ללא חשיבה עסקית מקדימה היא כמו נסיעה ברכב ללא מטרה מוגדרת. אתם יכולים לעשות אינסוף סיבובים מסביב לבלוק… אבל עד שלא תגדירו לעצמכם בשביל מה יצאתם לדרך – לא תגיעו ליעד.

מפתח זהב מס' 4 בדרך לבלוג עסקי אפקטיבי: עקביות

רוב הכותבים שאני מכירה כותבים בזמנם החופשי – כשיש להם זמן, כשיש להם מה להגיד, כשמשהו בוער בעצמותיהם… והתוצאה היא שגם הקשר שלהם עם הקוראים ו/או העוקבים שלהם צומח להיות אקראי ומזדמן בדיוק באותו אופן – אלא שאחד הדברים הכי חשובים בשיווק הוא תיאום ציפיות ועמידה בהן.

אבל איך עושים את זה?

  • קודם כל, מגדירים לוח זמנים מאוד ברור וקבוע למאמרים שאתם מעלים לבלוג שלכם. קבוע עד לרמה של יום ושעה
  • עכשיו, עומדים בזה. ללא יוצא מן הכלל (וזה בכלל לא קשה, אם יודעים איך לייצר תוכן בצורה יעילה ומהירה)

מקור ההשראה הנפלא מכולם לעניין העקביות הוא נאום השועל על הידידות בספר "הנסיך הקטן", שבו הוא מסביר לנסיך הקטן מהו אילוף ולמה זה כל כך נפלא. לכו לקרוא. זה גם חשוב וגם מרגש.

מפתח זהב מס' 5 בדרך לבלוג עסקי אפקטיבי: תגידו להם מה לעשות

תפקיד הבלוג הוא לקדם את האסטרטגיה העסקית שלכם באמצעות הכתיבה. כדי שזה יקרה, חשוב להוביל את הקוראים במיומנות ובצורה שיווקית נכונה אל המטרה. העניין הוא, שכותבים רבים מדי כל כך שמחים לסיים את כתיבת המאמר, שהם שוכחים להגיד לקוראים מה בעצם הם מצפים מהם לעשות…

אבל איך עושים את זה?

  • קודם כל, עליכם להגדיר לעצמכם בדיוק מה אתם רוצים שהקוראים יעשו בסוף הקריאה, ולמה
  • עכשיו, תגידו להם מה לעשות, ממש צעד-צעד, ואל תשכחו להסביר להם למה זה ממש כדאי להם.

בשפת השיווק קוראים לזה "הנעה לפעולה", וזה המרכיב החשוב ביותר בתוכן שלכם, שיהפוך אותו לכלי שיווקי לקידום וצמיחת העסק, ולא רק להעשרה ועזרה לקוראים.

בשורה התחתונה

לכתוב בלוג עסקי זה אחד הדברים החשובים והיעילים ביותר לפעילות השיווקית שלכם, אבל בלי להקפיד על כמה כללי יסוד, אתם עלולים למצוא את עצמכם עובדים ועובדים ו… עובדים… ללא תוצאות נראות לעין.

כמו שיכולתכם ללמוד מהמאמר, כדי שהבלוג שלכם יוכל לשרת אתכם בצורה הטובה ביותר הוא חייב לעמוד ב-5 כללי יסוד: להיות חלק בלתי נפרד מהאתר, לשקף את חוויות הקוראים, לייצג את האסטרטגיה העסקית שלכם, לתת במה למאמרים בצורה עקבית ולהנחות את הקוראים מה לעשות בתום הקריאה. תקפידו על הכללים – תראו תוצאות, והרבה יותר מהר מכפי שאתם מרשים לעצמכם אפילו לקוות…

עכשיו אתם

עד כאן שיתפתי אתכם ב-5 מפתחו זהב לכתיבת בלוג עסקי אפקטיבי ומזמין לקוחות. מה תוכלו להוסיף לרשימה מניסיונכם? מה, בעיניכם, כלל האצבע החשוב ביותר לבלוג עסקי מועיל? אנא, שתפו אותנו בתגובות, פה למטה.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים. רוצים לקבל עוד טיפים, עצות טובות ובעיקר – להקים יחד אתי בלוג עסקי פעיל ומדויק כחלק מתשתית שיווקית אפקטיבית שתזרים לכם לקוחות במינימום זמן ומאמץ? הצטרפו אלי לקורס ניהול תוכן למקצוענים הקרוב, כי חבל על כל יום מבוזבז נוסף של פעילות סרק מתסכלת. לכל הפרטים על הקורס הקרוב – לחצו עכשיו על הקישור.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

8 Comments

  1. עידית, אין ספק שבעזרת בלוג שכתוב שיווקי נכון אפשר לגייס לקוחות "מבושלים" לרכישת המוצר/ שירות שלך
    5 טיפים מעולים!

    • תודה, איציק. מקווה שהבלוג שלך עובד בשבילך!

  2. עידית, מסכימה עם כל מילה שכתבת כאן. גם מודעת לכך שלמרות הכל לרבים מלאכת כתיבת הרשומות לבלוג היא בכל זאת מלאכה קשה מאוד. היות שכך הדבר, והיות, שכפי שכתבת, מדובר בעשיה מאוד חשובה, רעיון מעולה עבורם הוא להיעזר במומחים לדבר

    • תודה ענת. אכן, הכתיבה איננה אוטומטית לבעלי עסקים שאין זו המיומנות שלהם בשגרה. יחד עם זאת, כתיבת בלוג היא לא כתיבת מאמר לעיתון, אלא מכשיר שיווקי, שחייב להביא בחשבון את הלקוחות, את יעדי העסק ואת השפה השיווקית שתחבר ביניהם, וזה – לא פשוט למי שאינני בקי בעסק, כמו הבעלים. חיבור נכון עם הידע הנכון – ייצר תוצאות מצוינות!

  3. מאמר מעולה. הולך ליישם כבר עכשיו. איך פותחים בלוג בעצם?
    תודה

    • הי יעקב ותודה. הבלוג הטוב ביותר הוא בלוג אצלך באתר, ולשם כך כדאי שהאתר שלך יישב על מערכת ניהול תוכן של וורדפרס. בכל מקרה מומלץ להיעזר במתכנת, שיגדיר את הדברים בצורה נכונה. לא בשמים. אבל התוצאות… 🙂

  4. תודה רבה, מאמר מעולה! אני באמת חושב שהכלל הכי חשוב בבלוג עסקי זו ההשקעה בתוכן מקורי, כתיבה, ויצירתיות.

    • תודה יואב. אני כמובן שותפה לדעתך. התוכן הוא השיווק והשיווק הוא מחולל החמצן של העסק. שיהיה לכולנו בהצלחה!

השאר תגובה