מה הקשר בין כתיבה שיווקית וסירי נירוסטה?

אנחנו חיים בעידן של כלים. אנחנו מוקפים באינספור סוגים של כלים, המיועדים למטרות שונות: יש לנו כלי בישול כדי לבשל, כלי תחבורה כדי לנוע, כלי תקשורת כדי ליצור קשר וכלי כתיבה כדי לכתוב… אבל בלי תוכן, הם – כולם – נשארים… נו… כמאמר הקלישאה… ריקים מתוכן…

אל תסתכל בקנקן
חשבתי על זה כשהתחלתי לתכנן את הקמפיין לסדנת הכתיבה השיווקית הקרובה. בעיני רוחי ראיתי שף מומחה ניצב בלב מטבח מצויד לתפארת, לבוש במכנסי שף משובצים, עוטה סינר מקצועי ללא רבב (בינינו… סיבה טובה לדאגה, כשחושבים על זה…) ולראשו מצנפת טבחים ענקית. מול צלמית השף "שלי" ניצבה סוללת סירים מרשימה, ממיטב תוצרת הנירוסטה, בוהקים מול הזרקורים (אופס…יותר מידי תכניות ריאליטי, בייבי…). מאחוריו נפרש המטבח האולטימטיבי: מקרר סאב זירו, תנור אולטרא-פרנהייט, מיקסר סופר קוועטש… המילה האחרונה של הקולינריה המתקדמת בעולם…

… נו, ו…?

ואז… הוא חייך אליי בשיניים צחורות, הניף ביד בוטחת את מכסי הסירים הבוהקים, ו… וכלום. לא היה בהם דבר. נאדה. גורנישט. כלום. ריק.

בישולים זה לא הכל
ואז נזכרתי בסרט "האדמה הטובה" על פי ספרה של פרל בוק, ובסצינה שבה נראית או-לאן במטבחה הקטן, כשהיא בוחשת את התבשיל בסיר והארובה מעלה עשן הנראה למרחקים. הימים ימי בצורת, ארבה ורעב, והשכנים הרואים את העשן המיתמר מן הכיריים, צובאים על הבית ודורשים לקבל את חלקם מן התבשיל… הפעם זהו תורה של או לאן להרים את המכסה… ואז מתברר שמה שמבעבע אצלה בסיר הם גושי אדמה מהשדה שהארבה כילה את יבוליו והוא אינו מצמיח דבר למאכל…

מה בין הסירים הריקים של השף לבין סיר הבוץ המהביל של או לאן לבין המעדנים שציפינו למצוא גם פה וגם שם? זהו הדבר האמיתי. תכלית העניין. התוכן.

…נו, ו…?

כפתורים…כפתורים…כפתורים…
ועכשיו, אני סוגרת את המעגל וחוזרת אל המאה ה- 21. אל העידן הדיגיטלי, אל התרבות החברתית ואל אסטרטגיות השיווק העכשוויות, שעושות שימוש בתוכן כדי לחבר בין משווקים ולקוחות. רשתות חברתית, אתרי שיתוף, פורומים, אתרי מאמרים, אתר הבית וכל נוכחות דיגיטלית אחרת (ולצורך עניינו, גם נוכחות מודפסת או פנים אל פנים) – הם כולם כלים. סירים. מכוניות. ברזלים וירטואליים. כפתורים משתנים חדשות לבקרים. פעם לוחצים פה ופעם לוחצים שם. פעם זה הכפתור של ה"לייק" ופעם זה הכפתור של המיקרופון. פעם זה הלחצן שמגביר את הצבע השחור במכונת הדפוס ופעם זה הלחצן שמפעיל את מצלמת הווידיאו. כדי שהעסק יעבוד – חייבים להכיר את המכונות. אבל בלי תוכן – לא יהיה למכונות מה לעשות: לא תהיה סיבה ל"לייק", לא ייאמרו דברים במיקרופון, לא יהיה מה להדפיס, וגם מצלמת הווידיאו תבהה במרחב ותצלם את הלמפה…

התוכן הוא המלך… אמרנו?
כלים הם כלים הם כלים. הם בסך הכל כלים. קשה, למשל, לדמיין מהלך שיווקי כולל בלי נוכחות עסקית בפייסבוק. הנה לך כלי שבא "משום מקום" והפך להיות המקום המרכזי (נכון לעכשיו…). אבל מה עושים עם הכלי הזה? איך מנצלים אותו בצורה אפקטיבית? מה כותבים בו, כמה, למה ומתי? זה – כבר עניין של תוכן. ותוכן הוא שילוב של תכנון, תכנית וטכניקה.

המלכה היא הכתיבה השיווקית
לא מזמן העברתי סדנה לשיווק עסקי בפייסבוק. מהר מאוד התברר שהלוגיסטיקה של איך לוחצים איפה ולמה היא חשובה, אבל חשובה פי כמה היא ההבנה של מה כותבים איפה, איך ולמה… או בשתי מילים: כתיבה שיווקית. כי בלי להבין "למה" קשה ליישם את ה"איך", גם אם יודעים "איפה"…

…נו, ו…?

מה נו ו…? לא ברור? כתיבה שיווקית היא אחד היסודות של שיווק באמצעות תוכן. כתיבה שיווקית היא האומנות והמיומנות של הנעה לפעולה באמצעות מילים. בעידן שבו עיקר התקשורת מתבצעת ממרחק, באמצעות מילים כתובות, יש חשיבות רבה לכך שהמילים הנכתבות ימלאו את המשימה בצורה טובה. ו… כן. גם כתיבה שיווקית היא כלי. וברפרטואר הכלים השיווקיים שלך – היא כלי חיוני שקשה מאוד, עד בלתי אפשרי, לחשוב על שיווק אפקטיבי בלעדיו. אבל היא כלי מסוג אחר.

אם אין תוכן – אין עוגה
אם הפייסבוק, הבלוג, האתר ודומיהם הם סירים ומחבתות, כתיבה שיווקית היא ספר המתכונים. היא מספקת רעיונות, מפרטת את המרכיבים הדרושים, מסבירה צעד-צעד איך לעשות מה… בלי ללכת למכולת – לא תהיה עוגה בתנור, אבל תהיה רשימה של מצרכים שבלעדיה על אחת כמה וכמה לא תהיה עוגה בתנור…

על הדברים החשובים באמת…
כמו שאמרתי, אנחנו חיים בעידן של כלים, והתפקיד שלנו הוא למלא אותם בתוכן. חשוב להכיר את הכלים. חשוב מאוד ללמוד לעשות בהם את השימוש הנכון לתוכן הנכון. חשוב מאוד, כי בסופו של יום, ככל שנכיר טוב יותר את הכלים – נוכל להתפנות בראש מלא ויצירתי יותר לדבר החשוב באמת: התוכן. וזה – הדבר החשוב ביותר!

מה כלי התוכן המועדפים עליכם ואיך אתם עושים בהם שימוש?

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

אין תגובות עדיין

השאר תגובה