ניהול תוכן: 5 אבני דרך יצירתיות ומעשיות במיוחד שיעזרו לכם להגיע בקלות לעצמאות עסקית והצלחה

לרגל 69 שנות עצמאותה של מדינת ישראל, הלכתי לבדוק מה פירוש המושג "עצמאות". גיליתי שעצמאות היא מצב שבו מדינה לא תלויה בגורם חיצוני לצורך קיומה הפיזי והכלכלי, או לצורך הגנה על גבולותיה ושמירה על הסדר הציבורי ושלטון החוק. במלים אחרות, היא אחראית לעצמה, על כל הכרוך בכך, או כמו שסבתא שלי הייתה אומרת "הכל על הראש הקטן שלי"… נשמע מוכר? האם גם אתם הלכתם בעקבות חלום או תשוקה או מקצוע שרכשתם בעמל רב, והקמתם עסק עצמאי, רק כדי לגלות כי מרגע שלקחתם את המושכות לידיים שלכם – עליכם לשלוט ולכוון את הסוסים 24/7? והאם אתם יודעים לאן ברצונכם להוביל את העגלה, ולמה? על 5 השלבים שיעזרו לכם לסלול את דרך המלך העסקית שלכם לעצמאות מהנה ומתגמלת (ואיך לתרגם את השינוי לתוכן אפקטיבי) – במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

עצמאות-עצמאות… אבל כמו שבוודאי כבר הבנתם, אין עצמאות נקנית אלא בעבודה רבת שעות ובאחריות רחבת גבולות. ככה זה. אין מי שיגיד לכם מה לעשות ואין מי שיעשה במקומכם. אין מי שיקצץ לכם את הכנפיים ואין מי שיעוף במקומכם. ואם אתם רוצים להגביה עוף – כדאי שכל שלב בדרך יהיה מתוכנן היטב – גם במחשבה וגם במלים, ויוביל אתכם לתוצאה מהנה ומתגמלת בלבב פנימה ולתפארת מאזן ההכנסות של העסק. לשם כך, ליקטתי עבורכם 5 אבני דרך חשובות, ואנחנו הולכים להפוך אותן ביחד, אחת-לאחת:

אבן דרך # 1 לעצמאות עסקית: סוף מעשה במחשבה תחילה

אחד הפטנטים היעילים ביותר שיעזרו לכם להשיג מה שאתם רוצים הוא פשוט להגדיר את התוצאה הרצויה, ולדמיין אותה בעיני רוחכם.
אתם יכולים לאמץ את המשפט היפהפה מהכותרת – שכתב המקובל והפייטן שלמה אלקבץ כבר במאה ה-15, או את גרסתו המודרנית "Begin with the end in mind" מספרו של סטיבן קובי "7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד". אנשי קראטה קוראים לזה קאטה, שהיא ויזואליזציה של תנועות קרב עתידיות שמאפשרת להם להיערך בגוף ובמחשבה לקרב האמיתי…
כך או כך, הכל מתחיל בזה שהמוח האנושי לא יודע להבדיל בין מציאות ממשית לבין מציאות דמיונית. מבחינתו, כאשר אנחנו יוצרים את התוצאה הרצויה לנו בדימיון – היא כבר חיה, קיימת ובועטת על תקן של "זיכרון עתידי". במלים אחרות, התוצאה הרצויה כבר נמצאת אצלנו בראש, וכל מה שנשאר עכשיו – זה בסך הכל לחבר אליה גם את עצמנו. כלומר, לסגור את הפינות שבדרך.

על העשייה – אנחנו נדבר באבן הדרך הרביעית. אך תחילה, בואו נזין את סוף המעשה הרצוי לתוך ה- GPS של המחשבה שלנו, על מנת ליצור את הזיכרון העתידי שיכוון אותנו להצלחה.

איך עושים את זה:
• קודם כל, הגדירו לעצמכם מה אתם רוצים – הכי ספציפי שאפשר, בלשון הווה ובשפה חיובית
• שלבו בתיאור כמה שיותר חושים והרגישו שאתם ממש שם, ממש עכשיו – גוף, ראש ונפש
• ודאו שאתם שלמים לגמרי עם התוצאות ושהתוצאה הרצויה תלויה אך ורק בכם
• ולבסוף, תנו לעצמכם סימן שלפיו תדעו שהגעתם אל היעד, כשתגיעו אליו.

משימת הכתיבה שלכם:
תעצרו לרגע את קריאת המאמר, הצטיידו בדף נייר ועט וקחו לעצמכם את כל הזמן שצריך כדי לצאת למסע בחזרה להווה, לעבור נקודה-נקודה ולכתוב את התוצאה הרצויה לכם בהתאם להנחיות. עצמו עיניים ותנו לעצמכם להרגיש שאתם ממש שם. שהעתיד שלכם קורה כאן ועכשיו. תכתבו את זה כאילו שאתם כותבים יומן לעת ערב. וכיוון שאלוהים, כידוע, נמצא בפרטים הקטנים – תזרמו. תתפרעו. תתארו הכל ואל תחסכו דבר. המוח שלכם צריך להשתכנע שזה אמיתי.

אבן דרך # 2 לעצמאות עסקית: להסתכל לחוויית הלקוח בעיניים

כיוון שמרביתנו לא חיים על אי בודד, הגשמת היעדים שלנו קשורה כמעט תמיד בתקשורת אפקטיבית עם האנשים שסביבנו – משפחה, חברים, נותני שירות ועוד. הדבר נכון שבעתיים בסביבה העסקית, כאשר ליכולת שלנו ליצור תקשורת אפקטיבית עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים, יש השפעה חד-חד ערכית על יכולתנו להתחבר אליהם, לעזור להם ולהוביל אותם לשינוי. כימייה בינאישית, בניית קשר, יצירת אנגייג'מנט ושפה משותפת הם מרכיבים קריטיים לחוויית לקוח אפקטיבית בינינו לבין הלקוחות שלנו.

איך עושים את זה:
• קודם כל, הקשיבו. הרבה מדי אנשים עסוקים בלדבר על עצמם ועל ענייניהם, ופחות מדי בהקשבה
• שאלו שאלות. אפשרו למי שנמצאים מולכם להרגיש שאתם באמת מתעניינים וקשובים לדבריהם – אלה שנאמרים ואלה שמסתתרים בין המלים
• התאימו את עצמכם אליהם. מחקרים מראים שאנשים נוטים להתחבר יותר בקלות למי שהם מזהים כדומים להם
• קחו בחשבון שמבין 3 ערוצי התקשורת הבינאישית, למילים שאתם אומרים יש בסך הכל 7% השפעה, בזמן שלאיכות הקול יש 38% השפעה, ואילו לשפת הגוף והפיזיולוגיה בכלל – 55%.

משימת הכתיבה שלכם:
בפעם הבאה שאתם כותבים מאמר בבלוג, ניוזלטר או פוסט בפייסבוק – תחשבו על האנשים שנמצאים מצדו השני של המחשב, ואיך אתם יכולים לתרגם את מאפייני התקשורת שמשמשים אתכם במפגש פנים אל פנים למאפיינים של תקשורת כתובה, שיאפשרו לכם לבנות את האמון בדרך ללקוח הבא.
למשל, איך תעבירו להם באמצעות מילים בלבד את עוצמת ההשפעה הכל כך קריטית של שפת הגוף שהם אינם יכולים לראות? ואיך תשדרו להם דרך טקסט נטו את האפקט הכל כך חשוב של האיכות הקולית שבה הייתם נעזרים לו הייתם נמצאים זה מול זה?

אבן דרך # 3 לעצמאות עסקית: הפיקו את אסטרטגיית ההצלחה

אחרי שהגדרתם את התוצאה שאליה אתם מכוונים ואת החיבור הנכון שלכם לקהל המטרה, כדאי שתיקחו את הזמן כדי לתכנן את המהלכים שיחברו ביניהם. תכנון יסודי ומדויק יאפשר לכם לבנות את הדרך הטובה ביותר, צעד-אחר-צעד, ולא פחות חשוב מכך (ואולי אפילו יותר), לחזות את הבורות והאתגרים הצפויים לאורכה, ולהיערך אליהם מבעוד מועד. או כמו שהיטיב לומר ניל ארמסטרונג – האיש והאסטרונאוט: "שתי הבעיות היחידות שצריך לפתור כאשר אתה נוסע לירח, הן איך להגיע לשם ואיך לחזור משם, וכדאי שלא תצא לדרך לפני שפתרת את שתיהן".

כשהירח שלנו הוא העצמאות העסקית שלנו, וכשהעצמאות העסקית שלנו תלויה במידה רבה בהיקף המכירות שלנו, וכשכל הפעולות שיובילו אותנו למכירה יושבות תחת הכובע של השיווק – ללא ספק, מה שדרוש לנו זאת אסטרטגיה שיווקית מובנית וסדורה, שנוכל לשכפל בקלות ולהתאים בקלות בעת הצורך. ואם תשכילו לבנות אותה על בסיס תהליך שכבר ביצעתם והצליח לכם, שיחקתם אותה – שוס!

איך עושים את זה:
• קודם כל, קובעים תוצאה רצויה מוגדרת היטב (אבן הדרך מס' 1) ומגדירים את הקריטריון להצלחה
• בסוף-בסוף, בודקים שבאמת יש התאמה בין התוצאה שאליה תכננתם להגיע לבין אותו קריטריון שאומר לכם שהתהליך הושלם והמטרות הושגו וכל כוחותינו יכולים לחזור לבסיסם
• ובין לבין, מאתרים את הטריגר שגורם לכם לצאת לדרך ומתחילים לבנות או לשחזר את התהליך הדרוש – צעד אחר צעד, בדיוק לפי הסדר הנכון, כמו ספרות בקוד של כספת.

משימת הכתיבה שלכם:
כדי שהתוכן שלכם יעשה את העבודה השיווקית הנכונה, חשוב לבנות אותו בהתאמה מושלמת למהלכים העסקיים הרצויים. הכנתם אסטרטגיה עסקית ברורה? מעולה! עכשיו צריך לבנות מולה תכנית תוכן אסטרטגית תואמת. מחקרים מראים שתכנית תוכן אסטרטגית כתובה – היא ההבדל הגדול ביותר בין עסקים שמגדירים את פעילותם השיווקית כמוצלחת לבין כאלה שלא. תכנית תוכן אסטרטגית נכונה תלווה את הקוראים לאורך תהליך הקנייה – בערוצי השיווק המתאימים ועם התכנים הדרושים והמתאימים לכל ערוץ, כדי לתת להם מענה לשאלות ולהתלבטויות, ולהוביל אותם – שלב אחר שלב, מהכחשה לרכישה.

אבן דרך # 4 לעצמאות עסקית: קחו צעד ראשון בכיוון הנכון

חידה: 5 צפרדעים ישבו על עלה של נימפיאה בנהר והרגישו שהן מתייבשות מהשמש. אז 3 צפרדעים החליטו לקפוץ למים. כמה צפרדעים נשארו על העלה? (התשובה בסוף המאמר)

אנחנו יכולים לקרוא מאמרים מפה עד מחרתיים ולצבור עוד ועוד ידע מעשיר, מאלף ומרשים. העניין הוא, שאם לא נעשה עם זה משהו פרקטי – כל התובנות הנפלאות ואוצרות הידע לא יעשו בשבילנו דבר. לא משנה כמה למדנו ומה אנחנו יודעים. כדי לחולל שינוי, כדי להגיע לתוצאות, וכדי להוביל את העסק לעצמאות – צריך לעשות, וזה המקום שבו רוב האנשים נתקעים. המלה "פעולה" נשמעת להם מאיימת. כאילו עליהם לחצות את ים סוף או לכל הפחות לבנות מחדש את בית המקדש…

יש הרבה סיבות שגורמות לאנשים להיתקע. לדחות. להזיז הצידה. להבטיח לעצמם ולא לקיים. בכל עשייה יש שינוי ובכל שינוי יש יציאה מאזור הנוחות. שבירת שגרה. מחויבות למשהו חדש. התמודדות עם משהו לא מוכר. וזה בדיוק הקטץ': אם לא תעשו – זה ימשיך להיות זר, לא מוכר ומאיים. לעומת זאת, ברגע שמתחילים לעשות – ערפל הקרב מתפזר, צומחים הרגלים חדשים וברגע מסוים אנחנו פתאום שואלים את עצמנו: זה? זה מה שהיה לי כל כך קשה? זה הרי כל כך פשוט… לא כך?

איך עושים את זה?
• חלק בלתי נפרד מכל אסטרטגיה של הצלחה חייבת להיות פעולה, ולא סתם תכנון עתידי על הלוח אלא פעולה מיידית, נמרצת והחלטית
• אנטוני רובינס אומר שכדי לנוע קדימה, עלינו לעשות משהו בכיוון תוך 24 שעות
• וזאת לא צריכה להיות המהפכה התעשייתית החדשה. עשייה יכולה להיות ארגון של השולחן, רבע שעה של חשיבה, חצי שעה של חיפוש מידע בגוגל או שרבוט של ראשי פרקים ורעיונות
כמו שכבר אמר החכם הסיני לאו דז'ה: "כל מהלך של מאה מילין מתחיל בצעד אחד".

משימת הכתיבה שלכם:
פשוט לכתוב ולייצר הלכה למעשה את התוכן החיוני להנעת הפעילות השיווקית של העסק. כדי שהתוכן יעשה את העבודה הנכונה, הוא חייב להתבסס על התכנית האסטרטגית, לדבר ישירות אל קהל המטרה ובשפה שלהם, להיות שימושי, מעשי ורלבנטי, ולהתפרסם בצורה עקבית וסדירה. לצורך כך, חשוב שתהליך הכתיבה יהיה שיטתי, בהתאם לתכנית עבודה רבעונית ולפי תכנית ביצוע מעשית שבועית – גם לכתיבה וגם להפצה. שימוש בתבניות תוכן מובנות – יאפשר לכם לייצר בדיוק את התוכן הדרוש לכם במועד, וכמו שכבר הבנו – מהר מאוד תגלו שככל שאתם כותבים יותר, אתם יכולים לייצר יותר תוכן נכון, בפחות זמן ומאמץ.

אבן דרך # 5 לעצמאות עסקית: הרשו לעצמכם לטעות

מחקרים מוכיחים שכוח הרצון שלנו מתנהג בדיוק כמו שריר. כשאנחנו מעמיסים עליו כמות גדולה של משימות – הוא מתעייף, מאבד גובה והשליטה העצמית שלנו מאבדת גובה אתו. כאשת שיווק ומדריכה, המלווה בעלות ובעלי עסקים בעשייה הדיגיטלית שכל כך זרה ולא ברורה מאליה למרביתם, אני חווה יום יום את ההתכווצויות של שריר המחויבות העסקית והשיווקית, שמאבד טונות של אנרגיה על ההסתגלות לסביבת המחשב, על הלהטוטנות בין ערוצי השיווק המשתנים חדשות לבקרים, ועל המיומנות החדשה שכל בעל עסק נדרש להכיר, ליישם ולשכלל – כתיבת תוכן.
התוצאה היא סף תסכול מאוד נמוך, עייפות חומר מצטברת, נטייה להרים ידיים ולזנוח משימות חשובות בקלות כמעט בלתי נסבלת, וכמובן – תסכול רב, הלקאה עצמית, תקיעות, ובשורה התחתונה: כל מה שלא מתאים, לא רצוי ולא לעניין למי שרוצים להוביל את העסק שלהם קדימה, כמותכם.

כדי לאפשר לעצמכם לצאת מהקופסה למסעות חדשים, כדי לתת לעצמכם יותר משאבים להתמודד בהצלחה עם אתגרים ומהמורות לאורך הדרך, ובעיקר כדי להרשות לעצמכם לקחת אותם בפרופורציות הנכונות ולהניח בצד מה שלא מקדם אתכם – כדאי שתאמצו כמה עקרונות שיובילו אתכם למיינדסט תומך ומעצים, במיוחד ברגעים קשים של תחושת תסכול וכישלון.

איך עושים את זה?
• לאנשים יש כל המשאבים שהם צריכים כדי להשיג את התוצאות הרצויות להם. ברגע שתאמצו את הרעיון הזה ללבכם ולהתנהגותכם – תגלו שהשמים הם רק ההתחלה, והם תמיד שם עבורכם
• תנו לעצמכם להאמין שאנשים עושים את הבחירה הטובה ביותר שיש באפשרותם לעשות עם המשאבים הזמינים עבורם במצב נתון – ולכן אין מקום להאשמה, הלקאה עצמית וחרטה. מה שהיה – היה. אנחנו יכולים להשפיע אך ורק על העתיד
• ככלל, כל התוצאות הן הישגים. אין כישלון. יש רק משוב, ולכן, כל התנסות היא הזדמנות ללמידה עתידית. ככל שתאמצו את המשפט "אפשרי בעולם – אפשרי עבורי" כדרך חיים, כך תפתחו עוד ועוד דלתות חדשות לרווחה ותגדילו את ההזדמנות שלכם להגיע לעוד ועוד הישגים
• גם אם משהו השתבש או נדמה לכם שעדיין אינכם מוכנים לצאת לדרך, זכרו שלא משנה מה אתם חושבים שאתם – אתם תמיד הרבה יותר מזה.

משימת הכתיבה שלכם:
עכשיו, כשכל אבני הדרך לפניכם, ואחרי שהגדרתם את התוצאה הרצויה ואת קהל המטרה, בניתם אסטרטגיה ועשיתם את הצעד הראשון בכיוון הנכון – המשימה שלכם היא לאמץ ולשנן את 4 נקודות ההפעלה ולעשות בהן שימוש יומיומי ברגעי הקושי והמשבר הקשורים לכתיבת התוכן לשיווק העסק.
הרשו לעצמכם לנסות. אל תפחדו לכתוב. אל תפחדו למחוק. אל תתאהבו במלים. כוונו תמיד לתוצאה. ככל שתעשו יותר – תגלו איך לדייק את מיומנויות הכתיבה שלכם ולזהות באומץ את מיומנויות הכתיבה, השיווק והטכנולוגיה שעליכם להשלים ו/או לשכלל.

בשורה התחתונה

עצמאות עסקית היא מצב שבו קיומנו כעסק איננו תלוי בגורם חיצוני, אלא אך ורק במיומנויות שיש לנו ובמחויבות שלנו להצלחתו – במחשבה, בהשקעה, ובעידן התוכן שבו אנחנו פועלים – גם בכתיבה.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, יש 5 אבני דרך חשובות שיובילו אתכם לעצמאות עסקית בצורה הטובה, היעילה והיציבה ביותר: להגדיר בצורה ברורה ומדויקת את התוצאה הרצויה, ליצור חוויית משתמש אפקטיבית לקהל המטרה, לחשוב אסטרטגיה, לעשות ו… לא לחשוש מטעויות. מי שלא עושה – לא טועה, אולי, אך מי שלא טועה – לא עושה. אין טעות גדולה מזו!

עכשיו אתם

עד כאן ציידתי אתכם ב-5 אבני דרך לעצמאות עסקית, והראיתי לכם צעד-צעד איך לתרגם את העקרונות העסקיים ושינוי המיינדסט לתוצרי תוכן אפקטיביים לשיווק העסק. מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? לאיזו אבן דרך אתם מתחברים ומה הייתם מוסיפים על מה שנכתב במאמר. הבמה כולה שלכם! מוזמנים לכתוב, להוסיף ולהעביר את כולנו.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם חברים וקולגות. רוצים לקבל ממני עוד הרבה רעיונות מעשיים לניהול תוכן שימשיך לעבוד בשבילכם גם כשאתם נהנים עם המשפחה ומבלים עם חברים? אם עדיין לא הורדתם – אני מזמינה אתכם להוריד עכשיו את "כוח המשיכה" – המדריך השלם לניהול תוכן מושך לקוחות, במתנה ממני ולגמרי בחינם: http://lp.vp4.me/dmjr

נ.ב זוכרים את 3 הצפרדעים שהחליטו לקפוץ? בגלל שהן לא קראו את המאמר הזה, הן לא עשו עם זה כלום, וכל 5 הצפרדעים נשארו על העלה והמשיכו לסבול מהשמש…

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

אין תגובות עדיין

השאר תגובה