מקופירייטרית למנטורית – הרגע שבו המצאתי את עצמי מחדש

ברוכים הבאים לבלוג החדש של עידית נעמן – המרכז לתוכן שיווקי.
בלוג ראשון. היכרות ראשונה. אז הנה, כמה מילים עליי ועל העסק שלי.

שמי עידית. עידית נעמן.

נולדתי לאחת ממשפחות הפרסום הראשונות בישראל. הוריי היו הבעלים של משרד שיפרין נעמן בע"מ, עם תקציבי ענק כמו: י.ב.מ, התעשייה האווירית, אלקטרה ובנק הפועלים. במשרד שלנו צמחו כמה מענקי ענף הפרסום הישראלי, כמו תרצה גרנות עליה השלום וצבי ינאי ייבדל לחיים ארוכים, ואני, הקטנה (פעם הייתי…), הסתבכתי לכולם בין הרגליים וינקתי פרסום מגיל אפס.

מהרגע שלמדתי קרוא וכתוב השתלטתי על עט שהיה בסביבה, ומאז אני כותבת נון-סטופ. כשהגיע הרגע להחליט על כיוון בחיים, הלכתי לעיתונות הלוחמת, בשאיפה לתקן את העולם. התחלתי ב"רשת שוקן", המשכתי ב"חדשות", התנחלתי ב"גלובס". ראיינתי גדולי עולם. חרשתי את הגלובוס. כתבתי כתבות תחקיר נועזות. קיבלתי לא מעט שיחות טלפון עם טון… איך לומר… לא ממש אוהד… ובסופו של דבר, כמו רבים וטובים ממני, החלטתי להשאיר את המלחמות לאחרים ויצאתי לפרק הבא.

וכך, בשנת 1995 הקמתי עסק פרטי בתחום התקשורת השיווקית
המשכתי לכתוב. אז מה בכל זאת השתנה? במקום לחפור כל הדרך לרפש, ולתת לעורך לחבר כותרת סנסציונית שתכניס כסף לעיתון, מצאתי את עצמי לומדת עולמות תוכן בתחומים שונים, כדי לכתוב עליהם בצורה אינטליגנטית ולעטוף אותם בכסות שיווקית, במטרה שהלקוחות שלי יעשו כסף ויחייכו כל הדרך אל הבנק.
עם יד על הלב? זה היה (ועודנו) הרבה יותר כיף והרבה יותר מאתגר!

לתפנית הזאת היו רק שני באגים שהיה צריך להתמודד איתם:
האחד, המעבר מפסגת הממלכה השביעית אל רצפת הייצור של העולם העסקי, והצורך להתחיל לחזר אחר לקוחות כאחד האדם…
והשני, מעיתונאית שכירה, שמשכורתה נכנסת לחשבון הבנק מידי חודש כמו שעון שוויצרי, הפכתי לבעלת עסק עצמאי, שצריכה לשווק את עצמה יום-יום ושעה-שעה.

במבט לאחור אני יכולה לסכם את המעבר בשתי מילים: מוצלח ביותר!
השילוב בין הגנים של אשת הפרסום והשיווק שזורמים לי ב- DNA, יחד עם ניסיון הכתיבה העצום שצברתי לאורך השנים ועם עולמות התוכן המרתקים של לקוחותיי, הובילו אותי למקום מעשיר, מתגמל ומלא עשייה והישגים. כתבתי אינספור טקסטים; ערכתי והפקתי עלונים, עיתונים וספרים; הרמתי קמפיינים שיווקיים ותכניות אסטרטגיות; התמחיתי בכתיבה שיווקית; ראיינתי בכירים מתחום הרפואה, המחקר, התעשייה וההי טק… וזה רק על קצה המזלג…

המכנה המשותף לכל לקוחותיי היה אחד: כולם היו מנהלים בכירים בחברות גדולות ומבוססות שיכלו להרשות לעצמם ליהנות משירותיי המקצועיים. הם עשו את מה שהם יודעים לעשות – הכי טוב שהם יודעים לעשות, ואני תמכתי בהם בתוכן שיווקי, שאיפשר להם לפנות ללקוחותיהם בגובה העיניים, בשפה מקצועית אבל ידידותית לקורא, בשפה שיווקית תוך שמירה על תחכום מעודן, ובמינון מדויק של תזמון ותזמור – בין בעיות לפתרונות, בין כאבים לתרופות, ובין צורך למענה – בהצלחה!

ואז… גיליתי את מרחבי השיווק של האינטרנט ונדלקתי. מהר מאוד הבנתי, שהשילוב בין נסיון הכתיבה שלי לבין הזמינות האדירה של צרכים ופתרונות במרחב האינטרנטי, עשויים לזמן לי מאגר לקוחות בלתי נדלה, שישמחו לנצל את כישורי הכתיבה ואת מיומנויות השיווק שלי. לצערי, גיליתי שצדקתי:
האינטרנט הוא זירת מכירות אינסופית. רק מה, רוב האנשים מתקשים לממש את הפוטנציאל הגלום בה.

מדוע? משום שהנוכחות האינטרנטית מבוססת על מרכיב אחד בלבד: תוכן, כמו שאמר ביל גייטס (עוד לפני שקמה גוגל…): "התוכן הוא המלך". זה בדיוק צוואר הבקבוק שעליו קמות ונופלות הנוכחות האינטרנטית וההצלחה האינטרנטית של רוב האנשים. 

למה? כי אחרי שמקימים את "הפיגומים הווירטואליים" – צריך למלא אותם ב… תוכן. ולא סתם, אלא בתוכן הנכון, שיעשה את העבודה על פי תכנון מדויק ואסטרטגי… רק מה… רוב האנשים פשוט לא יודעים לתכנן אסטרטגיית תוכן, אין להם זמן להתעסק עם ייצור תוכן, הם מתחילים בהתלהבות אך מהר מאוד הולכים לאיבוד… ובסופו של דבר… הם לא עושים… ומפספסים את הזדמנויות השיווק האדירות והזמינות שמציע האינטרנט!!!

לאורך שנות פעילותי ברשת פגשתי לא מעט בעלי אתרים שהשקיעו אלפי שקלים באתרים מרשימים ומשוכללים, אבל מהרגע שבו נגמר התקציב עבור שכירת כותבים חיצוניים (אם היה מלכתחילה) – לא נעשה שום עדכון באתר, והוא תקוע אי שם בשנות ה-90 של המאה קודמת, עם מידע לא עדכני, שלא מעניין אף אחד, גם לא את הרובוטים של מנועי החיפוש, שכבר מזמן הבינו שאין להם מה לחפש שם… מאותה סיבה, הם גם לא מנצלים את שפע הערוצים האינטרנטיים לשימור הקשר עם הלקוחות, לא מנצלים את העוצמה השיווקית של הרשתות החברתיות, לא מקשיבים ללקוחות בבלוגים, בפורומים או בצ'טים… הכל פרוש לרגליהם, אבל הם, כמו משה על פסגת הר נבו – רואים את הארץ המובטחת ושמה לא יבואו!

נשמע לכם מוכר? אני בטוחה! כולנו (כולל כולנו) רצים סביב הזנב של עצמנו מבוקר עד ערב, ועכשיו – לך תשחק אותה המינגווי עם תוכן שצריך להיות מדויק אבל גם מעניין, קצר אבל גם ממצה, ממוקד אבל גם אפקטיבי, עדכני אבל בגובה העיניים של הלקוח הפוטנציאלי… בתדירות מספקת, בצפיפות מילות החיפוש הדרושה, במקומות הנכונים, באווירה המתבקשת… וכמון – שיווקי… אוי אוויר… אוויר…

ואז לקחתי צעד אחד אחורה ואמרתי לעצמי: די! כתבת, ערכת, הקשבת, הפקת, הצלחת – מספיק לשים לאנשים דגים על הצלחת, שיספיקו להם לארוחה אחת בלבד. הגיע הזמן לעבור לתעשיית החכות, ולתת לאנשים את הכלים והידע לדוג הצלחה – בעצמם!

אם אני נשמעת קצת לא מובנת או מבולבלת, זה בגלל שאני עדיין מתרגשת בכל פעם שאני מגיעה לרגע הזה, שהיה מבחינתי רגע מכונן של התגלות אמיתית. לא פחות!
אני, הקופירייטרית, העיתונאית, המשוררת והפובליציסטית, לוקחת את כל הנכסים שצברתי עד כה – ומגישה אותם לכם בתור מנטורית, מדריכה, מורה ומרצה. ברגע הנפלא ההוא קם העסק שלי, עידית נעמן – המרכז לתוכן שיווקי, והתחיל לצעוד קדימה…

אני מזמינה אתכם להצטרף אליי למסע של למידה והתמקצעות בעקבות היישום הנכון של תוכן שיווקי, אל המקום שבו הידע המקצועי שלכם פוגש את השיווק, כדי להביא תוצאות בקופה.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

1 Comment

השאר תגובה