5 טריקים מופלאים שיכפילו את קצב הכתיבה שלכם (כדי להגיע ליותר לקוחות יותר מהר)

כשכתיבת תוכן היא חלק קריטי של הפעילות העסקית, וכשכמות המשימות היומית עולה בקצב מטורף, יותר ויותר עסקים מחפשים למצוא דרך לכתוב בקלות ובמהירות, כדי להפיק מהתוכן את מקסימום התועלת במינימום זמן. נשמע מוכר? האם גם אתם מרגישים שבים המטלות, כתיבת התוכן לטובת שיווק העסק יושבת לכם כמו יציקה על הראש, וממש, אבל ממש, אין לכם זמן בשביל זה? כי אם זה המצב, ובמיוחד עכשיו, בתחילתה של שנה חדשה ופעילות חדשה והמון המון החלטות חדשות – אני רוצה לפרגן לכם 5 טריקים מופלאים מארסנל הטיפים המקצועיים שלי, שיעזרו לכם ליהנות מכל העולמות: גם לכתוב יותר מהר (והרבה יותר מדויק), גם להגיע יותר בקלות ללקוחות שמחפשים אתכם, וגם ליהנות. מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף.

אם רק הייתם יכולים לכתוב את התוכן הדרוש לשיווק העסק בחצי מהזמן, או להכפיל את הספקי הכתיבה שלכם – באותו זמן נתון… ובכן, יש לי בשורה בשבילכם: לא זו בלבד שזה אפשרי, זה אפילו פשוט לביצוע, במיוחד כשאפשר לשלוף מהכיס כמה טריקים מופלאים – וזה בדיוק מה שאני הולכת להעניק לכם השבוע, לכבוד השנה החדשה.

טריק מופלא מס' 1: הציבו תחילה את שלד המאמר

אחד הטריקים הכי יעילים, שעוזרים לי לכתוב יותר מהר ויותר ממוקד, הוא להגדיר תחילה את מטרת המאמר ואז לבנות את השלד הבסיסי שלו. אני יודעת שזה נשמע רעיון כל כך פשוט, שזה כמעט מצחיק, אבל תכל'ס, רוב האנשים, גם כשהם יודעים עד כמה טיוטת שלד יכולה ליעל את הכתיבה שלהם, לא עושים עם זה כלום בפועל.

איך זה עובד?
קחו למשל את המאמר שלפניכם:

  • מטרת המאמר המוצהרת היא לעזור לקוראים לכתוב יותר מהר בעזרת 5 טריקים, כדי להצליח יותר בשנה החדשה
  • השלד שמתאים למאמר כזה, הוא רשימה של 5 טריקים שבאמת עונים על הגדרת המטרה.

אז עכשיו, תשאלו את עצמכם: מה מטרת המאמר שלכם ומה השלבים שיובילו את הקוראים שלכם אליה. כתבתם? מעולה. כי ברגע שהשלד מוצב – המאמר גמור! כל מה שנשאר זה רק לשפוך פנימה את הפרטים הקטנים.

וזאת עוד הוכחה לכך שיש לכם את כל המשאבים שאתם צריכים, כדי להשיג את התוצאות הרצויות לכם.

 

טריק מופלא מס' 2: תפרגנו לעצמכם מיקוד מקסימלי

הצעד הבא לכתיבה מהירה ויעילה הוא, לאפשר לעצמכם להתמקד אך ורק במשימת הכתיבה. בלי פייסבוק ברקע. בלי צפצופים של הודעות. בלי להציץ "רק לשנייה" במייל. תכל'ס, בלי לתת לאשליית המולטי-טסקינג לקלקל לכם את הפרודוקטיביות. מיקוד
מגביר את התפוקה ואת מהירות הכתיבה באופן משמעותי. אבל ממש.

איך זה עובד?
אחרי שהגדרתם את המטרה והצבתם את השלד – אתם מפרגנים לעצמכם "זמן זהב":

  • במצב "טיסה", אתם שמים בסמרטפון טיימר ל-50 דקות
  • ומרגע זה אתם מתמקדים אך ורק בכתיבת התוכן שממלא את שלד המאמר שלכם

כשהשעון מצלצל – אתם שותים כוס מים (מאמץ, גם מאמץ מנטלי – מייבש), ולוקחים לעצמכם 10 דקות להתרעננות ומילוי מצברים. אני רוקדת ושרה עם אדל בקולי קולות. איך אתם הולכים לחגוג את ההישג שלכם? לפעמים, הרענון הטוב ביותר הוא פשוט להסתכל במה שהספקתם לכתוב ב-50 דקות של תשומת לב ממוקדת ולהתמלא בתחושה מעצימה של יכולת.

וזאת עוד הוכחה לכך שלא משנה מה אתם חושבים שאתם, אתם תמיד הרבה יותר מזה.

 

טריק מופלא מס' 3: השתיקו את העורך הפנימי

המחסום מס' אחת לכתיבה מהירה ויעילה הוא המבקר הפנימי שנמצא בכל אחת ואחד מאתנו, ואף פעם לא שבע רצון מהתוצאות. הוא פרפקציוניסט ידוע, הוא דורש שלמות, והוא עלול להוביל את הכתיבה שלכם לקיפאון מוחלט, אם לא תלמדו לנהל אותו בחוכמה.

איך זה עובד?
אם גם אתם מאמינים שהמצוין הוא האויב של הטוב מאוד (זה לא אתם. זה הוא), כדאי שתגיעו איתו לעסקת טיעון הדדית כבר על ההתחלה:

  • קודם כל, תסבירו לו, שכשכותבים – כותבים. לא עורכים (או בגרסת "הטוב, הרע והמכוער": "כשצריך לירות – יורים, לא מדברים")
  • עכשיו, קחו את ההתחייבות הזאת צעד אחד קדימה, והגדירו לעצמכם זמן קצוב ותחום לעריכה, כמו שהבטחתם לו.

עריכה מדויקת היא חלק מובנה מכל כתיבה איכותית. כדי שתוכלו להפיק ממנה את מירב התועלת בזמן הקצר ביותר – רוצו תחילה עם המלים, ורק אחר כך התייחסו לעורך הפנימי: הסתכלו על התמונה הגדולה, שפרו את הניסוחים ובדקו את הנתונים. עריכה קפדנית ברגע הנכון – תיקח את המאמר שלכם ללא ספק לגבהים חדשים, ותפיק מכם את המיטב.

וזאת עוד הוכחה לכך שכל התנהגות מונעת על ידי כוונה חיובית.

 

טריק מופלא מס' 4: משנה מקום משנה מזל

לפני הרבה שנים, בחוג לעיתונאות באוניברסיטת תל אביב, היה לי מורה, סופר ופובליציסט ידוע, שהכתיבה שלו הייתה זקוקה לעט ונייר. אני מאמינה שהיום, כולנו כבר דיגיטלים, ודווקא משום כך, אנחנו כבר לא חייבים להיתקע מול המחשב השולחני, עם כל התזכורות ולוח העבודה השנתי שמסביב, כי אנחנו יכולים פשוט לקחת את הלפטופ ולאפשר לעצמנו להתמלא באנרגיות חדשות במקום אחר.

איך זה עובד?
הנה שתי אופציות שאחת מהן בוודאי תעבוד גם בשבילכם:

  • אם רעש פותח לכם את המחשבה – קחו את המחשב הנייד והתמקמו בבית הקפה השכונתי (הערך המוסף: תחושת מחויבות לעמוד בקצב כי כולם מסתכלים…)
  • אם כדי להתחבר ליצירתיות שלכם אתם דווקא זקוקים לשקט – התרווחו לכם על הספה בסלון, והניחו את המחשב הנייד על הברכיים (הערך המוסף: כשהעיניים שלכם מופנות כלפי מטה – תגלו שקל לכם הרבה יותר להתחבר לדיבור הפנימי שלכם, והכתיבה תזרום בקלילות).

ויש גם אופציה שלישית, והיא להפעיל את ההיפוקמפוס ולהיזכר בפעם האחרונה שכתבתם והרגשתם שהתוכן שלכם זורם בקלות. מתי זה היה? איפה הייתם? מה היה מיוחד באותו מעמד כתיבה? נסו להבין את האסטרטגיה שעזרה לכם אז, ושחזרו את הרגע.

וזאת עוד הוכחה לכך שאנשים עושים את הבחירה הטובה ביותר שיש ביכולתם לעשות עם המשאבים הזמינים עבורם.

 

טריק מופלא מס' 5: תמצאו את הברק בעיניים ואת השיר בלב

התלהבות היא אחד הכלים הכי יעילים לאפקטיביות ומוטיבציה. כשהתשוקה בוערת בתוכנו, כשיש לנו אש בעיניים, כשאנחנו רואים, ממש רואים, את המטרה שאליה אנחנו מכוונים ואת התרומה הענקית שיש לנו לתת לעולם עם המקצועיות שלנו – כל אחת ואחד בתחומם – הכל זורם לנו בקלות. גם הכתיבה.

איך זה עובד?
היכנסו לאתר שלכם והתחברו אל שניים ממקורות האנרגיה המופלאים ביותר שנמצאים בתוכו:

  • דף האודות – לכל אחת ואחד מכם יש יכולות ומיומנויות מלוא חופניים, שעלולים להישכח בין משימות החיים השוטפות. דף "אודות" כתוב היטב יזכיר לכם מה כבר עשיתם וכמה חשוב שתמשיכו לעשות ולכתוב, כדי להגיע לעוד ועוד לקוחות
  • דף לקוחות מספרים – מרגישים שעדיין לא קל לכם לטפוח לעצמכם על השכם? תקראו מה אומרים עליכם הלקוחות שלכם. כמה הם נלהבים מהעזרה שלכם. איזה שינוי חוללתם בחייהם

עכשיו, כשאתם מבינים שהכתיבה שלכם היא צינור החמצן ללקוחות שעדיין מחכים לכם –תנו לעצמכם להתלהב, להיסחף, להתחבר לתשוקה ענקית להיות כוח מניע ומשפיע בעולם. ההתלהבות תעבור דרך המילים, הכתיבה תהיה קלה יותר, והקוראים יהיו מעורבים יותר. הרבה יותר.

וזאת עוד הוכחה לכך שהאנרגיה זורמת לכיוון שאליו פונה תשומת הלב.

בשורה התחתונה

כשכתיבת תוכן היא חלק קריטי של הפעילות העסקית, חשוב למצוא דרך פרודוקטיבית לכתוב בקלות ובמהירות, כדי להפיק מהתוכן את מקסימום התועלת במינימום זמן.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, בעזרת כמה טריקים פשוטים הכתיבה שלכם תרוץ קדימה הכי מהר, כמו יוסיין בולט, ותמריא הכי גבוה, כמו החללית אוריון. כל מה שאתם צריכים לזכור זה: לבנות שלד תחילה, לשמור על מיקוד מקסימלי, להשתיק את העורך הפנימי, לצאת מהסביבה המשרדית ולמצוא מחדש את ההתלהבות.

עכשיו אתם

עד כאן חלקתי אתם 5 טריקים מופלאים שיעזרו לכם לכתוב את המסרים לשיווק העסק בקלות ובמהירות. עכשיו הבמה כולה שלכם. איזה טריק אתם יכולים להוסיף, מניסיונכם? מה הדבר שעוזר לכם לעמוד בקצב ולייצר נוכחות תוכן מניבה בזמן קצר? מוזמנים לשתף את כולנו בתגובות.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם החברים. רוצים לקחת את הפעילות השיווקית שלכם למדרגה הבאה? מוזמנים להצטרף לתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" ולכתוב ביחד אתי תשתית תוכן מלהיבה ומושכת, שתוביל אליכם את הלקוחות הנכונים הרבה יותר מהר.

לכל הפרטים – לוחצים על הקישור

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

אין תגובות עדיין

השאר תגובה